Inlägg från: Grus grus |Visa alla inlägg
  • Grus grus

BF Januari 2016 :)

FruGru skrev 2015-05-16 07:47:36 följande:

Hallå allihop

Hur mår ni?

Jag mår bra. Har molvärk till o från. Lite stick i brösten o luktsinnet är exceptionellt bra. Fogarna bråkar lite. Tur man är van att leva med fogar ur balans.

Vem har ni berättat för? Vi kommer inte berätta denna gången utan när folk frågar då det börjar synas kommer vi väl börja berätta. Så det går nog att dölja iaf hakvvägs.

Vi med!
    online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • Grus grus
    Lizzie09 skrev 2015-05-16 09:40:01 följande:

Hej!

Jag mår mår väldigt bra tycker jag, illamåendet har lättat ordentligt denna vecka så nu har jag bara ömma bröst, trötthet och humörsvängningar. Aptiten har börjat komma tillbaka lite smått också så det är jätteskönt!

Vi har berättat för mina föräldrar, min syster, svärmor och min bästa vän än så länge :) Varför vill ni vänta så länge med att berätta? :)

För vår del vill vi vänta för att vi berättade för familj och vänner tidigt och det blev missfall i januari. Deras ömkande blickar orkar jag inte med igen. De vet ju ändå att vi troligtvis försöker, så de kommer nog kunna gissa tidigt.

Sen bryr jag mig faktiskt inte heller riktigt. Det är ju ändå flera månader kvar när de upptäcker det, så känner ingen press. Lite mysigt att hålla det för oss själva.

Vad är anledningen till att man berättar tidigt egentligen?
  • Grus grus
    Glada Anna skrev 2015-05-17 20:01:51 följande:

Jag drömmer inte mer än vanligt men jag sover sämre har jag märkt :)

Jag har bf 23/1 som det ser ut! Hur tänker ni kring att berätta för syskon/familj? När berättar ni?

Vi väntar tills magen syns om inte symtomen avslöjar oss tidigare. Vi vill ha det för oss själva så länge vi kan den här gången. Lite mysigt! Tycker inte att det gör så mycket, då det ändå är flera månader kvar när de får veta. Blir väl någon gång i augusti.
  • Grus grus
    daoan skrev 2015-05-17 19:57:39 följande:

Hej hej,

Någon som fått blödning/blod?

Jag fann idag en skvätt blod i trosan och blev livrädd. Började böla och ringde en mottagning men de bad mig avvakta.

Det var färskt blod. Undrar om det är något sår jag har eller om det kom inifrån? Varit antydan till blod på pappret 2 ggr men inte mer... Inget om man 'Trycket upp' heller... Så jäkla nervös nu :(

Väldigt vanligt och oftast inget att oroa sig för. Om du får ihållande smärta och mer blod mängd skulle jag åka in om jag vore du.
  • Grus grus
    Fundersamflicka21 skrev 2015-05-18 03:55:41 följande:

Okej härligt :) hoppas det går bra för dig!

För hälsosamtalet var jag där förförra fredagen, och fick tid för inskrivning den 15 juni så det är ett tag till tills dess :( kan inte tiden gå fortare...

Första barnet så jag undrar bara, när gör man ul osv? Glömde fråga min bm :)

Ul brukar göras runt v.19 nån gång. Om du ska göra kub brukar det vara i v.13 ca.
  • Grus grus

Så olika man är. Jag är livrädd för kejsarsnitt. Att någon ska skära upp min mage. Det gör mig livrädd. Att bli sövd och inte veta vad som händer gör att jag ryser, eller bedövad nertill med risken att aldrig bli återställd sen. Nej, vaginalt är det naturliga och det våra kroppar är skapta för. Allt annat fyller mig med obehag.

• Grus grus
    Kixpix skrev 2015-05-19 13:18:22 följande:

Zamfiola och Grus Grus.

Jag kan hålla med er till en viss del, men ni måste också tänka på att alla kvinnor faktiskt inte är skapta för att föda barn vaginalt. Tyvärr.

Vi har den genen i vår släkt, med för trångt bäcken. Båda mina systrar har fått hå igenom väldigt traumatiska förlossningar för att sedan behöva tjata sig till ett ks med andra barnet.

Det som hänt är att barnen hat fastnat & till varje pris har personalen sletit ut ungen (både mamma och barn har hållt på att dö) genom att kontra till nästa graviditet "har du klarat en vaginal förlossning innan klarar du en till". Eller hur?! Skulle inte tro det. Klipp, sugklocka och yttre press kallar jag inte för en normal och trevlig förlossning.

Tredje gången gillt med mig, därför vill jah INTE föda vaginalt.

Jag har inte skrivit något om att jag inte har förståelse för hur andra har det. Bara skrivit utifrån mig själv och min rädsla.
  • Grus grus
    Kixpix skrev 2015-05-19 15:03:07 följande:

Det jag reagera på var att du skrev att kvinnor är skapta att föda vaginalt. Tyvärr är ju inte alla kvinnor skapta för det. Tråkigt nog.

Det jag menade med det är att jag har rädsla för att bli skuren i. För MIG känns det inte naturligt. För MIG och min rädsla beror på allt som handlar om att någon ska sticka och skära i mig. Sedan urminnes tider är kroppen skapt för att föda vaginalt. Alltså känns det naturligt för mig. Men det har ju inget alls att göra med de som har problem eller inte kan föda vaginalt. Det handlar helt och hållet bara om min helt orationella rädsla. Precis som att man kan vara rädd för att föda vaginalt. Det var ingen kritik mot någon alls, utan bara en beskrivelse på hur JAG upplevde min förlossning och är rädd för nästa.
  • Grus grus
    Glada Anna skrev 2015-05-20 21:17:40 följande:

Är det någon mer som har huvudvärk ofta? Hur tänker ni kring alvedon? Tar ni alvedon?

Nope. Bara om jag skulle få feber. Drick mer vatten!
  • Grus grus
    annahs85 skrev 2015-05-21 12:49:23 följande:

Hej hej! Hittade erat forum och hänger gärna på ????Har bf nån gång i början av Januari. Har en liten sen tidigare, fyllde precis 1. Har inte för stora förhoppningar än då jag rätt nyligen hade mf i vecka 9. Men håller tummar och tår att allt går bra ???? finns det nån som bor i falkenbergs eller varbergs trakten?

Har också ett mf i v.9 tidigare i år. Är nu i v.7 men känns helt annorlunda den här gången. Förra gången kände jag i varje fiber av min kropp att något inte var som det skulle. Och tyvärr fick jag rätt. Men den här gången känner jag bara positivt.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)