Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

aurorasmamma skrev 2015-06-01 00:59:53 följande:

Hur mår ni alla nu och vilken vecka ha ni kommit till? Känns som aktiviteten här har avtagit ordentligt.

Själv är ja i v.9 (8+3) mitt illamående har lättat avsevärt och gör sig bara påmind om ja slarvar med att inte äta när ja bör. Moler i magen och känns i ligament så växer gör de iallafall

Ja, det verkar väldigt stiltje här inne, vet inte om det beror på att alla hänger på Facebook istället.

Jag mår bra över lag, men tröttheten börjar bli tröttsam, den är verkligen förlamande, förmiddagarna är värst, sen kommer jag igen en stund på kvällen och sen är man som en klubbad säl igen. Har börjat få mer illamående lite till och från. Nu kan det komma värsta kräkreflexen som är svårt att hålla emot ibland från ingenstans. Morgonen känner jag också av det mer. Lite mollande ibland och känner fogarna när jag hållt igång.

Imorgon ska jag på nytt vul, hoppas såklart på ett tickande hjärta då eftersom jag blev tillbakaflyttad sist. V 6+3 idag.
  • WiMe06
    Söndag skrev 2015-06-01 06:59:37 följande:

Välkommen!

Va lustigt vi går in i vecka sju idag och har även vi inskrivning 17 juni!

Är lite inne i barnvagnsträsket jag också de finns ju så himla mycket roligt :)

Inskrivning 17 juni jag med ska på hälsosamtalet på onsdag.
  • WiMe06
    Caisas skrev 2015-06-01 08:48:04 följande:

Det är faktiskt ganska lugnt inne i FB-gruppen också. Tror att vi är inne i en period där det inte händer så mycket och därför skriver man inte så mycket heller. Så är det iallafall för mig 

Så kan det ju va, känner lite likadant, kollar läget här inne varje dag men har inte så mkt att dela med mig av själv
  • WiMe06
    Hame skrev 2015-06-01 07:52:35 följande:

God morgon allihopa! 8+4 idag, trött men mår jättebra i övrigt :)

Lite synd att aktiviteten avtagit men samtidigt gör det ju att det blir lättare att lära känna varandra.

Alla ni som gör VUL, görs det pga av oro eller tidigare komplikationer? Jag gjorde inte det förra gången, minns inte att det överhuvudtaget nämndes.

Jag hade mf i april så mest är nog vul pga oro, sen har jag haft lite små blödningar nu så kan va skönt att se om det beror på bebisen eller nåt annat. Troligtvis är jag bars vääldigt skör. Jag har bokat det privat.
  • WiMe06
    Glada Anna skrev 2015-06-01 17:01:38 följande:

Det verkar som att vi är några som har blött lite eller haft bruna flytningar. Jag har haft lite bruna flytningar hela dagen idag också och liksom haft som känslan att mensen ska dra igång. Nästan som att det svider lite.. Hade aldrig ens bruna flytningar förra gången under hela graviditeten men det är ju inte ovanligt, man blir ju dock rädd och tänker det värsta med en gång.

Kom hem ikväll och upptäckte blod i trosan. Innan har det bara varit lite ljust på papperet när jag torkat men nu var det mer och mörkare. Inte mkt men tillräckligt såklart för att man ska bli orolig. Har vul imorgon, skönt! Hoppas på bra besked då såklart :-/
  • WiMe06
    aurorasmamma skrev 2015-06-01 20:42:40 följande:

Skönt att du ha vul i morgon så du går svar fort hur de står till! Håller tummar och tår för att allt är bra <3

Ja, skönt att jag det inbokat så nära. Jag är såklart mer orolig än innan. Brösten var jätteömma när jag kom hem och klev in i duschen men nu när jag la mig kändes dem inte alls lika ömma. Jag hoppas det bara är nojjor.

Min man blir helt knäckt när jag säger att jag blöder. Han känner att han inte vill försöka igen om den här grav. också slutar i mf. Måtte allt gå vägen!!
  • WiMe06

Oj, här var det aktivitet idag, vad roligt

Vad skönt för er alla som varit på vul idag och allt sett bra ut.

Har också varit på vul idag och han kunde inte se att blödningarna hade med fostret eller så att göra. Fick se fostersäcken, gulesäcken och ett litet foster där hjärtat tickade på så fint så skönt. Blev även framflyttad 3 dagar, så idag v 7+0 enligt läkarens mätningar. Imorgon blir det hälsosamtalet.

• WiMe06
    MarieTherese86 skrev 2015-06-02 14:02:33 följande:

Jag var också på vul nu. De såg en graviditet men för tidigt för att se hjärtslag. De säger att det är jättevanligt men ändå är jag jätterädd. Ska dit nästa vecka för nytt vul.

Jag var på vul den 21 maj och trodde då jag var i v 7, men läkaren såg inga hjärtslag men han såg en graviditet och beräknande den då till v 6. Var på nytt vul idag på en annan mott. och då fanns där ett litet hjärta. Det kommer gå bra ska du se, håller tummarna för dig.
  • WiMe06
    MarieTherese86 skrev 2015-06-02 21:53:09 följande:

Tack snälla! Doktorn sa att om jag skulle börja blöda skulle jag höra av mig. Blev ännu mer orolig då

..

försök att oroa dig så lite som möjligt, det påverkar mest din kropp negativt med stress, det går bra ska du se. Förra vulet jag var på när jag blev flyttad så hade jag en kass läkare. Han sa typ bara att "visst ser jag en graviditet" men han sa ingenting om hur det såg ut och sen sa han typ bara att "ja hoppas det går vägen denna gången då, annars får du höra av dig igen." Blev också orolig då. Men allt var ju bra.

Tror det är lite läkarnas fras att säga sådär att man får höra av sig om man skulle börja blöda. Den läkaren jag träffade igår var superbra och han sa också så
  • WiMe06

Jag har också bokat mina vul privat, det är inget som jag fått från landstinget.

Gällande kub tror jag mitt landsting erbjuder alla det, ska höra med min bm om det idag på hälsosamtalet. Har inte bestämt om jag vill göra ett kub eller inte. Är kluven.

Hame - här får barnen också gå 15 timmar om ena föräldern är föräldraledig. Tror det är mer vanligt än 30 timmar.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)