Inlägg från: Grus grus |Visa alla inlägg
  • Grus grus

BF Januari 2016 :)

Hej! Här hänger jag gärna! Plussade idag. Bf 11 januari. Kan knappt tro det och lyckan är total! Både jag och min man är 34 år.

Har vi någon sluten fb-grupp man kan gå med i?

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Grus grus
    20110303 skrev 2015-05-02 06:28:39 följande:

Grattis! Nä det har vi inte, vad jag vet iaf;)

Är det första barnet?

Det är vårt första gemensamma. Jag har en dotter sedan tidigare som blir tio nästa år. Var helt inställd på att leva själv resten av livet, men så stod han plötsligt där, mannen i mitt liv! Vi fick ett missfall i januari vilket knäckte oss ganska rejält. Men nu lyckades vi bli gravida igen! Dottern vet såklart inget men tjatar om att NU kan hon väl ändå få bli storasyster. (Tidigare har jag alltid sagt att man måste ju ha en man för att få barn).
  • Grus grus
    Mrspalsson skrev 2015-05-02 08:08:27 följande:

Sitter hos frissan för håruppsättning.. (Vi gifter oss idag) :) känner mig illamående undrar om det är nervositet eller graviditeten? Hoppas på det sistnämnda!;) hade knappt några symtom förra graviditeten när vi fick MF i v 9.. Så hoppas detta är ety bra tecken:D

Oavsett hur det går med graviditet hoppas jag att ni får en riktigt härlig dag! Grattis till giftermålet!
  • Grus grus
    Linnea1986 skrev 2015-05-02 10:44:24 följande:

Idag vaknade jag med ett sånt illamående att jag fick väcka mannen så han fick gå upp o göra frukost åt mig :) mår fortfarande illa men inte lika mkt!

Tänk att man kan bli så "glad" för illamående!
  • Grus grus
    Znö skrev 2015-05-02 19:10:35 följande:

Jag hoppar också in i gänget! 31 år, väntar tredje barnet. Beräknat 6 januari. Hade ett MF i höstas (i vecka 11, så ganska sent). Jag är inte sådär överlycklig än utan vi får se hur det går denna gång, är lite rädd för samma sak igen...mina tidigare barn är 4,5 och 3 år.

Jag är också ganska rädd. Fick MF i v.9 i januari. Vi är glada, helt överlyckliga, men samtidigt är oron något som gnager lite.
  • Grus grus
    Znö skrev 2015-05-02 19:35:31 följande:

Grus grus

Självklart är jag också glad och även tacksam över att vi kan bli gravida hyfsat lätt. Dock gnager den där oroskänslan. I höstas när jag plussade blev jag överlycklig och planerade så stort. Det vågar jag inte den här gången. Ska göra ett privat VUL och se så den lever nån gång här framöver.

Hoppas alla i tråden mår bra! Jag mår bra, än så länge. Är ganska trött dock, men det brukar man väl vara såhär på slutspurten innan sommarledighet ;) jag pluggar 100% och jobbar ca 50% så jag har mig själv att skylla antar jag :)

Jag planerade också så himla mycket förra gången. Jag plussade igår och genast ville hjärtat börja planera. Men huvudet sa nej och jag ska försöka hålla mig. Ska också begära ett vul sen. Men väntar nog lite. Förra gången fick jag bild med mig hem från vul och två dagar senare var det dött. Så det vill jag inte vara med om. Väntar tills jag är i v.8 om allt går vägen.
  • Grus grus

Okej, så här är det. Folk skriver och undrar om det tex är normalt med typ mensvärk när man är gravid osv osv. Och jag har en fråga som liknar såna frågor fast inte alls....

Är det normalt att vilja bita huvudet av sin man när man är gravid?

• Grus grus
    tvåsmåunderverk skrev 2015-05-03 09:25:23 följande:

Någon annan som fått yrsel? Blir jätte yr i mellan åt!

Än så länge ingenting, men förra graviditeten (som slutade i mf sen) svimmade jag och slog mig gul och blå. Superyr!
  • Grus grus
    isali skrev 2015-05-03 11:24:00 följande:

Lite nyfiken på alla här!

Vilken vecka är ni i? Hur känns det i kroppen efter plusset och vart bor ni nånstans? :)

Vi kanske kunde uppdatera bf-listan med att lägga till ålder, ort och vilket barn i ordningen vi väntar?

Jag är 34 år, bor vid Värnamo i Småland och detta är vårt första gemensamma barn. Jag har sedan tidigare en nioåring.
  • Grus grus

Uppdaterade bf-listan och gjorde den lite lättare att fylla i med uppgifter.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)