BF Januari 2016 :)
Någon som har bra tips på sköna amnings bh-ar utan byglar?? Byglarna ger mig knutor å jag e ICKE sugen på mjölkstockning!!! Ska kolla nätet lite. Går inte till någon butik m nyfödd....
Någon som har bra tips på sköna amnings bh-ar utan byglar?? Byglarna ger mig knutor å jag e ICKE sugen på mjölkstockning!!! Ska kolla nätet lite. Går inte till någon butik m nyfödd....
Shit vilken förlossningshelg det verkar vara, grattis o lycka till allihop!! :)))
Själv börjar jag ge upp, ingenting händer trots mensvärk o slempropp i tisdags... Inväntar bm-besök på tisdag så hoppas på mer tur där efter sen. Vill INTE föda imorgon, svärmors födelsedag... ;) BF+5 idag...
Så brast det i natt och jag skrek åt bonusen att hålla käften. Inte bra alls. Arvid har bara vaknat två gånger så det var ingen dålig natt men andra gången skrek han sig svettig och väckte de andra och bonus var såklart irriterad och spydig. Jag blir ju superstressad när han skriker sådär, inte vill ta bröstet och vet liksom inte vad jag ska erbjuda mer än kärlek. Läste någonstans igår om att svepa in honom i en filt och hyssja honom och trösta och det funkar lite om jag samtidigt tar av mig och håller honom alldeles intill mig. Fast vi blir varma.
Känner mig elak som skrek på bonus men han tryckte på precis alla knappar igår o var sådär tweenie-dryg. Kallade mig fetto ( han vet att det tar skruv) och var allmänt bråkig hela dagen. Sambon fick lägga massa tid på dem med tv-spel mm, vilket de helt klart behövde och Arvid sov ändå nästan hela förmiddagen
Jädra FK, dem ringde upp när det var min tur och vad händer då, samtalet bryts, ringer dem upp?! Nej! Ringer igen för att ställa mig i ny kö, vad säger dem då. Jo att FK är högt belastad just nu var vänlig ring igen senare!! Jag blir TOKIG!!
Blää blev sååå himla dålig på eftermiddagen! Ont i hela kroppen, 39 graders feber. Sambon tyckte såren såg röda ut så han tvingade mig att ringa förlossningen så jag fick den där antibiotikan.
Står att den går över i modersmjölk o ska endast tas i samråd med läkare ( knäppt, man tar väl inte antibiotika utan samråd med läkare?) och jag talade om att jag ammar och då sa hon att det räknar vi med mer eller mindre. Men känns ändå inte bra ta något som kan påverka honom... Vet ju inte om allt är relaterat till såret, en del är säkert förkylningen, men hoppas att detta tar död på allt. Mår skit just nu ligger och ammar, som tur är så kunde sambon jobba hemifrån imorgon så jag får vila...
Blä, vill bara bli frisk nu!
Sitter upp och mår visserligen inte bra men febern är lägre. Fy vilken natt... Nu sover Arvid så ska försöka äta lite rostat bröd och Coca-Cola...
I natt har han sovit lös mellan oss, kändes inte bra men det bara blev så.
Men vi har fått problemet att Arvid flyttar sig i sömnen. Hittar honom på tvären i spjälsängen och han rullar även från ryggen till sidan och det känns inte bra. Tänk om han får ner näsan i madrassen eller kudden?
Ska man rulla något runt honom, tror ni det är bättre han sover i nästet?
Åkte iväg igår med båda kidsen själv för första gången HAHAHAHAHAHA! Jag lämnade tydligen bilnyckeln i våran 3 veckor gamla bil i vårt olåsta garage, säger de lite om hur jag tyckte de gick? Haha, en övertrött 1 åring och en hungrig nyfödd i baksätet! Nej rutinerna har inte kommit på plats än och den bilfärden hem var hemsk!
Lite info från förlossningen. Är fortfarande bara öppen 4 cm men fick en till hinnsvepning och om ingenting har hänt inom en timme så ska dom spräcka hål på hinnan så det blir bebis inatt. Ser så mycket fram emot att få hålla våran lilla prinsessa men är så nervös över hur ont det kommer att göra.
En natt på soffan så övriga familjen får sov fick jsg å Lily. Hon skrek konstant från 20-00 med paus för två snabba mål. Hon vägrar att sova vidare efter jag lagt ner henne. Då vaknar hon å skriker. Har precis gått runt m henne för att lugna henne så hon tog bröstet. Hon ska se ALLT å e super nyfiken precis som sonen. Han sov på mig, mage Mot mage i flera månader för han vägrade sova själv. Ser en viss likhet här :( jösses vad jag är trött! Bara för att hon inte skriker innebär det inte att hon sover..... Puh!!
27/1 kl 7:43 föddes så vår Vidar <3
Vattnet gick 26/1 kl 23:00, preciiiis när vi skulle gå o lägga oss. Hade då fått hinnsvepning på morgonen o var då 2 cm öppen men med 2 cm lång tapp. Bebisen hade bajsat i vattnet och eftersom han fortfarande lågt högt o rörligt hos BM på morgonen skulle v in direkt och vi fick inte åka hem igen.
På förlossningen blev vi kvar och eftersom bebisen trots vattenavgång ff låg högt och rörligt fick jag bara ligga i sängen och inte alls vara uppe och röra mig. Kl 01 kom värkarna igång som visade sig var heeeemska pinvärkar. Dom kom ofta, varade länge och var hemska att hantera enbart liggandes men gjorde inte ett skit vare sig för att trycka ner bebis eller öppna mig. Till sist efter jag i panik skrikit att det här kommer aaaldrig att gå, jag döööör var han ca kl 05 så pass ruckbar att jag fick upp o röra mig, men då var jag ff bara öppen 2 cm och med 2 cm lång tapp - precis som på morgonen! Nu började dock värkarna ta ordentligt så jag kunde börja med lustgas, och på 1-2 värkar var jag öppen 7 cm och fick krystvärkar och plötligt var det dags att krysta. Fick krysta länge för huvudet låg diagonalt. Blev lite "bråttom" för hjärtljuden gick ner vi varje krystvärk. Huvudet åkte ner vid varje värk men flög upp igen så fort jag slutade krysta. De började bli prat om sugklocka men till sist kom huvudet över sista kanten o nästa värk var han ute!! Från 2 cm till ute på ca 1 timme o 45 min! Två små stygn var allt som behövdes och både jag och Vidar mår jättebra! :))
Helt klart min värsta förlossning av mina tre, tur det var sista ;))
Min son verkar "rosslig" i halsen eller täppt i näsan när han sover på natten. På dagen låter det inte alls så här.. Har varit så här i över en vecka. Vad kan man göra? Låter ju så läskigt..?
Är de ngn som använder bärsjal? Jag köpte ngn dyr historia, tricotti babylonia men fattade ju inte att set var storlekar. Provat att använda den flera gånger och fattade inte varför han hamnade så sjukt långt ner och varför den satt så otroligt slappt och dåligt... Den är ju för stor!!! Så nu får jag låna ngn som man knyter istället, erfarenheter? Är de krångligt? Krångligare än varianten med två sjalar?