Inlägg från: anaconda |Visa alla inlägg
  • anaconda

BF Januari 2016 :)

Jag har inskrivning 16 juni är då i v 11 de känns sent men skönt :) hälsosamtalet sa vi att vi skippar för använder varken, nikotin, alkohol eller droger, har gått ner 20kg sedan förra grav så kost mm kan jag utantill nu! Plus detta är andra barnet (dottern är 13 mån) så va typ nyss på hälsosamtalet vilket inte hjälpte mig alls då och tyckte de va helt onödigt!

• anaconda

v7 idag, magen är uppsvullen och ser mer ut som en stor deg klump som jäst alldeles för länge och dallrar så jag blir sjösjuk :(

nån skrev att omföderskor blir ev större än första gången och jag hoppas på motsatsen då jag va enormt stor med första! Gick upp ca 15-18kg då, vägde runt 103(!!)kg på förlossningen till mina små 160cm, denna gång väger jag ca 18kg mindre än förra grav start och har inte gått upp alls (än så länge)

Fredag blir de vul och jag längtar så jag spricker!!!

• anaconda
    Seven Costanza skrev 2015-05-10 22:21:50 följande:
    Jag skrev lite otydligt - det jag läst är att omföderskor blir stora SNABBARE än förstföderskor dvs svårare att dölja graviditeten. Menade inte att de går upp mer totalt sett.
    Haha jaha vilken tur då :) kommer inte ihåg när jag fick mage med första eftersom jag va så stor/tjock innan, och sparkar mm kände jag oxå sent typ v 22 så hoppas på tidigare denna gång :)
  • anaconda
    vincent89 skrev 2015-05-15 15:50:35 följande:

Hej

Skrev här för en vecka sedan då jag och killen hade fått gravid 1-2 veckor på cb digital, idag är jag i 4+5 och fått en tid hos bm i juni, men börjar bli lite orolig att jag faktiskt inte är gravid på riktigt. Har typ inga symptom förutom lite mol i magen, uppsvälld mage och lite ont i tuttarna. Det är ju visserligen väldigt tidigt så det kanske inte är så konstigt att symptomen inte riktigt slagit till än! Men oroar mig:( nån som känner igen sig?

Så hade jag med min första, inga symptomer alls! Bara njut av de tycker jag! För gravid är du iaf :)
  • anaconda
    WiMe06 skrev 2015-05-18 10:20:30 följande:

Fick inte tid förrän den 2 juni. Det är ju jättelänge tills dess. Inte särskilt trevliga heller för den delen. Suck!!

Bor du i Sthlm?
  • anaconda
    Sannatakpanna skrev 2015-05-21 21:21:01 följande:
    Undrar också vad det kostar att göra vul?
    På gyn Sthlm kostar vul 350kr
  • anaconda
    vincent89 skrev 2015-05-22 12:20:20 följande:

Vart ligger gyn Stockholm där de kostar 350?

Här har du en länk,

cevitacare.se/gynstockholm/

Jag har gått i kista galleria, en utländsk manlig gynekolog och han är så toppen, har varit hos honom 4 gånger
  • anaconda

Förra grav drack jag massa öl o vin (ja alkohol fritt såklart) och de är inge fel på dottern samt är de typ bara i Sverige dom säger total nolltolerans mm, utomlands rekommenderar dom till i med ett glas vin eller typ ibland (har jag läst när jag va gravid sist) men skulle aldrig dricka halter högre än 0,5% endast klassat som alkoholfritt. Så ni kan nog dricka ert alkoholfria vin o öl. Sen som föregående skriver så kan de finnas 0,5% i fil o yoghurt

• anaconda

Står på 1177 hemsida att drycker som säljs på Systembolaget och andra drycker som är alkoholfria kan man dricka som gravid!

• anaconda
    Seven Costanza skrev 2015-06-18 12:20:07 följande:
    Precis. Jag dricker alkoholfria viner helt utan ångest. Konstigt med den barnmorskan som sa att det inte var okej.
    Ingen ångest här häller, har 3 flaskor till imorgon samt lite öl/cider!

Min BFF är oxå gravid (8 veckor före mig) och imorgon ska vi försöka supa oss redlösa >< (skämtet kanske bara hon o jag fattar så hoppas ingen tar illa upp)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)