Inlägg från: mitthemligajag |Visa alla inlägg
  • mitthemligajag

BF Januari 2016 :)

Hej hallå! Hoppar gärna in här, precis plussat med nr 2, första dottern är bara 6, snart 7 månader så de blir tätt!

Har absolut inga symtom förutom att en tänkte slog mig att jag borde göra ett test. Har ej fått tillbaka riktiga mensen än från att jag slutade amma men jag tror jag är i vecka 5 eller något sådant :)

• mitthemligajag
    maddegg skrev 2015-05-04 18:51:19 följande:

Hoppar in här :)

Gravid i v.6 med första barnet, fick missfall i mars och är väldigt nojjig :(

BF 2/1 :)

Någon som har erfarenhet av enormt illamående??

Grattis, ush gruvar mig för mf, hoppas de går bra denna gång!

När jag väntade min dotter var jag sjukskriven från vecka 6-13, först pga av en operation av utomkveds som bara var en cysta och min dotter överlevde de hela, sen började de hela helvetet. Åt 11 piller pm dagen, lergigan, lergigan comp och ondanzetron. Klarade mig undan spyorna på 11 tabletter med illamåendet var nå helt galet. Fick inte i mig mat överhuvudtaget. Hoppas innerligt att jag klarar mig denna gång när jag har en snart 7 månaders flicka här hemma. Och hoppas ingen får de som mig, sämsta starten på något så underbart
  • mitthemligajag
    St0rken skrev 2015-05-08 21:00:11 följande:

Hej! hoppar in här ????

Ett mirakel har skett...

Fick en dotter via IVF oktober 2014 så hon är 6,5 månader gammal. Vi trodde inte vi kunde få barn på naturlig väg och inte vill vi missa en chans så inge preventivmedel här. Vi bestämde oss för att syskonförsök skulle börja i mars och vad händer nu har vi plussat, hur det gick till är oförståerligt för oss. Blir täta syskon ???? men det är de värt ????

Jag är i vecka 6 5+6 och har BF. 1 Januari ????

Jag är 28 år och min man 30 år. Blir vårat 2a barn ??

Kul att de är en till som har en plutt redan ich en till på g, min dotter blir 7 nu den 13e. Hur känner ni? Jag och pappan har bestämt oss för att vara hemma båda två första tre månaderna när bebis föds, är livrädd för att dottern ska känna sig utanför ifall de skulle bli mycket med nya bebisen. Charlie hade kolik så med henne var de allmänt mycket hela tiden och därför är jag nog rädd för en till bebbe med samma mage och därmed mindre tid för Charlie. Men såklart så längtar vi massor!
  • mitthemligajag
    daoan skrev 2015-05-10 08:16:02 följande:

Någon annan som har till och från symptom?

Är i v 4+ 4 själv.

Är i 5+4 tror jag och idag har jag fått molande värk några gånger. Har Sjukt mycket flytningar, suck. Men inga ömmande bröst eller så men de hade jag inte med första heller :)
  • mitthemligajag
    WiMe06 skrev 2015-05-10 09:56:39 följande:

Haha, jag hänger här själv till slut då jag inte ens har Facebook!!

Hänger också bara här så jag ej har fb
  • mitthemligajag
    daoan skrev 2015-05-10 15:25:20 följande:

Ok!

Så olika för alla! Galet! Man ska väl sluta noja ;)

Men inga ömma bröst alltså? Alls?

Nej absolut inget ömmande, fick ett illamående som hette duga förra gången, sjukskriven med passa piller i flera veckor. Men mellan bim och typ vecka 6 eller 7 kände jag absolut nada! Har typ inga symtom nu heller, illamående när jag blir hungrig och idag lite molvärk då :D sen kommer spökveckorna, runt vecka 14 tills sparka kom då försvann alla symtom hehe! Kommer ihåg hur underbart de va att må bra igen efter alla spyor haha!
  • mitthemligajag
    FrökenBlå skrev 2015-05-12 12:22:21 följande:

Nån mer än jag som har rosa/ljusröda flytningar? Hade det vid förra graviditeten med men blir ju jättenervös ändå varje gång jag ser det!! :*(

Har idag haft symtom som illamående, trötthet och molvärk. Men antar att det inte är nån garanti för att det lilla pyret fortfarande lever..

Jobbigt, alltid orosmoment men blod. Hade också det förra gången i en hel vecka till och från. Fick dock höra då att de är otroligt vanligt, hoppas allt är bra med lilla mini Därinne
  • mitthemligajag
    Mattenörd skrev 2015-05-11 21:00:45 följande:

Jag har också BF i januari. Plussade för en vecka sen på BIM. Vågade knappt hoppas eftersom det var första månaden vi körde utan skydd. Tänkte att det inte kan gå så enkelt med två barn. Men nu är det i alla fall ett litet syskon på gång.

Har ni andra hört av er till mvc än? Jag har avvaktat lite. Så här tidigt är det bara ett hälsosamtal de erbjuder och jag varken röker eller dricker och vet ju sen förra graviditeten vad jag ska tänka på. Så tänkte man kunde vänta till inskrivning istället i v. 9-11.

Tänkte också avvakta lite, vet inte varför egentligen :p ingenting känns lika nu som när jag väntade första, då ringde jag så fort jag kunde för att boka tid och kollade appen 100 gånger om dagen haha. Nu har jag noll koll på ngt känns de som. Men de kanske är bra att ringa i tid om man vill ha samma bm som förra gången, har inte tänkt på det!
  • mitthemligajag
    Flisan97 skrev 2015-05-12 20:36:51 följande:

Hej! Har BF i början på januari.

Någon som har några råd angående illamående? Vet inte vart jag ska ta vägen, har provat allt känns de som och har mått illa 1.5 vecka, har tagit både lergigan och primperan. Inget fungerar. Har kex vid sängen som jag äter på morgonen men det kommer upp ändå. Spyr ungefär 15 gånger om dagen. Har ingen ork eller energi kvar. Snälla hjälp mig någon, orkar inte detta mer.

Fy, hade de så förra gången, åt 5 lergigan comp 4 lergigan och 2 ondansetron om dagen! De hjälpte mig från att spy men åt ingenting och mådde superrika, fråga om ondansetron
  • mitthemligajag
    mitthemligajag skrev 2015-05-12 21:08:45 följande:
    Fy, hade de så förra gången, åt 5 lergigan comp 4 lergigan och 2 ondansetron om dagen! De hjälpte mig från att spy men åt ingenting och mådde superrika, fråga om ondansetron
    Super illa*
Svar på tråden BF Januari 2016 :)