Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

20110303 skrev 2015-06-24 13:24:58 följande:

Usch nu är det min tur att vara orolig:( fick helt plötsligt ljusbruna flytningar igår morse kom lite hela dan hade även molvärk. Det har jag inte haft på flera veckor.

Idag var det lugnt på morgonen men nu har det kommit mer mörkbruna flytningar o har molvärk igen.

Bar flera tunga hinkar m vatten i måndags vet inte om det utlöste det hela sen idag på fm har vi varit på utflykt så har lyft en del o puttat syskonvagn uppför backar.... Blir en lång helg till måndag o kub.

Ursäkta neggo inlägg.

Bruna är väl tecken på att det är gammalt blod, kanske ngt som har legat uppe vid livmodern eller vid slemhinnorna. Håller tummarna att allting är bra med knytet.
  • WiMe06

Znö - jag skriver under på allt du skrivit om tröttheten, jag är ledig 8 veckor från jobbet, vilket ju innebär att barnen är hemma också känner mig också som världens sämsta mamma som inte har ngn ork till ngt. Igår em var jag pall i soffan när lilla grabben följde med kompisen hem. Så du är inte ensam om att ha noll energi, du ska se tvätthögarna här hemma. Barnen har inte ett enda plagg i lådorna utan allt ligger i ovikta högar. Jag hoppas det vänder snart.

• WiMe06
    Znö skrev 2015-06-24 16:45:33 följande:

Skönt å höra att jag inte är ensam, om än jag lider med dig! Jag orkar inte städa, tvätta eller nåt. Jag gör det livsnödvändiga dvs lagar mat (i all enkelhet). Hur gamla är dina barn?

Jag har två pojkar som är 5 o 7, så dem klarar sig ju å leka själva bra men det är ju inte populärt, hur gamla är dina?
  • WiMe06
    Znö skrev 2015-06-24 17:37:41 följande:

WiMe06 - mina är 4,5 och 3 så de är lite yngre men kan ändå roa sig själv en del. Nyss hade vi dock världens meltdown (bråk om småsaker som tog oändliga proportioner) de blir lite uttråkade av detta ständiga slappande. Nu kom sambon hem - Thank God!

Den härliga sommaren gör ju inte saken bättre heller tycker jag, det är ruggigt kallt ute tycker jag. Hade det bara varit sol och varmt så hade ungarna lätt klarat sig med poolen ute på trädgården en hel dag och jag hade kunnat ha koll från solstolen. Nu är mina ute i området och laddar batterierna för simskola om en timme. Nu får du vila ut
  • WiMe06
    hsh skrev 2015-06-24 21:34:29 följande:

Hmm.. Flera gånger ikväll har jag "hittat" slem kring "fiffi" och blivit lite paff då det varit så kompakt. Inte mycket direkt, men har inte haft så förut. Är som små slembildningar, nästan som snor när man är ganska förkyld. Lite äckligt kanske, men nån annan som haft så? Har precis gått in i v.11 .

Häromdagen efter ett toabesök så hade jag som en jätteslemmig flytning, ursäkta infon, men det hängde som en lång tråd, den var vit/genomskinlig. Är i v 10+2 idag.
  • WiMe06

Det börjar sjunka in lite för mig att vi faktiskt är gravida, det är mitt tredje barn men jag tycker tiden sniglar fram, är v 10+3 idag, har kub om 2 veckor men det känns såå långt dit. Fick ju se knytet på vul i tisdags men ändå så svårt att greppa det. Tycker jag börjar känna igen att det liksom bubblar lite i magen

Men i veckan slog det mig liksom att skit vi ska ha en tredje bebis, hur ska det gå, vad ska dem äldre barnen tycka när den lill* väl kommer? Är livrädd att det ska vara tvillingar, var ju på vul och där syntes ju bara en liten parvel men det kan ju vara så att en andra ligger gömd, nu är väl inte det så stor chans kanske men tanken slår en ändå.

• WiMe06

Ser att ni pratar en del om födsel och sådär, min första som föddes 3 veckor för tidigt och var då sk. tillväxthämmad för sin vecka, v 37 brukar dem räknas som fullgångna, vägde 1950 och var 42cm, vi låg på neo i 2 veckor med sondmatning i nästan 1 1/5 vecka. Andra sonen gick vattnet i v 35, fick då åka in till förlossningen och få antibiotika i dropp, ingen trodde på mig när jag sa att jag började få värkar runt 21-tiden, vid 22.20 kom en bm och fattade, blev då inrullad i en förlossningssal och vid 22.51 var han ute. Så jag är rädd att det kommer bli för tidigt denna gången också och att förlossningen kommer gå jättefort då båda mina tidigare gått fort. Andra sonen vägde 2150 och var 43cm. När jag föddes vägde jag ca 2700.

• WiMe06
    Mallis87 skrev 2015-06-26 19:48:14 följande:

Vi lyckades på första försöket med dottern, och det blev första försöket denna gången med, så vi är också tacksamma och glada över det. Så får vi se när bebisen vill komma :)

Mallis87 - vad skönt att allt gick bra med din dotter trots att hon va slö. Härligt att ni lyckats bli gravida så snabbt med
  • WiMe06

Seven costanza - haha, jag känner som du inför det där med stranden, just nu ser min mage bara ut som en degklump så jag känner väl att bikiniläge är lite jobbigt. Men man får väl göra som du skrev, bara att stålsätta sig och bita ifrån

• WiMe06
    Caisas skrev 2015-06-26 21:43:09 följande:

Tänk, idag är det två månader sedan jag skapade tråden! Vad fort tiden har gått! Och vad många vi har blivit!

Idag har vi varit på och gjort kub, fick låg risk och flyttades fram två dagar så jag är nu på 12+3 :)

Vad härligt med goda resultat och skönt att passerat 12 hela veckor
Svar på tråden BF Januari 2016 :)