Inlägg från: Seven Costanza |Visa alla inlägg
  • Seven Costanza

BF Januari 2016 :)

dinin skrev 2015-06-09 19:25:20 följande:

Åh vad roligt! Mina symptom kommer och går, varit väldigt illamående vissa dagar och vissa dagar är det lugnt. Har för mig att jag läst att du också ska gå i Malmö? Vi får absolut hålla tummarna för varandra! Lycka till!

Ja precis jag ska gå i Malmö. Känns overkligt att man kanske får se sin bebis, hoppas verkligen på det för just nu har jag svårt att ta in det eftersom jag inte känner något.
  • Seven Costanza

Babytigger: så ledsamt att det blev så, men det låter ju ändå hoppfullt att du kom längre den här gången! Hoppas du får gå hela vägen nästa gång!

• Seven Costanza
    dinin skrev 2015-06-10 08:28:18 följande:

VUL om två timmar... SÅ himla nervös. På ett sätt är jag inställd på att det ska gå vägen denna gången men på ett annat sätt tar jag det för givet att det inte ska gå vägen. Vid alla VUL jag gjort har man ju fått tråkiga besked, så jag har aldrig varit med om annat... Håll tummarna för mig!

Lycka till, hoppas allt är bra! Jag ska hålla tummarna!
  • Seven Costanza

Varit på VUL nu, hjärtat tickade så fint och bebisen sprattlade med armarna! Blev framflyttad två dagar så är i v 10+0 idag, så precis som jag räknade från början. BF 6/1 .

• Seven Costanza
    Soon2be3barnsmorsa skrev 2015-06-10 09:29:34 följande:

Lycka till!

Är det fler än jag som INTE gör VUL? :)

Har inte gjort de med de andra två och kommer inte göra denna gång heller. Är det något ni blir erbjudna eller ber ni om de? :)

Jag har själv bokat tid för VUL på en annan mottagning för det fanns inga tider på min MVC. Jag valde att göra VUL eftersom jag inte har några tydliga symptom så jag ville se att det var ett levande foster för det har varit lite svårt att ta till sig i och med att jag mår precis som vanligt. Nu när jag precis fått veta att allt ser bra ut kan jag andas ut lite för nu är ju den värsta missfallsrisken över och jag kan känna mig lyckligt lottad som mår bra. Ska dock göra KUB om tre veckor så det kan ju fortfarande komma negativa överraskningar men just nu är jag glad och lugn.
  • Seven Costanza
    dinin skrev 2015-06-10 11:10:55 följande:

Åååh grattis! Lyx att vara så nära v 13, jag är kvar i v 8, t.o.m tillbakaflyttad någon dag haha! Hon sa att det var svårt att åldersbestämma redan nu, så får se när jag ska till min vanliga barnmorska den 22/6 

Tack, och grattis till dig också! Nu är det nog nästan lika tryggt för mig som efter vecka tolv tror jag för den veckan är väl mer en milstolpe för dem som inte fått se ett levande foster, eller? De flesta går ju inte på VUL menar jag. Nu väntar jag på KUB 29/6, hoppas det också ska gå bra!
  • Seven Costanza
    HCS skrev 2015-06-10 12:31:40 följande:

Så skönt det måste vara! grattis!

Själv har jag ingen tid för vul. Landstinget erbjuder bara Rul och typ Kub(heter nåt annat här) för dom som har fyllt 35 innan barnet kommer. Själv är jag 32 i höst. Väntar på att jag ska gå 12 fulla veckor så man kan slappna av. (haft 2 mf) 

Samma här. Jag bokade själv VUL på en privat gyn men det kostade bara som ett vanligt läkarbesök dvs 300kr. Sedan ska jag göra KUB på MamaMia och det kostar 1500kr.
  • Seven Costanza
    hsh skrev 2015-06-10 15:20:24 följande:

Nån fler som har svårt att dölja magen? Beror på svullnad såklart men den är stor på mig.. Varit tvungen att köpa nya kläder i två storlekar större för att kunna gömma undan den

Det är lite från dag till dag. När jag precis ätit står den rakt ut känns det som, och jag vet inte men det känns som att några på jobbet har tittat lite menande mot magen någon gång, men ingen som säger något. Går in i v 11 idag .
Svar på tråden BF Januari 2016 :)