Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

Sudden92 skrev 2015-06-16 11:10:10 följande:

Hade en mardröm i veckan att fostret inte levde, trots att jag haft starka graviditetssymtom. Ringde kvinnokliniken och tjatade mig till ett vul, trots att jag inte haft någon blödning. Tyvärr va de som jag trodde. Inga hjärtslag.

Hade återbesök igår och samma sak då. Konstaterat MA, uteblivet missfall. Tur jag ringde om ett vul annars kanske de inte hade upptäckts förens rul. Konstigt att vul inte är obligatoriskt när MA är så vanligt! Fick med mig cytotec hem och gjorde medicinsk abort hemma.

Får trösta mig med att dricka vin på midsommar och hoppas på bättre lycka nästa gång.

Lycka till med era bebisar! Hejdå

Usch vad tråkigt att höra att din hemska dröm stämde. Kramar till dig!
  • WiMe06

Har ngn annan här haft bruna flytningar/blod? Jag har haft lite bruna flytningar men idag kom det lite rikligare flytning nästan mer som brunt blod. Ska till bm imorgon men sen funderar jag på att ringa gynekologen jag var hos för att se om han kan hjälpa mig med ett till vul eller så.

• WiMe06
    Krocki1 skrev 2015-06-17 21:49:01 följande:

Jag har haft som bruna och färgade flytningar fler ggr. Jag har tydligen en känslig livmodertapp som är lätt blödand. 

Det är tydligen vanligt med färgade flytningar men det känns ju inte så roligt att få. 

Var hos bm igår och hon sa att det är ju så väldigt vanligt, en del har det ngn gång bars medan andra kan ha det hela graviditeten, men som du säger det är ju inte roligt att få det. Har dem sett på vul eller så att du har en känslig livmodertapp?
  • WiMe06

Vi blir nog själva imorgon, så behöver inte fundera på att dölja ngt för någon. När jag var på hälsosamtal så min bm till mig att det var nolltolerans även på alkoholfri öl/vin då dem aldrig är helt alkoholfria, vad har era bm sagt om det?

• WiMe06

Kan tänka mig att cider är samma sak, tittar man på en alholfri flaska står det nästan alltid 0.5 procent eller nåt. Jag hade själv tänkt alholfritt vin när vi skulle till ett par vänner men sen sa min barnmorska nolltolerans på det med så då fick jag tänka om.

• WiMe06
    lanylena skrev 2015-06-18 10:58:12 följande:

Det finns 0% vin! Vi har en vän som vi bjöd på middag och krävdes verkligen 0% alkohol, och det finns faktiskt. Och SÅ petigt är det inte. Klart du kan dricka cidern som finns på Ica.

Då är det ju inga problem, tror mer min bm syftade på dem produkter med 0,5 alt 0,7% dom dem hade nolltolerans på, men det skiljer sig säkert också från bm till bm.
  • WiMe06
    FruGru skrev 2015-06-18 11:52:18 följande:

Jag dricker inte alkohol. Och det vet alla. Så jag slipper bortförklara :) vi ska bara va hemma imorgon dock.

Ringde min bm och grät idag. Är tungt att ha så mkt jobbigt bakom sig. Den naturliga oron blir 10 dubblad vissa stunder. Jag känner knappt nån glädje förväntar mig att de ska skita sig.

Dricker aldrig alkohol heller, har bara druckit dem alkoholfria alternativen från Systembolaget tidigare men blev ju såklart fundersam när dem på min ort säger nej till det också. Men det spelar mig alls ingen roll, egentligen, har inga problem att låta bli dem heller. hoppas alla får en trevlig midsommar!
  • WiMe06
    Krocki1 skrev 2015-06-18 17:16:39 följande:

Varje gång jag gör en gynekologiskundersökning frågar dom om jag gör mina cellprover som jag ska för att det annars kan tyda på cellförändringar.

Och det har jag gjort och provsvaren är normala, men de skrämmer ju upp mig.

Förra året fick jag reda på att den är känslig och röd och kan vara lättblödande.

Nu var det 2 år sedan som jag tog cellprov men dem var normala då. Idag har det kommit lite rött blod istället men jag hoppas hoppas verkligen att det inte är ngt. Och alltid vid såna här helger också när ingen går att nå, hade det bara varit en vanlig fredag imorgon. Suck!!!
  • WiMe06

Varning för gnäll!!

Nu är jag så trött på detta blod, ena dagen brunt, ena dagen en mm liten plutt rött på pappret och nästa bruna flytningar. Varför ska kroppen jävlas på ngt sätt!

Känner mig ju gravid fortfarande, varenda bh är för liten, byxorna går inte att knäppa längre, jag är sjukt trött, humöret går upp och ner som en jojo, jag kan äta som en häst och jag mår illa till och från.

Men varför detta jävla miniblödande hela tiden.

Har inte fått en orgasm på flera veckor men idag fick jag en och genast kom det droppar med blod vid toabesöket efter, så nu blir det inte en enda orgasm mer förän detta lilla knyte kommit till världen. På måndag ringer jag gyn igen och bara SKA ha en tid för att se så allt fortfarande är bra. Kan inte vänta till kubet den 9 juli, det är alldeles för länge.

Man kan ju aldrig börja glädjas åt graviditeten när kroppen gör såhär. Jag vill ju inget hellre än att kunna vars glad och lycklig men just nu är det bara jobbigt när det håller på så här. Vill inte att den här grav. också ska sluta olyckligt. Det lilla ärtan där inne bara måste må bra. Den måste!!!

• WiMe06
    20110303 skrev 2015-06-21 20:34:32 följande:

Klart man får gnälla måste va skitjobbigt! Hur har det varit idag? Tycker absolut du ska ringa så du får kolla till den lill* Kram

Tack. Igår kom det lite lite vid varje toabesök ungefär, men idag har det varit lugnt faktiskt. Men imorgon tänkte jag ringa min gyn. Hoppas hoppas bara dem har nån tid även att det är semestrar och allt. Vill kunna slappna av och njuta nu när jag ska vara ledig.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)