Inlägg från: Pankan99 |Visa alla inlägg
  • Pankan99

    Adoptera eller ej?

    Hej! Jag är 21 så jag har verkligen inga planer på att skaffa barn inom en snar framtid men när jag väll är där och vill skaffa barn vill jag vara säker på vad jag vill (+ så är jag något av en dagdrömmare som alltid fantiserar om framtiden). Jag har länge funderat på om jag kanske inte skulle vilja adoptera, jag har vad jag vet inga problem med att få barn eller rädd för förlossning eller så utan det handlar mest om att jag gillar iden om att hjälpa till om ni förstår vad jag menar. Hur som helst undrar jag om ni har några tips, samma problem som jag eller något annat att tilläga?


    Jag är övertygad om att jag och vi alla skulle älska ett adoptivbarn precis lika mycket som ett "riktigt".

  • Svar på tråden Adoptera eller ej?
  • Pankan99
    Anonym (Varning) skrev 2015-04-26 11:56:42 följande:

    Man ska adoptera ett barn för att man själv verkligen vill ha barnet - INTE för att göra någon slags "heroisk insats". Då gör man det av fel anledning.


    Nej, menade inte att få det att låta så. Vet verkligen inte hur jag ska förklara nu men jag får väll ge det ett försök. Jag vill ha ett barn (någon gång i framtiden) och
    jag har ingenting emot att adoptera som jag förstått att vissa har - någonting om att det inte skulle vara deras barn då och dem vill ha en mini-dem, jag förstår mig inte på det argumentet utan för mig skulle ett barn som jag adopterat kännas lika mycket mitt som ett jag fött själv. Så då kommer problemet vilket jag ska göra, ett argument för adoption skulle ju då vara att ett adoptiv barn redan finns till, om jag väljer att föda själv kommer det finnas 2 barn, ett som jag tar hand om och 1 som får klara sig själv om du förstår vad jag menar. Ett argument för egen graviditet kan ju vara själva graviditen och därmed "lära känna" ditt barn.
Svar på tråden Adoptera eller ej?