Inlägg från: Förstaförsökaren26 |Visa alla inlägg
  • Förstaförsökaren26

BF Januari 2016 :)

himw skrev 2015-12-15 07:13:49 följande:

På lucias sista timme så kom vår dotter till världen så mitt senaste inlägg om det kunde vara värkar- japp- det var det :)

Det blev en lång och jobbig förlossning för någon som var lite för tidigt född även om hon var stor så vi är inlagda på Neo menar bättre och bättre.

Ni har en häftig upplevelse framför er, njut av graviditeten och stort lycka till <3

Nämen åh! Stort stort grattis!! Ta hand om er nu å njut av er tjej! Återigen stort grattis!! :)
  • Förstaförsökaren26

Alltså tjejer denna trötthet!! Så fort sambon hämtat dottern till förskolan kl 9 så sov jag till 9:40 sen upp å iväg till BM för lite mäta magen å ta prover sen hem å sova igen fram till 13:30 å sedan hämta dottern kl 14. Av nån anledning var även hon trött så att när vi kom hem la va oss å sov fram till 17. Hade lätt kunnat sova för natten! Hur fasen ska man orka en förlossning undrar jag!!

• Förstaförsökaren26
    qatteriin skrev 2015-12-16 17:48:48 följande:
    Haha ja om vi har riktig tur!
    Förstaförsökaren26 skrev 2015-12-16 17:37:36 följande:

Alltså tjejer denna trötthet!! Så fort sambon hämtat dottern till förskolan kl 9 så sov jag till 9:40 sen upp å iväg till BM för lite mäta magen å ta prover sen hem å sova igen fram till 13:30 å sedan hämta dottern kl 14. Av nån anledning var även hon trött så att när vi kom hem la va oss å sov fram till 17. Hade lätt kunnat sova för natten! Hur fasen ska man orka en förlossning undrar jag!!

Det är väl därför du sover nu...
    Haha ja, jag hoppas det. Vore nåt om man kunde sova sig igenom en förlossning!
  • Förstaförsökaren26
    WiMe06 skrev 2015-12-16 18:12:29 följande:
    Haha, ja det är en bra fråga. Man får så mkt adrenalin som sprutar ut i kroppen och man har ju inget val än att orka, haha.
    Men jag håller med dig, den är verkligen bedövande.
    Ja, jag trodde inte att man kunde vara såhär trött men det går ju över! Är så tacksam över att sambon kan åka ifrån sitt jobb å köra dottern till förskolan så jag verkligen kan få vila från 9 tills när hon ska hämtas kl 14 :)
  • Förstaförsökaren26
    qatteriin skrev 2015-12-17 14:15:23 följande:

Gubben gjorde sitt jobb, 100 % sjukskriven från i morgon! Och bebis ligger med huvudet i bäckeningången, ruckbart men inte rörligt iaf, gud vad skönt! Nu vet jag att det inte spelar nån roll att jag känner rörelser åt alla håll för hon ligger inte på tvären ändå. Aaah. Lättnaden.

Åh va härligt! Grattis!! Skönt att du får ha mannen hemma lite oxå. Passa på å vila nu så mkt du kan :)
  • Förstaförsökaren26
    Anny123 skrev 2015-12-20 11:22:05 följande:

Har planerat snitt imorgon och är såå nervös, förväntansfull och rädd. Allt på samma gång! Någon som har erfarenheter av det och kan komma med nåt positivt?

Jag fick göra snitt med mitt första barn, dock ej planerat! Men det gick bra. Var uppe på benen relativt snart efter snittet :) lycka till imorgon! Kommer att gå jätte bra ska du se!!
  • Förstaförsökaren26

God kväll kära mammor! Ni som har gått på gravidpenning tänkte jag kolla med er när/om ni får nån utbetalning nu i dec? Jag slutade jobba 16/11 å fick i nov för 17,18,19 och 20 i nov men nu i december verkar jag inte få ett öre(?) iallafall enligt appen

• Förstaförsökaren26

Alla ni som fått barn innan hur nära BF fick ni? Alltså innan å efter BF! Är så intressant kan jag tycka för min dotter föddes på BF+16 så jag räknar helt med att det blir samma nu. Men hur tänker ni andra?

• Förstaförsökaren26
    mitthemligajag skrev 2015-12-22 13:36:27 följande:

Fyyyyy jag är sååå deppig just nu :( behöver få skriva av mig, hoppas jag inte deppar ner er andra.... En gammal klasskompis som väntar barn i typ maj, hennes pappa körde ihjäl sig på motorvägen i lördags, 51 år gammal.... Idag fick jag reda på att en av mina bästa vänners pappa suttit i en bil i lördags kväll och fått en hjärtinfarkt, han har legat utan syre så pass länge att han är totalt hjärnskadad och dör utan respirator så idag transporteras han hem till vårt läns lasarett och imorgon stängs maskinerna av. Livet är sååå jävla skört och så äckligt orättvist. Sitter här med min ettåring och en stökig en i magen och känner mig så otroligt rädd för livet... Att de bara plötsligt kan ta slut sådär och jag kan ingenting göra. Så slår en fruktansvärt jobbig tanke mig, att när en ny låga tänds så släcks en annan och på någon konstigt sätt så blir jag och klandra mig själv, helt sjukt. Sitter säkerligen mycket i att jag fick höra de många gånger när jag väntade dottern och min mormor dog precis innan från att ha vart fullt frisk .... Nä fyfan ush, Depp Depp Depp blev de här nu :(

Fy så hemskt :( kan inte ens föreställa mig den sorgen!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)