Inlägg från: mitthemligajag |Visa alla inlägg
  • mitthemligajag

BF Januari 2016 :)

Znö skrev 2015-08-17 11:25:25 följande:

Mardrömmen var sann! Allvarliga hjärtfel, med allra största sannolikhet. Läkaren var säker på att socialstyrelsen beviljar. På fredag är det dags smile4.gif Nu lämnar jag gruppen! Lycka till alla <3 lev och njut och var tacksamma!

Fyfan livet är bra jäkla orättvist ibland! Beklagar och Tänker på dig massor, Lycka till i framtiden!!!
  • mitthemligajag
    WiMe06 skrev 2015-08-17 17:49:11 följande:

Är det någon här som tecknat gravidförsäkring? Jaf funderar på att teckna en gravidförsäkring extra. Eftersom vi fått barn tidigt innan så får är väl risken stor nu med och då får man ju ändå ersättning om man behöver stanna på sjukhuset eller så. Och såklart täcker den ju annat med och ngt skulle hända.

Vi hade Trygg-Hansa förra gången och satt och jämförde massor med andra försäkringar men ingen täcker såå mycket som Trygg-Hansa eller har så bra utbetalning heller. Mina vänner som fick en dotter nyss med ryggmärgsbråck slarvade och tog bara bas försäkringen från Trygg-Hansa. Dom missar över 60 000 kronor bara för att dom inte betalade in den där tusenlappen. Dessutom vet dom ju inte med 100% om
    Hon kommer bli så frisk som dom tror, så det kan vara mycket mycket dom går miste om! Så betala in den där ynka pengen för det är såå värt de om de händer något :)
  • mitthemligajag
    MeEmmA skrev 2015-08-18 20:53:05 följande:
    Jag vet inte specifikt vad dom har klagat på, men jag själv upplevde den tung och klumpig, men som sagt åk o testa och bilda din egna uppfattning :)
    Jag var precis och köpte en donkey i ett skitbra skick till ett väldigt bra pris och den här mamman visste allt om bugaboo! Angående sittdelen om den blir för liten sa hon att Buffalos sittdel på donkeyramen ska fungera till större barn och suffletter finns att köpa till väldigt bra priser på fb-gruppen.
    Jag är redan förälskad i vår nya vagn, ska ut o provköra den imorgon bitti :)
    Vi är svin nöjda med vår donkey!! Hade buffalon innan och buffalons ram fungerar på donkeyn! Den är rymligare :) sååå skönt med så mycket space nu när man kör den i duo läge, kan ju packa ner hela huset i korgen haha!
  • mitthemligajag
    mitthemligajag skrev 2015-08-18 21:47:44 följande:
    Vi är svin nöjda med vår donkey!! Hade buffalon innan och buffalons ram fungerar på donkeyn! Den är rymligare :) sååå skönt med så mycket space nu när man kör den i duo läge, kan ju packa ner hela huset i korgen haha!
    Mono menade jag såklart
  • mitthemligajag

Måste ju tipsa om Någon missat, för de lite äldre syskonen finns de ju som en ståbräda fast en som man sitter på! Ser ju super bekvämt ut ifall man tänker sig en singelvagn :)

• mitthemligajag
    Hame skrev 2015-08-19 11:31:33 följande:
    Jag har sett dem men tycker att det ser superobekvämt ut för den som kör vagnen? Man får ju liksom inte plats med benen.. Har du testat att köra en sådan?
    Nä har inte ens sett den i verkligheten så jag har ingen aning tyvärr!
  • mitthemligajag
    amalie79 skrev 2015-08-19 13:11:20 följande:
    Vad lustigt jag blev också flyttad, från 17+6 till 16+4 men var inget tal om nytt ul hon kollade alltsammans ändå. Datumet satte hon ju inte förrän undersökningen var färdig.
    Jag blev också flyttad från 19+1 till 17+6 iosersig hade jag talat om sen innan att jag visste om att min äl var senare och att det inte skulle stämma överens med det datum bm satt, fick de datumet jag trodde hehe. Vad var de dom inte såg på ditt rul? Hannah? :)
  • mitthemligajag
    haannah skrev 2015-08-19 17:02:44 följande:
    Alltså jag börjar tro att hon inte hade speciellt stor lust att kolla nu, haha. Hon svepte runt över fostret och berättade vilka olika delar det var, sen visade hon att hjärtat slog som det skulle och sen mätte hon skallen och sa att vi fick boka in en ny tid för jag blev tillbakaflyttad! Kändes skumt, allt var över på 10 minuter.. Hon sa bara att "vi kollar hjärtat mer ingående nästa gång, för det kan man inte se så bra nu". Så frågade min sambo om man kunde se kön. "Nej verkligen inte" var det enda svaret vi fick! Jag ska ringa dit imorgon och kolla tänkte jag, kanske man kan få en annan barnmorska till nästa för hon verkade totalt ointresserad tyvärr, haha
    Låter galet, med mitt första barn blev jag opererad i början så vi fick göra vul och ul varannan vecka fram till rul och kön syntes typ redan i vecka 15 och likaså hjärta och allt också, skumt! Vilken oengagerad bm :O
  • mitthemligajag

Har en väninna som köpte en smile och kört den ett år nu, hon är super nöjd. Men dom pumpar däck varannan vecka, den knäpper lite, är lite ranglig, ser redigt sliten ut trotts att sen mest använts på stads prommisar. Därav skulle jag säga tummen ner, och innan vi köpte vår dåvarande vagn så sa dom på babyproffsen att brio smile och happy är den absolut sämsta av vagnar i brio Emmaljunga klass! Så bättre finns nog för samma peng :)

• mitthemligajag
    himw skrev 2015-08-21 18:45:28 följande:

Nu har vi varit och provkört och plockat med alla vagnarna som vi hade som alternativ och det blir nog den som vi fastnade för först- Cybex.

Så himla skön att köra, superlätt att fälla ihop och lite högre än andra vagnar.

Är en rätt ny vagn men är det någon som har några erfarenheter av den?

phptOpcqp68444.jpg

Står mkt om den på barnvagnssidorna på facebook! Många som haft bugaboo som testat på denna och verkar gilla den :) tycker den verkar rejäl och bra :) men den könns verkligen som en cityvagn, vad säger dom om att köra den i grus eller snö men tanke på dom små däcken? Går dom att låsa? :)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)