Inlägg från: anaconda |Visa alla inlägg
  • anaconda

BF Januari 2016 :)

Här är en till som plussa igår, bf 2 januari! v5 nu,

mitt o mannens andra barn, födde en vacker flicka mars -14 så hon kommer vara ca 1år 9 månader när syskon kommer!

Bor norr om Stockholm i hus på landet med två katter! Är fortfarande föräldraledig med dottern!

Kul att följa er här nu tillsammans!

• anaconda
    Linnea1986 skrev 2015-04-27 09:00:12 följande:

Varför får man olika bf från sidorna? Har en app i telefonen som säger ja är i v 5 (4+1) och här på familjeliv får jag v 4 (3+7)

Fick oxå olika men går efter familjelivs eftersom där kan man fylla i mens längden och lutefasen och de kunde man inte på gravid appen, eftersom jag inte har standard cykel som den visar så tycker jag familjeliv är bättre, sen ändrade jag bara att jag hade "mensens första dag" två dagar tidigare på gravid appen så fick samma datum då!
  • anaconda
    Elinannamaria skrev 2015-04-27 10:03:10 följande:
    Hej, ditt namn känner jag igen ???? vi var i samma gravidgrupp med förra barnet(stockholmsgruppen innan den flyttade till Facebook) Kul att se att någon mer är gravid igen! Vi fick vår kille i april och planerade inte barn såhär tätt, var det planerat för er?

Vi har bf i december så detta är ju eg inte min grupp men jag var tvungen att tjuvkika lite.
    Jaaaaaa men Gud hej igen! Kollade in eran grupp då bf april, vi hade ju bf i mars men va roligt att hänga i er tråd oxå :) födde en flicka i mars -14 så nu är de dax igen :)

Ja vi började "köra på" i januari inget pricka eller så och nu tog de sig med dunder och brak, fick plus igår och vi är fortfarande chockade! När i dec har du bf? Du får nog vara med här oxå ;)

Hur mår du annars i grav?
  • anaconda
    Linnea1986 skrev 2015-04-27 12:27:59 följande:

När ska man ringa o fixa tid? Har idag köpt åksjukearmband för ja mår så illa, känns bättre nu men illamåendet är inte helt borta.

Jag ringde redan idag, fick tid 16 juni ca v11 då, tänkte eftersom de blir sommar mm nu och säkert lite tider och semestrar och bm tyckte jag gjorde helt rätt!

Jag har inga symptomer alls, lite mens/mol/växt värk hade lika med dottern, aldrig mått så bra i livet som gravid,

Hört att åksjuke tabletter oxå fungerar bra!
  • anaconda
    Elinannamaria skrev 2015-04-27 12:39:29 följande:
    23e så skulle ju kunna bli ett januaribarn också, nästan så jag hoppas på det, fast födde Egon 11 dagar tidigt så det är väl inte troligt.

Mår lite illa denna gången, gjorde inte det så värst sist. Annars känner jag inte mycket än, eller jo, redan svullen och ser gravid ut hehe. Hur måt du?

Såg att du fortfarande är hemma, kommer du vara det i höst med? Jag är hemma på deltid nu men arbetslös i höst, lär väl inte bli så attraktiv på arbetsmarknaden!
    Åh nästan ett julaftons barn då :) ja dom brukar väl säga att barn nr 2 går de fortare för, Izabella kom bf +3 och 22 timmars förlossning.

Känner inte häller speciellt mycket lite molande bara, mådde ju bra med Izabella oxå. Izabella börjar på dagis 19 augusti och sen får vi se vad jag gör om jag går tillbaxs till mitt jobb eller inte,

Blev ju sjukskriven sista 3månader förra grav pga svår migrän, svullen av vätska i fötter,ben,armar och händer och foglossning så får se hur de blir denna gång. Har ju lyckats gå ner 18kg nu oxå så väger ju 18kg mindre än förra grav start, fast denna gång kommer jag verkligen försöka tänka på vad som äts, när de äts mm
  • anaconda

Många januari bebisar!!! Så himla roligt!

Själv är jag så extremt trött, somna på soffan vid 21,30 typ o de har nog aldrig hänt innan då jag är kvälls människa! Hehe

Ts: tips att göra bf lista som ny trådbackar sen länka i trådstarten annars blir de mycket upp dateringar mm när fler kommer in :)

Kom igen tjejer nu njuter vi av graviditeterna!!! Wiiiiiiiiiii

• anaconda
    LAJN skrev 2015-04-27 19:58:31 följande:

Åh det är så spännande!!!

Jag ska ta ett till imorgon med morgonurin.

Enligt beräkningarna kommer jag ha BF 2 januari ????

Vi är oxå på andra januari ;)
  • anaconda
    Linnea1986 skrev 2015-04-27 22:25:15 följande:

Jag ska försöka njuta men det är svårt. Rädd att det ska bli ett missfall till :/

Försök och tänk positivt, de mår både du och bebis bra av, eftersom man väntar barn och inget annat!
  • anaconda

Första BF-listan!

27/12 -- Joannaadrianna

2/1 -- LAJN, Boneca, anaconda

3/1 -- fruochmamma, Linnea1986

4/1 -- Reggi

5/1 -- Seven Costanza, Mrspalsson

6/1 -- Caisas, aurorasmamma

7/1 -- VillBliTre

• anaconda

Jag mådde oxå bra första 27 veckorna med min först födda, kände inte av grav alls! Och fr v27- födelse va jag sjukskriven för typ de mesta i en graviditet

Nu är jag super duper trött, lite molande till och från, lite snurrig och vimsig!

Svar på tråden BF Januari 2016 :)