mirakelspektakel skrev 2016-01-11 14:34:12 följande:
Jag tror att det kommer få den effekten på dig med. Låter som om du skulle behöva höra det sköterskan sa ungefär 10 gr till. Sen tänker jag att det kanske bli lättare att ta bebissteg, bestäm dig för att försöka gå ut med henne 10 min per dag. Och bara gå runt kvarteret. Och känns det bra så kan du ju utöka utflykterna?
Jag skrev ett långt inlägg på mobilen till dig igår, men innan jag hann posta det så försvann det. Sammanfattningsvis så gick det ut på att våga be om hjälp innan det gått för långt och att du inte är ett dugg jobbig om du känner att du behöver mer stöd än vad du får just nu. För mig tog det typ ett år för mig att inse att jag hade en depression, för det var inget som hände mig, jag klarade mig ju alltid, inget man skulle gnälla över, det var ju bara att kämpa på. Först när jag väl kunde acceptera att jag hade en depression så kunde jag verkligen ta emot hjälpen som erbjöds. Man tjänar väldigt sällan på att vara duktiga flickan eller ensam är stark när psyket håller på att rasa samman.
Det var ett klokt råd med promenaderna. Att ta bebissteg kan nog vara en bra början.
Det är så svårt att veta bara om man behöver reda i ngt. Igår kväll fick jag världens psykbryt på mannen och undrade om han ens ville ha sin dotter. Herregud liksom, nu är jag så sjukt trött på alla hormoner som man inte kan styra över! Vart kommer dem ifrån egentligen?! Fick ha mannen hemma en extra dag, så först imorgon börjar han jobba och jag har bestämt mig för att jag ska skjutsa barnen till farmor och farfar.
Förlåt om det är känsliga frågor, du behöver inte svara om du känner att dem är för närgångna. Var det ngn annan som uppmärksammade dig på att du kunde fått en depression eller kände du själv att du inte mådde bra? Hur lång tid tog det för dig att komma ur depressionen?
Jag är nog som du där att det händer aldrig mig, varför gnälla, det är bara att kämpa vidare. Tror inte jag skulle känna själv om man hamnade i en depression.
Idag skulle iallafall vår neo-sköterska kontakta bvc, så hoppas på att få en bra sköterska där.