• Anonym (Så trött..)

Hon släpper inte ut barnen

Jag är i behov av tankar och reflektioner hur jag ska hantera denna situation.

Jag har varit tillsammans med min man i tre år, vi är gifta o har barn. Problemet är att hans exfru verkar fullkomligt hata mig utan att vi någonsin ens har pratat med varann. Det var inte jag som orsakde deras skilsmässa kan jag tillägga. Jag kom in i bilden ett år efter de gjort slut.

problemet är snarare att hon inte tycker att en annan tjej ska ha något som helst med hennes barn att göra. I tre år har hon visat sitt förakt mot mig men barnen har ändå accepterat mig och vi har roligt ihop när vi ses.

Tyvärr är de bara hos oss varannan helg eftersom hon flyttade till en annan kommun i samband med skilsmässan.

I förra veckan fick jag liksom nog av allt så jag bestämde mig för att jag måste lyckas träffa henne o se henne i ögonen för att fråga henne vad hon anser jag gör fel o hur vi kan lösa det. Jag bad därför min man att säga att jag häntar barnen den dagen. Då fick han svar att de stannar hos henne i helgen i så fall. Jag körde ändå dit för att äntligen lyckas möta henne o prata. Jag har hitills inte fått närvara någonstans där hon är och de gånger vi träffats har hon inte ens tittat på mig. Jag tänkte att om jag kör o hämtar dom istället för min man måste hon möta mig.

Det som då händer är att hon inte öpppnar dörren o barnen gråter o alla skriker i hallen. Jag väntade en halvtimme, satte mig i bilen o provade ringa henne o smsa henne utan svar. Hon ringde o fullkomligt skällde ut min man o sa åt honom att komma istället. Det slutade med att hon körde o lämnade dom (10mil tur o retur). Allt för att de inte skulle åka med mig.

Jag kom hem en liten stund innan de kom så när jag såg henne lämna av barnen gick jag ut för att prata med henne.. o återigen försöka förstå vad som är fel. Då lägger hon sig pä gasen o far iväg..

Min man har försökt prata med henne mååånga gånger men det enda svar hon har är att jag inte har med hennes barn att göra. De har en mamma o en pappa, det räcker.

De ska nu på sammarbetssamtal.

Hon har sökt sammarbetssamtal för att hon tycker min man gör helt fel och hon börjar mer o mer se till att barnen kommer mindre o mindre o att min man får mindre o mindre rättigheter.

Jag blir mer o mer ffrustrerad och trött på hela situationen....

Barnen är 8 och 13.

Några spontana tankar?

• Svar på tråden Hon släpper inte ut barnen
  • Iam
    Lindsey Egot the only one skrev 2015-04-30 07:43:35 följande:

Tror inge det är första gången hon har försökt heja och göra sin röst hörd. Varför tappar man annars fattningen och åker upp till mamman i ett försök att söka bekräftelse efter tre år med pappan?

Den enda som tappade fattningen var mamman. Och varför ts åkte dit står i ts, för att hämta barnen som mamman nekat umgänge. Att det var första på tre år står oxå i ts. Bättre att läsa än att gissa.
  • Iam
    Anonym (suck) skrev 2015-04-30 05:46:11 följande:

Men jösses, det står ju i trådstarten, läser inte folk?

"Jag kom hem en liten stund innan de kom så när jag såg henne lämna av barnen gick jag ut för att prata med henne.. o återigen försöka förstå vad som är fel. Då lägger hon sig pä gasen o far iväg.."

2 gånger på samma dag, första gången räckte inte för att ts skulle fatta utan hon gick på mamman ännu en gång. Ofattbart!

Jag ser det inte som att jaga.

Att det var osmidigt gjort, absolut! Men det verkar ts oxå förstå och det verkar inte heller vara några tvivel kring att hon inte ska göra om det.

Att du helt bortser från hur mamman kastar sina egna barn framför tåget genom att hålla på som hon gör år ut och år in är däremot mycket märkligt.

Mammans systematiska dåliga beteende är enligt dig ok ( och där har ts ingen skuld)

Men att ts en gång (eller två gånger vid ett tillfälle) försöker prata med mamman är helt förkastligt?

Hur tänker du??
  • Lindsey Egot the only one
    Iam skrev 2015-04-30 08:16:13 följande:

Att det var osmidigt gjort, absolut! Men det verkar ts oxå förstå och det verkar inte heller vara några tvivel kring att hon inte ska göra om det.

Att du helt bortser från hur mamman kastar sina egna barn framför tåget genom att hålla på som hon gör år ut och år in är däremot mycket märkligt.

Mammans systematiska dåliga beteende är enligt dig ok ( och där har ts ingen skuld)

Men att ts en gång (eller två gånger vid ett tillfälle) försöker prata med mamman är helt förkastligt?

Hur tänker du??
    Är du helt från vettet? Mamman vill enbart ha minsta nödvändiga kontakt med barnens pappa. ALLT annat i pappans liv är har hon noll intresse för och vill inte veta av, medan TS är en bekräftelsesökande person som mår dåligt eftersom hennes mans ex har noll intresse av henne. Vad är det som är svårt att förstå att vissa människor har noll intresse av andra? Man kan inte tvinga sig på andra bara för att man har ett bekräftelsebehov av att bli sedd.

Mamman vet om att pappan har en ny och det räcker väl för henne.
  • Anonym (Dumt)
    Lindsey Egot the only one skrev 2015-04-30 08:25:46 följande:

Är du helt från vettet? Mamman vill enbart ha minsta nödvändiga kontakt med barnens pappa. ALLT annat i pappans liv är har hon noll intresse för och vill inte veta av, medan TS är en bekräftelsesökande person som mår dåligt eftersom hennes mans ex har noll intresse av henne. Vad är det som är svårt att förstå att vissa människor har noll intresse av andra? Man kan inte tvinga sig på andra bara för att man har ett bekräftelsebehov av att bli sedd.

Exakt. Mamman har tydligt visat och sagt rakt ut att hon inte vill ha någon kontakt med ts. Hon har all rätt att slippa ts i sitt liv. Hon har inte valt ts som förälder till hennes barn. Hon har kontakt med pappan och det räcker så!
  • sextiotalist

Hon har väl inte noll intresse om hon blir arg om ts köper kläder till barnen. Hon har absolut ett intresse, att inte ts får vara en del av barnens liv.
  • Brumma

Nja. Enligt TS så anser mamman att hon lägger sig i väldigt mycket.

Blandannat har hon sagt att barnen inte får delta i uppvisning om TS kommer som åskådare. De får inte åka på semester om TS är med. TS får inte köps kläder till barnen.

Ärligt talat låter det mer som om mamman har en hang up på TS och inte tvärtom...
  • Anonym (Dumt)
    Iam skrev 2015-04-30 08:16:13 följande:

Hur tänker du??

Mamman hade tydligt förklarat att ts inte var välkommen att hämta barnen.

Denna info ignorerade ts och åkte dit i alla fall. Det är enbart ts som helt medvetet utsatte barnen för ett trauma. Mamman gjorde inget annat än stod för sitt ord vilket är helt rätt!

Annars kan ts fortsätta köra över hennes ord, är det okej tycker du?

Mamman samarbetar med barnens pappa, ts är oviktig i den relationen. Bra om dom kommer överens men nu är det inte så.

Mamman har kallat till möte så självklart finns det problem gällande barnen och då borde ts backa! Barnen angår inte henne! Mamman behöver aldrig prata med ts!
  • Brumma
    Anonym (Dumt) skrev 2015-04-30 08:38:10 följande:

Exakt. Mamman har tydligt visat och sagt rakt ut att hon inte vill ha någon kontakt med ts. Hon har all rätt att slippa ts i sitt liv. Hon har inte valt ts som förälder till hennes barn. Hon har kontakt med pappan och det räcker så!

Mamman behöver inte ha kontakt med TS. Men mamman har inte heller ngt att säga till om i övrigt. Inte när det gäller hur TS och pappan väljer att lägga upp "hanteringen" av barnen.

Nästa gång kan ju TS möta upp barnen på parkeringen så slipper hon ringa på dörren...
  • Brumma
    Anonym (Dumt) skrev 2015-04-30 08:46:23 följande:

Mamman hade tydligt förklarat att ts inte var välkommen att hämta barnen.

Denna info ignorerade ts och åkte dit i alla fall. Det är enbart ts som helt medvetet utsatte barnen för ett trauma. Mamman gjorde inget annat än stod för sitt ord vilket är helt rätt!

Annars kan ts fortsätta köra över hennes ord, är det okej tycker du?

Mamman samarbetar med barnens pappa, ts är oviktig i den relationen. Bra om dom kommer överens men nu är det inte så.

Mamman har kallat till möte så självklart finns det problem gällande barnen och då borde ts backa! Barnen angår inte henne! Mamman behöver aldrig prata med ts!

Fast mamman samarbetar ju inte med pappan. Eller hur? Isåfall hade ju TS inte behövt åka dit för att mamman ställde in umgänget. ..
  • Anonym (Dumt)
    Brumma skrev 2015-04-30 08:45:42 följande:

Nja. Enligt TS så anser mamman att hon lägger sig i väldigt mycket.

Blandannat har hon sagt att barnen inte får delta i uppvisning om TS kommer som åskådare. De får inte åka på semester om TS är med. TS får inte köps kläder till barnen.

Ärligt talat låter det mer som om mamman har en hang up på TS och inte tvärtom...

Då är det ju ännu märkligare att ts går på mamman flera gånger. Varför inte bara släppa det?
Svar på tråden Hon släpper inte ut barnen