-
Åh tänk om du får på BF igen! Vore bra häftigt! :)qatteriin skrev 2015-12-22 13:29:43 följande:Han kom på bf! Så jag har ju ställt in mig på det den här gången med, först nu sista tiden som jag kommit på att det kanske inte är så sannolikt att lyckas pricka det igen, haha! -
Oj ja då kan du ju få när som helst med andra ord! Va spännande! Men ja håller tummarna för oss alla att bebisarna vill hålla sig inne under julen iallafall!! Min dotter är född på nyårsafton å jag vill gärna att hon får ha den dagen själv! :) har du några känningar nu?WiMe06 skrev 2015-12-22 13:31:27 följande:Min första kom i v 37+0 med igångsättning pga havandeskapsförgiftning, nr 2 kom i v 35+1 efter att vattnet gått sådär filmiskt, haha. Så jag är inställd på allt där emellan ungefär den här ggn, allt över v 37+1 känns ju länge, haha. Men jag hoppas verkligen att bebis vill stanna till v 38+0 iallafall. -
Hehe ja vi håller tummarna att alla våra små kan hålla sig till 2/1 iallafall tycker jag :) Det som är både häftigt å läskigt kan jag tycka att det kan hända så snabbt. Från inget till pågående förlossning.Mallis87 skrev 2015-12-22 13:33:02 följande:Min dotter kom kl 9.28 i vecka 36+3... Och det är jag i idag! Så än så länge har jag varit gravid i 4 timmar längre än sist :) Jag har bf den 15 jan, och hoppas verkligen lillen stannar tills efter nyår! Men är ändå beredd på att det KAN hända när som typ! Sist hade jag haft någon morgon med lite smärtsamma sammandragningar som började några veckor innan dottern föddes, och dagen innan hon föddes gick slemproppen på morgonen, under dagen hade jag mensvärk till och från. Sen slutade allt på eftermiddagen, och pang så gick vattnet 21.30 på kvällen!
Denna gången har jag inte haft några känningar alls än. Lite sammandragningar när jag går för fort/går i trappor/bär på dottern men inga som är smärtsamma. Så jag hoppas det är tecken på att det är minst en vecka och lite till kvar :) -
Ja, tänk om kunde räkna ut exakt när bebisen skulle komma :) hehe enligt mitt BF så blev jag oxå gravid innan ägglossningen ens skulle ske så vi får se hur väl datumen stämmer :)Hame skrev 2015-12-22 14:30:15 följande:Min son kom bf+9. Jag tror (och hoppas lite...) att jag går över denna gången så att det blir 2016. Nu är mitt bf 29/12 och jag hade gärna klarat mig över tolvslaget och helst några dagar till
Nu kan ju bebisen bestämma sig för att komma innan iaf, men jag tror inte riktigt på mitt bf. Tog ägglossningstest och om det bf:et jag har nu skulle stämma så skulle jag redan varit gravid då. Svårt att få ägglossning när man är gravid haha
-
Så har jag oxå haft nu den senaste tiden. Känns ibland som du säger att man kissar på sig.WiMe06 skrev 2015-12-22 19:14:43 följande:Ursäkta infon, men har fått såna sjuka flytningar så det känns som man kissar på sig varje gång det kommer en. Känns så äckligt. Är det vanligt att man får rikligare flytningar såhär på slutet?
-
Men ffy va trist! Hoppas att det inte blir värre!!! :(WiMe06 skrev 2015-12-23 02:17:49 följande:Jaha, GRATTIS, där kom väl den jävla magsjukan som en släng på posten också precis vid jul. Vaknade nyss av att äldsta sonen hulkade, fick springa in med honom på toa där han kräktes lite. Han mår inte illa säger han och har inte ont i magen. Hoppas hoppas hoppas det inte är ngt, det blir ju en underbar jävla jul isåfall. Så ska väl förlossningen dra igång isåfall på det med, haha!!! Näe, jag är inte bitter!!
-
Fy fan för å vara ute på stan i detta tillstånd. Hade en del klappar kvar( skyller på gravid hjärna som gjort att jag glömt en del folk) så jag drog med mig dottern upp i hopp om att det skulle funka. Slutar med att hon tok skriker i varje affär å slänger sig på golvet. Varav jag får bära henne å alla påsar å som grädden på moset springa in på toaletten på åhlens å kaskad kräkas. Har haft illamående/kräkningar hela graviditeten men hade hoppats på att det skulle ha försvunnit nu men icke! Puuuuhh slutade med att sambon fick köra hem oss å han å jag får ge oss iväg senare å fixa de jag inte hann nu!
-
Ahh äntligen klar :) min sambos föräldrar kunde ta dottern på kvällen så vi fick fixa de sista å nu är alla inslagna så nu slänger jag mig i sängen. God Jul till er alla!! Jag hoppas att ni får en underbar jul!!
-
Åh jag hatar de sura uppstötningarna :( jag brukar dricka ett glas vanilj yoghurt å det har funkat på mig! Klarar verkligen inte av mjölk av nån anledning.qatteriin skrev 2015-12-27 05:06:25 följande:Aaaah de sura uppstötningarna tar kål på mig!! Dygnsdosen Omeprazol är redan intagen och nu har jag druckit mjölk som jag hatar, i ren desperation, men ändå känns det som allt kommer upp så fort jag lägger mig. Och det lär inte dröja länge innan sonen vaknar. Fy farao! Ont i halsen har jag ju redan från förkylningen, jag behövde inte det här också!
-
Förstår dej fullt!! Vi kommer att ev gå hem till min sambos föräldrar( bor 500meter bort)å fira lite där. Våran tjej fyller ju hela 2 år på nyårsafton så vi ska ha kalas för henne på dagen å det räcker kan jag känna :) å då har jag BF 16/1Hame skrev 2015-12-27 11:03:53 följande:Nu har jag ringt och avanmält oss ifrån nyårsfesten vi skulle på ????Jag är så j-kl trött av förkylning, foglossning och sömnlösa nätter att det inte känns värt det. Skulle jag ha "turen"att klara mig till 2016 känns det som en bättre plan att stanna hemma och vila. Maken hade fått gå med sonen om han ville men han tycker.också att det känns onödigt...
Hur gör ni andra? Orkar ni fira? Jag kommer ju vara bf+2 på nyårsafton.