Inlägg från: FrökenBlå |Visa alla inlägg
  • FrökenBlå

BF Januari 2016 :)

Hej! Jag hoppar gärna in här om jag får! :) Jag plussade eg i måndags men det visade sig att stickorna redan gått ut, så jag vågade inte lita på det helt och hållet. Men idag tog jag ett digitalt och det visade gravid! :D

Bf är troligtvis den 6/1, det blir mitt andra barn (har en dotter på 15 månader). Än så länge känner jag bara av lite "mensvärk", är lite tröttare på kvällarna och blir lite lättare illamående ibland. Hoppas på en lika lindrig graviditet som förra gången!

• FrökenBlå

Jag är 28 och sambon 30. Denna gången gick det på första försöket, med dottern tog det över ett år, så vi är såklart väldigt glada för det! Vi bor utanför Växjö, på landet i ett hus vi köpte för 3 år sen. Vi har två hundar och några höns ;)

Ni som har barn sedan innan, kommer ni köpa syskonvagn eller använda er av ståbräda? Vi velar lite, men har ju tid att fundera på det..

• FrökenBlå
    aomj skrev 2015-04-29 15:52:44 följande:

Förresten, någon här som haft lite bruna flytningar? Ringde till gynakut men det är för tidigt för att se något med vul, men hon sa att det är jättevanligt med bruna flytningar såhär tidigt..

Hoppas allt är okej och att fröet växer på som det ska! :/

Jag hade det vid förra graviditeten, hade både bruna/rosa flytningar samt små små blödningar i början. Men det va helt normalt sa min bm, bara slemhinnorna som är sköra. Men jag förstår absolut att du blir rädd, jag blev livrädd första gångerna! Man vill ju att allt ska va bra och det är inte lätt att veta vad som är vad ibörjan heller!
  • FrökenBlå

Vi kommer att berätta efter ultraljudet runt v 12 denna gången med. Det passar oss bäst iom att varken jag eller sambon har behov av att prata om våra känslor med andra än just varandra.

Jag har svårt att sova på natten, vaknar jag så är det svårt att somna om eftersom jag ligger och funderar en massa..typiskt när dottern väl sover bra! ;)

• FrökenBlå
    aomj skrev 2015-05-01 09:17:26 följande:
    Får man lov att göra UL vecka 12, eller du går hos nån privat? Jag trodde att man var tvungen att vänta till RUL för att se om barnet *pepparpeppar* levde..

Är så negativ och full av oro, kan inte sova, är på dåligt humör, känner efter, kan inte njuta överhuvudtaget, vill inte träffa någon, inte berätta för nån, vill bara veta om allt är okej med ärtan :( 
    Känns hemskt att känna så! Är det nån annan som känner igen sig?
    Vi kommer att göra kubtestet, mest för att just få se lilla bönan! Men vet inte om alla landsting erbjuder det men för oss va det en väldig lättnad efter att ha gjort det förra gången, vi kunde slappna av lite och det blev lite mer på riktigt då.
  • FrökenBlå
    aomj skrev 2015-05-01 11:03:02 följande:
    Åh, ja det är klart :) Får man fråga var du bor? Jag bor i skåne, vet inte om man blir erbjuden det här. Tror inte det! 
    Kan förstå att det blir mer på riktigt då, man vågar ju börja glädjas då också :)
    Jag bor i Växjö och här erbjuds alla att göra det. Men eftersom jag hade lite småblödningar fick jag även göra ett tidigt vul i v8, men det kändes ändå mer på riktigt efter att kubtestet gjorts..! Troligtvis för att den barnmorskan berättade om allt hon såg osv medan den på vul bara konstaterade att fostret levde. Jag är oxå lite orolig ibland, speciellt nu när man inte har så många symtom!
  • FrökenBlå
    Grus grus skrev 2015-05-02 23:17:22 följande:

Okej, så här är det. Folk skriver och undrar om det tex är normalt med typ mensvärk när man är gravid osv osv. Och jag har en fråga som liknar såna frågor fast inte alls....

Är det normalt att vilja bita huvudet av sin man när man är gravid?

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
    Japp!! Flera gånger om dessutom!! ;)

Va helt dödstrött igårkväll och somnade i soffan vid 8-tiden!! Händer inte i vanliga fall!
  • FrökenBlå
    aomj skrev 2015-05-03 09:08:14 följande:

Troligtvis missfall på gång här. Lämnar denna tråd nu.
    Lycka till allihop! <3

Åh så tråkigt! Beklagar! :*(
  • FrökenBlå
    Tamses skrev 2015-05-05 15:02:47 följande:
    Jag ska göra mitt den 21 maj och är då i 7+1
    Vid min förra graviditet gjorde jag ett vul i v7+6, pga blödningar, och då kunde man se att hjärtat slog. Kommer inte ihåg om man såg nått mer, men huvudsaken då va ju att lilla pyret levde!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)