BF Januari 2016 :)
Fick precis kallelse till KUB 9 juli.
Och nästa torsdag ska jag till BM och lyssna efter hjärtljud. :)
Någon annan som har eller ska göra KUB?
Fick precis kallelse till KUB 9 juli.
Och nästa torsdag ska jag till BM och lyssna efter hjärtljud. :)
Någon annan som har eller ska göra KUB?
Hur resonerar ni kring mammabyxor osv? Jag är bara i v 10 men har fått en riktig kula. Syns en hel del då jag är ganska smal annars. Har gummiband i mina låga byxor men spänner ändå... Har inte gått ut med graviditeten officiellt (på jobb och så), tänkte vänta till efter v 12, och visst är det så att magen blir mer framträdande när man har mammabyxor? Har gått upp 2 kg (trots massa illamående och kräkningar!) men känns som minst 5 kg!
Jisses, vilka onödiga funderingar, men kul att höra hur ni andra tänkt :)
Fick brev från BM idag att jag ligger lågt i järnvärden (är i 9+4) känns väldigt tidigt?! Ska börja äta 100 mg tabletter varje dag.
Hur ska det då sluta? :) googla dock lite å såg att symtomen på lågt Järn är hjärtklappning, anfådd, trött och illamående nu hopps jag på (om inte annat placebo effekt) att min illamående och trötthet ska bli bättre ;)
Jag bor i skåne, och som ni skrivit står det ju att de inte utför könsbestämning. Jag frågade vid min förra grav på rul om de kunde se kön, hon svarade flicka. Gjorde nytt ul 2 veckor efter med en annan bm, frågade även där och hon sa också flicka. Av alla mina kompisar som velat få reda på kön har alla fått det, har inte hört en ända som de nekat. Kan tänka mig att det står så på hemsidan för att man inte ska bli besviken OM det skulle vara så att de inte kan se för att bebisen inte vill visa typ. Att dom då inte "kämpar" för att se könet eftersom undersökningen inte går ut på det egentligen :)
En fråga till er med två eller fler barn... Dottern kommer vara ca 2år och ett par månader när bebisen föds. Tror ni man är i behov av syskonvagn? Vi har ju en jättefin emmaljunga edge duo som jag älskar, med jättemysig liggkorg. Tänkte kanske bara investera i en ståbräda dottern kan stå på, hon är inte jätteglad i att åka vagn utan vill gärna gå själv. Tänkte att om jag åker på någon större utflyk där dottern behöver vagn för att sova i, åker jag förmodligen inte ensam utan har även en emmaljunga scooter, som då den som är med mig kan köra. Och ska man typ ner på stan kan ju dottern åka vagn och bebisen hänga i bärsele, iallafall de första månaderna innan bebisen blir allt för tung.
Men å andra sidan är det ju skönt att ha en vagn där man kan ha båda barnen om man åker iväg själv. Kanske inte så kul att jaga dottern om hon vägrar ståbrädan.
Men isåfall säljer vi edgen, och då är ju dilemmat att man måste dra runt på en dubbelvagn om jag och bebisen åker någonstans själva. Vet att bugaboo har en man kan göra om till singelvagn, men är inte så förtjust i de vagnarna. Tänkt att vi kunde köra lite budget, har sett en vagn på nätet som heter basson duo och har de funktionerna jag är ute efter. Men... Sen vet man ju inte hur kvalitén är. Hade varit såå sugen på en emmaljunga double Viking, någon som har koll på vilket pris de ligger på?
Alice tittar ut 11/1-16 <3 
Vi kommer få göra ett rul till om 14 dagar (19/8) då ul bm flytta oss från 18+6 till 17+1 så ul bm va inte nöjd med mätningarna på hjärtat idag då bebis va lite i minsta laget, vi skulle inte oroa oss för allt såg bra ut men ul bm ville göra mätningarna noggrannare plus att Alice låg med ryggen uppåt så då va de svårare oxå. Har moderkakan i bakväg oxå så därför känner jag Alice tidigare dottern
Det enda kruxet är att svärföräldrarnas hund heter det haha.. 
Är det fler som har mycket huvudvärk? Jag har haft huvudvärk nästan dagligen i 8-9 veckor. Alvedon hjälper inte alls så har lagt ner det. Vill inte äta piller så ofta heller.
De finns en liten grupp (16st) jag är med i på fb, skicka meddelande till mig om ni vill gå med där,
Jag har gått upp 14,5(!!) kg redan! Från plus 24/4-15 till idag v19 (enligt rul)
Hej tjejer.
Efter mitt rul fick jag hoppa från den 6:E till den 12:E januari.
Efter besök hos min barnmorska så undrade jag om det var något att oroa sig för (pga min historik) hon ringde mig Senare samma dag och hade då pratat med deras läkare som ville att jag skulle göra ett blodflödes Ultraljud.
Blev ju såklart orolig och nu måste jag vänta en månad innan jag får kika på vår flicka och hoppas hon får all näring hon ska ha.
Någon som gjort denna typ av ultraljud?
Någon som har blivit flyttad mer än en vecka förut?
På kuben fick vi alltsp datumet den 6:E och på rul den 12:E
Är det verkligen något att oroa sig för? Skrämmer min barnmorska upp mig (fast inte med flit såklart) de kanske bara vill ha extra koll på mig.
Hej på er!
Så härligt att vi börjar närma oss bf nu, att alla är mer än halvvägs känns galet!
Vi har fortfarande inte helt lyckats bestämma oss för barnvagn. Det står mellan Emmaljunga Super Viking eller Britax Go Next. Är det någon av er som hört/sett/har erfarenhet av den ene eller andre? Vi har verkligen stora beslutsproblem och det börjar ju bli dags att beställa snart.
Hej! Här är man i v 24 nu då! Lilltjejen sparkar på för fullt där inne.
Tänkte höra med er. Dom ska måla om lister och vardagsrumstak och tapetsera i vår nya lägenhet. Vågar man vistas i det sedan på kvällen?