Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

Ja magen ja, det hade varit skönt att kunna slappna av. Nu behöver jag inte tänka mer på att göra det på jobbet iallafall då jag gjorde sista dagen idag. Har ganska rund mage när jag är riktigt avslappnad men annars ser jag mest tjock ut faktiskt.

• WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-06-21 22:33:07 följande:

Samma här. Har varit sugen på lite allt möjligt så har säkert gått upp något kilo redan . Men nu har jag också semester så nu är det bara KUB jag väntar på för att kunna släppa ut magen. Imorgon är det en vecka kvar.

Jag har inte gått upp någonting sedan v 7, men magen sticker ut ändå. Jag har kub den 9/7 så får vänta 2 1/5 vecka till. Skönt att det bara är en vecka kvar för er
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-06-21 22:57:13 följande:

Är det första barnet för dig? På mig syns inget direkt om jag spänner/håller in magen men det vore ju skönt att för en gångs skull kunna slippa det. Ja jag ser fram emot det, hoppas på bra resultat för oss alla!

Det är tredje barnet för mig, så magen har ju varit uttänjd innan. Med första barnet syntes ingenting på mig, i v 37 när han föddes hade jag bara en jätteliten magen, såg mer ut som jag va i v 20 då.

Ja, håller också tummarna att alla här får bra resultat.
  • WiMe06
    Krocki1 skrev 2015-06-21 23:04:58 följande:

Jag förstår precis din oro. Jag har haft pytte lite blod och bruna flytningar själv. Att bm och andra säger att det inte är en fara är väldigt omtänksamt men jag tror precis som du säger, att du måste få se själv att allt är bra med pyret, för att släppa dina oro. 

Sen har jag hört att om det är klumpar med blod så är det inte bra.

Hoppas du får till ett UL så du kan vara lite lugnare sen. Kram

Tack. Ja, absolut, jag tror det är så också. Skulle jag få ett ul nu så tror jag att man skulle kunna njuta mer och väntan till kub skulle inte kännas så himla lång.

Nej, klumpar är nog inget gott tecken. Har ditt blod försvunnit?
  • WiMe06

Har fått en tid imorgon bitti. Skönt. Och hon jag pratade med var jättegullig. Får samma läkare som sist och han var jättebra.

• WiMe06
    salkert skrev 2015-06-22 11:49:30 följande:

Fick precis kallelse till KUB 9 juli.

Och nästa torsdag ska jag till BM och lyssna efter hjärtljud. :)

Någon annan som har eller ska göra KUB?

Jag har kub samma dag som dig. Imorgon ska jag till gyn och göra vul då jag haft lite blödningar till och från nu.
  • WiMe06

Varning för knäpp fråga.

När jag är på toa känns det som jag kan kissa hur länge som helst, men i omgångar liksom. Känns som blåsan inte töms riktigt. kan inte minnas hur det varit dem andra grav. Hur är det för er?

• WiMe06
    hsh skrev 2015-06-22 13:27:50 följande:

Samma här. :) Brukar kunna vara så annars också Ibland för mig, men nu är det lite mer än vanligt. Är nog inget konstigt.

Nej, tror heller inte det är konstigt, frågan var mest för att det är lite kul att se om det blir så för många kul att jämföra ibland, och vad mkt som ändrar sig egentligen när man blir gravid.
  • WiMe06

Där jag bor blir alla erbjudna kub alt. bara nupp om man inte vill göra kub men vul får jag betala och boka själv via en privat klinik.

• WiMe06
    Krocki1 skrev 2015-06-22 20:11:55 följande:

Nu var det nog två veckor sen sist som det kom blod. Hoppas att det inte dyker upp nå mera nu. På fredag ska jag göra kub. Börjar bli lite nervös Men försöker tänka att det kommer gå bra 

Vad skönt att det inte kommit mer för dig, håller tummarna att det fortsätter så. Det kommer säkert gå jättebra på kubet jag har kub om 2 1/5 vecka, men skönt att jag fick en tid till min gyn imorgon. Hon var så bra i telefonen och tog verkligen min oro på allvar. Hon frågade om det gjorde ngt om jag fick kliva upp tidigt, men jag tänkte bara att ge mig en tid vid kl 6 om det är så så vid 7.30 imorgon faller domen känns det som. Hemskt skrivet men just nu har jag lite tappat hoppet. Har ju inte ont eller så men man stressar ju upp sig själv så mkt.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)