Seven Costanza skrev 2015-10-08 01:55:15 följande:
Så kul att se era vagnar! Har hittat en begagnad beige vagn av det märket jag vill ha (svart nedtill, ljusbeige sufflett) som jag funderar på att åka och titta på. Den kostar bara 350 dollar och en ny kostar 850 dollar så det är ju mindre än halva priset. Det står att den har några mindre fläckar så man får väl se hur den ser ut. Jag är lite småsnål av mig så jag tror att jag kommit fram till att jag bara skulle ångra mig och jag köper en vagn till nypris och den sedan blir smutsig i förrådet...
Vilka är de övriga stora utgifterna? Alla säger att inköpen kostar så mycket och vi har hittills bara köpt kläder och skötväska . Tänkte köpa spjälsäng på Ikea samt eventuellt någon form av bärsjal eller bärsele - har tittat på Ergobabysele men den kostar 140 dollar här, känns ju som jättemycket pengar! Är det värt det?
Jag kan absolut rekommendera ett ergonomiskt bärdon, sjal el sele spelar ingen större roll utan är väl en smaksak. Jag använde babybjörn till dottern och i efterhand önskar jag att jag vetat mer om vilket utbud det finns. Jag fick hemska besvär med ryggskott i ca 6 månader. Hade önskat att jag kunnat njuta av den tiden i dotterns liv mer än vad jag kunde pga all värk. Det är smidigt med att slippa vagn när man ska handla i trånga affärer osv med! Finns jättesnygga selar, t.ex Tula, beco butterfly och Boba 4g. De har väldigt bra andrahandsvärde oxå så man förlorar inte alls mkt pengar om barnet inte trivs i selen. Nu ska jag inte tjata mer om detta! ;)
Babysitter är bra om man t.ex behöver duscha osv men min dotter gillade den inte särskilt mkt, hon gillade mer babygymmet, men det kan man köpa billigt begagnat om man vill. Hos mina föräldrar har vi haft en skötbädd och det har funkat kanon, den funkar ju att använda lite varstans. Tror det finns uppblåsbara på Ikea med.
Ha det bra!