Inlägg från: FrökenBlå |Visa alla inlägg
  • FrökenBlå

BF Januari 2016 :)

20110303 skrev 2015-05-05 20:51:07 följande:

Fröken blå: okej vad bra då hoppas jag att vi får se ett hjärta slå<3 Borde ju inte va för tidigt.

Kommer du göra tidigt vul denna gång med?

Ego: har blivit förkyld och om möjligt ännu tröttare:O varit hemma idag men ändå somnade jag när jag nattade dottern o sov 19:30-20:30. Tvingade mig ner till soffan för att va liiite social en timme iaf:)

Nej det är nog inte för tidigt! Har för mig att hjärtat börjar slå någon gång i v.6 (kan ha fel) så du har ju marginal där! :) Jag vet inte, om det blir blödningar denna gången med vill jag nog det, annars känns det så långt till v 12, annars får vi se!

Ska bara gnälla lite, dottern har någon variant av magsjuka och det är inte världens roligaste när man mår lite halvilla från början! Urk!!
  • FrökenBlå
    Serendipitet skrev 2015-05-07 20:25:50 följande:

Nu i kväll började jag blöda och med tanke på att graviditetstesten inte blivit starkare så kan jag inte annat än tro att jag håller på att få ett missfall. Först MA och nu missfall. Känns skit nu. 

Men jag håller tummarna för alla er andra. 

*** Ellinor 2005/09/22 *** Evelina 2012/01/15 ***
    Nej så tråkigt! Hoppas att det inte är missfall på gång men är det det så beklagar jag verkligen!

Ta hand om dig!
  • FrökenBlå

Urk! Fick en rosa flytning idag. Det va väldigt lite, precis som vid förra graviditeten, men jag blir ändå jättenervös och orolig, man vet ju inte "vart det tar vägen". Är i v. 5+2. Nån mer som haft det än?

• FrökenBlå

Nån mer än jag som har rosa/ljusröda flytningar? Hade det vid förra graviditeten med men blir ju jättenervös ändå varje gång jag ser det!! :*(

Har idag haft symtom som illamående, trötthet och molvärk. Men antar att det inte är nån garanti för att det lilla pyret fortfarande lever..

• FrökenBlå
    mitthemligajag skrev 2015-05-12 16:43:59 följande:
    Jobbigt, alltid orosmoment men blod. Hade också det förra gången i en hel vecka till och från. Fick dock höra då att de är otroligt vanligt, hoppas allt är bra med lilla mini Därinne
    Jag hade det lite till och från fram till v12 förra gången. Man blir lite ledsen och nedstämd samt orolig på ett annat sätt om det gör ont i magen i samband med nån mindre blödning. Tack för svar! :)
  • FrökenBlå
    debbie85 skrev 2015-05-17 09:30:41 följande:

Jag är gravid!!! Så kul! Mannen och jag är så glada! Jag är alldeles fnissig och uppspelt!! ÄL+11/BIM-3 idag. Det blir BF den 26/1. Vår dotter (född i januari 2014) ska bli storasyster. smile2.gifphpV35vub59074.jpg

Så jag hänger gärna med här om jag får? smile1.gif

Är 30 år, bor i Bromölla (Skåne) med man, dotter och 2 katter i ett egenritat nybyggt hus. smile1.gif

Grattis!!

Jag har oxå en dotter som är född i jan - 14, tycker att jag känner igen ditt nick från en tidigare tråd?
  • FrökenBlå
    WiMe06 skrev 2015-05-17 21:20:06 följande:

Detta händer bara inte... Fick blod på pappret nu när jag var på toa. Måste det bara vara nåt som gått sönder lite och att det inte beror på bebis. Faan också!! Jag som hade en så bra magkänsla den här gången!!! Hade lite värk i mage och rygg för en stund sedan men nu känner jag inget!! Jag orkar inte en gång till!

Jag fick en mindre blödning för ca 1,5 vecka sen, men det slutade efter en stund. Då tyckte jag att alla symtom va borta men nu är de tillbaka med full kraft igen! Illamåendet från helvetet är här! Hade detta även med dottern, helt normalt enligt bm, sköra slemhinnor och växande livmoder kunde va en orsak. Hade lite rosa flytningar innan blödningen kom och bruna efter. Hoppas att det går bra för dig! Vet hur rädd man blir!
  • FrökenBlå
    WiMe06 skrev 2015-05-17 23:01:20 följande:
    Åh hoppas det är så för mig med. Vad skönt att allt gick bra med din blödning. Var du och kollade upp den när du blödde?
    Nej det gjorde jag aldrig iom att det slutade snabbt och att jag varit med om det tidigare. Men hade det fortsatt hade jag ringt och rådfrågat någon! Jag är förberedd på att det kan komma fler småblödningar, men det är ändå lika otäckt när det är blod på pappret!
  • FrökenBlå
    debbie85 skrev 2015-05-17 14:02:29 följande:
    Tack! Var bor du? smile1.gif
    FrökenBlå skrev 2015-05-17 10:54:19 följande:

Grattis!!

Jag har oxå en dotter som är född i jan - 14, tycker att jag känner igen ditt nick från en tidigare tråd?

Tack! smile1.gif Jaha! Vad kul! Jag startade en tråd som hette typ "Första barnet BF januari 2014" eller liknande. Sen var jag med i en annan tråd som bara hette typ "BF januari 2014". Tjejen som startade den senare försvann mystiskt efter ett tag men tråden levde vidare och blev Facebookgruppen "Vinterbarn" (den är hemlig).
    Jaha det måste vara från den första gruppen jag känner igen dig från då! :) FB-gruppen var jag aldrig med i.

Nån mer än mig som är väldigt känslig just nu? Tårarna sprutade när jag tittade på bilder från BB med dottern, likaså när jag tittar på serier/filmer osv, de behöver inte ens va särskilt sorgliga ;)
  • FrökenBlå

Längesen jag skrev något här, men har följt tråden ändå! :) Jag har tid för RUL den 18/8, då kommer jag vara i v. 20+5, tycker att det är sent men är väl inte så mkt man kan göra åt det nu, beror säkert på semestertider osv. Jag känner bäbisen då och då, så jag är inte orolig på så vis..
    Letar just nu efter en bra syskonvagn till rimligt pris (den kommer antagligen inte vara populär någon längre period för mitt första barn som redan nu inte har något större intresse av att åka vagn) och en bärsjal till bäbisen. Har hört att trikåsjalar ska va bra till nyfödda men finns ju många märken att välja på, nån som har nått tips om det?
    Ang namn så kommer det högst sannolikt bli något av de äldre, blivande storasyster heter Greta så det blir något i den stilen...

Svar på tråden BF Januari 2016 :)