BF Januari 2016 :)
Haha, den är schysst, jag hoppas dem inte klev rakt in bara.
Haha, den är schysst, jag hoppas dem inte klev rakt in bara.
Alltså fan vad man INTE känner sig sexig när man går runt med amningsbhn öppen och purelan på vårtorna för att lufta och slippa trycket mot de stackars slitna boobsen... Jag trodde inte jag hade fått några sår men tji fick jag, efter nattens konstanta ammande så hade jag visst det. Hoppas verkligen vi kan få hjälp med taget idag och jag ska fråga om syntocinon också om jag kommer ihåg, det gör så jädra ont när hon tar tag och jag fick stora problem med utdrivningen när jag hade så med Axel. Om det nu finns så mycket att driva ut än så länge...
Usch ju mer det närmar sig desto mer orolig blir jag över den här läkarkontrollen idag. Trots att överläkaren i tisdags inte hörde nåt knäppande i höften så tänker jag att hon kanske har höftledsluxation ändå och kommer hamna i vonrosenskena i tre månader liksom... Inbillar mig att jag hör hur hon knäpper och att hon typ skriker när hon rör på benen (fast det snarare är att hon rör på benen när hon skriker)... Jag vet att höftledsluxation inte är hela världen och att man blir fullt återställd om man får behandling men det skrämmer mig ändå förstås att min lilla busa skulle bli fast i ett paket hela våren. Men snart är klockan ett och då får vi veta.
Nja, jag vet inte om det är det. Det var av en slump jag fick välja en fri tidning från pensionsföretaget där jag har tjänstepensionen och sen fick jag välja en tidning från nåt mer ställe vad det nu var, men jag står också lite i valet och kvalet om jag ska prenumerera eller inte.
VA?? Inte nyföddingar, buhu!!! Jag vill ha min nyfödding!
Jag lovar din man är INTE ensam om det.
haha. Jag vet precis vad som göra att han svårt att prata om det, det kallas för SKULD. Han känner skuld för sina äldre söner att han inte kan/kunnat ge dem en bättre uppväxt/mamma, skuld för dig eftersom han egentligen skulle vilja finnas där för dig 100% och skuld för Arvid som han inte kommer hinna med som han egentligen skulle vilja. Det enda han vill skulle jag tro är att kunna dela sig i mitten och räcka till för alla. Det är näst intill omöjligt att få till en bra diskussion från denna utgångspunkt iom att han redan är i försvarsposition. Min sambo är precis likadan om jag försöker prata om något som inte är lättvindigt ang bonusarna, försöker säga att allt kommer bli så bra så och att det bara är jag som målar allt svart och sen försöker han stoppa huvudet i sanden
Jag tänkte att träningarna skulle vara ett sätt för dig att få ensamtid, inte ytterligare ett sätt som du ska göra för att ställa upp. Jag är helt säker på att iom att ni fick en så tuff start så tär detta ytterligare på dig och du kanske ser det ännu mörkare än vad du hade gjort annars. Men det tar inte bort faktumet att din sambos prioriteringar är helt skeva. Jag tycker ibland att det är viktigt att jämföra med en biofamilj och se hur den fungerar i samma situation. Wime och Qatteriin: skulle ni god ta att eran man var borta på era söners träningar 4 gånger i veckan medan ni ska vara hemma själv heltid med en nyfödd?
Sätt på låten "sexbomb" med Tom Jones så är bilden komplett! :D
Jag förstår verkligen din oro! Fy fasen! Jag kommer vara livrädd under de där kontrollerna. Jag var ju med på första kontrollen de gjorde när vi kom ned till neo med min brorsdotter och jag var livrädd att det skulle vara något fel med henne, så jag misstänker att jag kommer ligga på golvet i panik när det är mitt eget barn. Håller verkligen tummarna att Sally är frisk som en nötkärna!
Åh hoppas allt är bra, min väninna hade sin son i skena det var väldigt meckigt och lillen var ledsen av det. Även om det som du säger inte är hela världen så är det ju ändå jobbigt.
Det kallas för spänning i vardagen :) Det är först senast året kanske som jag skulle kunna skratta åt det, innan så var min PTSD så påtaglig att jag gick och gömde mig om jag hörde steg i gruset utanför, om jag inte visste vem det var innan. Den stora vändpunkten kom när jag en dag tog mod till mig och gick ut och tittade vem som stod utanför och finner mig själv öga mot öga med ett rådjur :D
Låter som installationskostnaderna kommer bli dyra. Kanske värt att försöka med er underbara värd?
Aha... det är ju så klart det jag ska göra. Men denna helg är ruskigt uppbokad med finmiddag (för att fira årsdag), 1 års-kalas och 2-års kalas. Så jag ska vänta tills nästa vecka. Ska höra med min BM vad hon tror om hinnsvepning med, men en av mina vänner har haft samma BM och hon lyckades inte med hinnsvepning på henne. Om jag får önska fritt så sätter allt igång på torsdag om en vecka så att hon föds typ på BF, då är bonusarna nämligen hos sin mamma och det blir minst påverkan på dem.
Puh, nu är vi friskrivna!
Allt såg fint ut idag, inga knäppningar! Fick vänta 1,5 timme på läkaren trots bokad tid vilket jag väl tycker är lite illa, men men.
Nu ska jag tillbringa resten av dagen med att läsa ikapp vad ni har hållt på med sen sist förstår jag.
Barnläkarens besiktning gick väl sådär...
V höft är tydligen överrörlig så nu har Lily fått en skena som han ska ha i 8 v... Von rosen någonting...
V öra gick inte att ta hörseltest i. För litet eller fosterfett ivägen. Ska tas om vid pku testet
Gränsvärde för solning. Vet inte ännu om vi behöver sola. Å jag som bara vill hem :(
Hungrig som en varg e jag också!!!
För att svara kortfattat, så ser jag inte människor som svara eller vita, utan jag ser det kriminella som en liten tårtbit av personen jag har framför mig, även om hen har gjort något förfärligt mot någon annan, så är hen även någons älskade barn/sambo/pappa osv och de tårtbitarna kan vara helt fantastiska. Mitt jobb är inte att döma någon, vill jag göra det så får jag vidareutbilda mig till domare. Jag tänker att för eller senare kommer den här personen komma ut i samhället igen och då är det min uppgift att hen är så vettig som det bara går när den dagen kommer.