Hame skrev 2015-06-18 08:18:11 följande:
Hur gör ni alla nu på midsommar? Vi vill inte säga det ännu, men vi har fest hemma hos oss så det enkla sättet och skylla på att man kör funkar inte. Jag vill inte säga det ännu men är heller inte sugen på att krångla/luras en massa med det... Kommer att drick alkoholfri öl, inte skylta med det men inte heller hälla över i andra flaskor och sådant. Om någon misstänker får de väl göra det
Något roligt är att för tre år sedan var det precis likadant när jag var gravid med vår son. Midsommar och då var jag i vecka 6 så ännu tidigare än nu. Min svägerska var också gravid och bara tre dagar "senare" än mig. Då förstod vi ju båda två att den andra var gravid Nu misstänker jag att det är likadant igen, att vi båda är gravida. Så det ska bli spännande att (kanske) få veta att det blir ytterligare två jämngamla kusiner!
Vi brukar fira med vänner och då hade det varit svårare (har redan varit på flera fester och fått smussla eller skylla på olika saker och det börjar bli drygt) men nu ska vi bara fira med våra föräldrar och syskon och vi har redan berättat för dem så det blir lugnt och skönt. Ska på KUB 29/6 i v 12+5 och om allt ser bra ut då så kan vi tänka oss att börja berätta för vänner.
Roligt att ni kanske är gravida samtidigt igen, vilket sammanträffande i så fall! Jag tror ingen av mina vänner är gravid och inga släktingar heller men jag är glad ändå förstås, kanske inspirerar någon att börja försöka

.