Inlägg från: Förstaförsökaren26 |Visa alla inlägg
  • Förstaförsökaren26

BF Januari 2016 :)

Hoppar gärna in här om jag får. Är 28 år, kommer ifrån örebro å väntar mitt andra barn. Går in i vecka 15 imorgon! Har 16/1 som BF :)

• Förstaförsökaren26

Åh kan man se det via skalformen alltså. Vad häftigt! Vad tror ni att jag väntar då? Min magkänsla säger pojke för denna graviditet har jag mått riktigt dåligt! Kräks flera gånger om dagen å är jätte trött. Så mådde jag inte när jag väntade dottern :)

• Förstaförsökaren26
    Krocki1 skrev 2015-10-06 19:35:00 följande:

Jag gick hem tidigare ifrån jobbet idag då jag har sjukt ont under bröstet vid revbenen. Hade en låsning där för en vecka sedan och har nu fått tillbaka det. Suck.

Men fick en glad nyhet när jag kom hem, jag fick min graviditetspenning beviljad på heltid. Så himla skönt, så nu är det bara att försöka stå ut på mitt jobb i sex veckor till. Glad

Åh stackare :( hoppas att det blir bättre! Men stort grattis till graviditetspenningen!! Hur längesen är det sen du sökte? Sökte förra torsdag å räknar kallt med att det tar 6 veckor som det tog med dottern!

Ni som har blivit beviljade vad jobbar ni med?
  • Förstaförsökaren26

Vi kommer att ha våran dotter hos min sambos föräldrar. Dom är informerade är redo att ta emot henne när det väl startar. Känns jätte bra!

Åh fy för magsjuka. Var magsjuk 4!!!!! Gånger i våras. Trodde inte ens att det var möjligt! Å nu efter att ha kräkts å mått illa större delen av denna graviditet så vill jag verkligen inte ha hem magsjukan!!

Tänkte höra med er om det är fler som har väldigt ont i höfter å knän när ni sover samt har väldigt ont nere vid blygbenet. Började lite smått för några veckor sedan men nu är det rejält. Haltar framåt numera.

• Förstaförsökaren26

Vi bokar in tider för varje gång jag är där! Ska dit 15/12 igen å då bokar vi säkert in en tid efter nyår samt en tid efter BF (16/1). Gick över 16 dagar med dottern så räknar med att gå över även denna gång.

• Förstaförsökaren26
    Seven Costanza skrev 2015-12-04 08:18:15 följande:
    Jo men så gjorde jag också tidigare, men nu sa de idag att i och med att det blir jul och nyår då det är stängt vissa dagar och kortare öppettider andra dagar tyckte de att jag skulle boka alla kvarvarande besök. Det skulle egentligen vara ett i veckan från och med nu men i julveckan hade de inga tider alls så det blev bara fyra besök istället för fem. Men man kanske inte kollas så ofta på slutet i Sverige som i USA? Låter ju som att du räknar med att gå varannan vecka även nu på slutet, är det vanligt?
    Med dottern så gick vi oftare vet jag men denna gång så har jag nog träffat min BM kanske 3-4 ggr totalt. Är väldigt olika kan jag tycka. Har vänner som gått oftare å även gjort mer på sina kontroller! Vi lyssnar på hjärtat å sen mäter magen medan jag vet andra som även gjort gynundersökning, iallafall nära BF. Jag hade en tid 2 dagar över BF förra gången å då var det mer ett hej hej hur mår du träff.
  • Förstaförsökaren26
    amalie79 skrev 2015-12-04 08:00:04 följande:
    Hade jag gått hemma så hade jag gärna bokat in allt eftersom och lämnat morgontiderna till andra men för mig som jobbar länge så frågade jag och det var inga problem. Då har jag kunnat lägga upp mitt schema för tiden som är kvar. Då var jag ju osäker på hur länge jag skulle kunna jobba men nu blir det ju till typ v 37 så är glad att det gick att boka alla tider redan då.
    Ja, det är klart jag är ju hemma så mitt enda önskemål jag hade var att få tid tis-tors mellan 9-14 för då är dottern på förskolan :)
  • Förstaförsökaren26
    minahjärtan0609 skrev 2015-12-04 08:16:30 följande:

Det blev inget jobb för mig idag. Fick en sån ångest i natt när jag tänkte på att gå och jobba så jag har inte sovit en blund i natt. Rök ihop med maken på morgonen och sonen stod och skrek för att vi var arga.

Känner bara att det är nog nu. Jag är helt slut! Kommer vara hemma nu om jag så ska beböva plocka föräldrardagar på bebis.

Känner mig helt usel nu efter denna skit morgon och vill bara gråta.

Säger som de andra du är INTE usel alls. Du går å bär på ett liv å orken tar slut! Så är det bara! Jag tänkte i början av graviditeten att nu kör jag på till julledigheten. Icke sa Nicke har kört på trots ihållande illamående/kräkningar å beslutade att söka gravpenning å blev beviljad. Är såååå glad för det. Att kunna få vara hemma tiden innan bebisen kommer är så viktig! Vila, vila, vila å mys på hemma det är helt OK!!! Du å bebisen är viktigare än jobb!!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)