Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

Kör också med hög solskyddsfaktor och ligger inte för länge i solen. Försöker undvika solen när den är som starkast.

Sönerna är i himmelriket nu när dem kan bada i poolen. Skönt att slippa allt packande för stranden tycker jag och mellan baden har vi både nära till kylskåpet och studsmattan. Och toabesöken behöver inte bli så komplicerade heller, haha!!

• WiMe06
    mysan1990 skrev 2015-07-02 12:26:47 följande:

Hejsan! kommer att bli ensamstående mamma och är bara 25år gammal gravid med mitt första barn oxå! Är i v.11 +5 idag! går in i v.12 på lördag. och har min BF 22 Januari 2016.. Söker likasinnade vänner här också som kanske blivit lämnade precis som jag! 

Hej och välkommen! Här kan du ventilera det mesta med graviditeten. Tråkigt å höra att du blivit lämnad, blev du det nyligen eller hade ni delat på er innan grav?
  • WiMe06
    mysan1990 skrev 2015-07-02 13:43:08 följande:

Tack tack.. jo blev lämnad igår. samt att pappan till barnet inte vill ha med barnet o göra vilket är ju tråkigt.. växte själv upp utan min biologiska pappa.

Växte mer eller mindre upp utan min biologiska pappa också men det blir människor av oss också förstår att det känns omvälvande såhär precis när du blivit lämnad, men du kommer nog klara detta jättebra, jag blev mamma när jag var 20, hade ju dock pappan med men jag tror du kommer fixa det
  • WiMe06

Vad skönt för er som inte märker ngn skillnad i solen, jag får undvika solen ganska mkt, har blivit jätteröd trots att jag smort mig och bara varit korta stunder i solen. Känns så jäkla tråkigt att behöva vara likblek tills nästa sommar men man får helt enkelt ta det onda med det goda.

• WiMe06
    Mallis87 skrev 2015-07-03 17:02:54 följande:

Ni som har fler än ett barn - var ni mer nervösa för förlossning nr 2 än nr 1? Jag födde nästan 4 veckor tidigt sist och hade inte bestämt mig angående smärtlindring, inte gått igenom förlossningen med min bm, hade noll koll på hur täta värkarna skulle vara när man åkte in mm. Har alltid varit lite förlossningsrädd och tänkte att jag skulle ta tag i detta när det började närma sig mer, men det hann jag ju aldrig och det kändes skönt, jag slapp bli nervös och oroa mig. Men nu kan jag redan känna lite oro, just för att man vet hur det går till/hur ont de gör/vad som komma skall ;)

Jag har två barn sedan tidigare, den första förlossningen fick dem sätta igång 3 veckor tidigare, och allt gick väldigt fort så efter den förlossningen var jag ganska chockad och helt kraftlös, dem tog ju sonen direkt, fick bara se honom en jättekort stund. Och sen dröjde det närmare 9 timmar innan jag fick se honom. nr 2 hade jag inte riktigt hunnit förbereda mig för, för vattnet gick 5 veckor för tidigt och efter första värken så dröjde det 2 timmar innan han var ute, ingen bm trodde på mig heller när jag sa att värkarna kommit igång, dem var övertygade att jag skulle ligga där med dropp minst 1 vecka. 22.20 kom en ny bm som just gått på ditt pass "herregud du har ju värkar, vi får köra in på en förlossningssal" 22.50 var han ute

Men jag kan säga att jag är livrädd nu inför nr 3, inte för själva smärtan utan mest om det kommer gå ännu snabbare än dem andra två, första gick på 4 timmar, och om den kommer starta tidigt också.
  • WiMe06
    Mallis87 skrev 2015-07-04 12:59:36 följande:

Ja då förstår jag attdu är rädd, när det gått så himla fort! Min värsta rädsla är att man inte ska hinna in!

Min förra förlossning gick verkligen superbra, ca 12 timmar allt som allt från att vattnet gick. Men i ca 7 timmar hade jag konstant värkar utan några uppehåll där man kunde andas ut, så det var väldigt intensivt. Kommer ihåg att jag ångrade mig så mycket när allt började och tänkte "vARFÖR ville jag ha barn?!" Och de är ju en himla tur att man inte kan ångra sig, för det hade jag gjort. Man glömmer smärtan fort, men när jag väl är där igen... Fyyyy!

Man glömmer verkligen snabbt, tror inte nån kvinna hade fött flera barn om man minns hela smärtförloppet det är väl därför jag känner att jag inte är rädd för smärtan för nästa vecka är det 6 år sedan jag gick igenom en förlossning senast. Men minns att jag tänkte samma tanke som dig just i den stunden. Vad jobbigt med 7 timmar utan ngt uppehåll.

Min är också att man inte ska hinna in.
  • WiMe06

Seven costanza - det är ju bara ni själva som kan avgöra hur tätt ni vill ha barn och om ni orkar det

Det är 21 månader mellan våra söner, och dem är supertajta. vi hade inga planer alls på syskon när jag blev gravid med nr 2, jag åt mini-piller och delammade fortfarande, så det kom verkligen som en överraskning, men vi blev ändå så glada och han var så välkommen

• WiMe06

Var glada ni som börjar må bra här är tröttheten alldeles fruktansvärd, sover i snitt 10 timmar/natt men kan lätt sova en stund på dagen också. V 12+0 idag.

Kom just hem från Maxi efter en storhandling och är heeelt färdig. Skulle behöva kalla in elitstyrkan här hemma för att städa upp. Vet liksom inte ens i vilken ände jag ska börja det är bara kaos.

Idag har jag haft värsta illamåendet hittills, trodde jag skulle kräkas rakt ut i fruktgången på affären. Humöret är noll idag med, barnen gör det inte bättre idag heller, det ska hjälpas hela tiden, det smälls i dörrar sjutusen gånger, dem ska dra in hela områdets ungar trots att man snällt och vänligt ber dem att vara ute och leka, orkar inte med en miljon frågor varför man har det så stökigt hemma, man kan inte ens få sitta på toaletten ifred utan att dem ska dra upp dörren sjuttioelva ggr på 4 minuter. Ni hör va, inte min dag idag!!

• WiMe06
    Znö skrev 2015-07-06 14:59:29 följande:

Åh! Jag lider med dig! Du har ingen som kan ta ungarna en natt eller så? Städfirma? Jag var på vippen att ringa en städfirma häromdagen för jag kände att det var såååå äckligt här hemma, trots att jag egentligen inte har råd...

Skjutsade barnen till mamma igår. Sambon städade hela huset!! Jag sov nån timme på em och sen har jag sovit 20.00-07.30 inatt också. Jag är helt död! Man får ta en dag i taget...

Kram! Kämpa på!

Känner väl inte att vi har riktigt råd att lägga på städfirma heller just nu, mkt annat som behöver täppas till. Och dem städar väl inte undan miljoner saker innan dem städar eller viker tvätt men det hade varit otroligt skönt, kanske ngt man skulle göra innan bebis kommer, en riktigt grovrengöring.

Jodå, barnen är ofta hos farmor och farfar, dem var där i fredags natt och på onsdag ska dem dit igen då vi ska på kub på torsdag morgon. Men du har helt rätt, man får ta en dag i taget. Skönt att sambon din städade hela huset och du gick vila en stund min jobbar till 18.00 varje dag, och sen på kvällen har barnen simskola.
  • WiMe06
    Seven Costanza skrev 2015-07-06 22:56:04 följande:

Vill nu andra veta könet om de kan se på RUL? Jag vill veta, mest för att jag är så nyfiken och vill kunna fundera mer på namn, men jag blir lika glad för vilket som .

Vill också veta, hade ju såklart varit roligt med en flicka då vi har två pojkar innan men det spelar ju såklart ingen roll. Har ingen direkt känsla den här ggn, dem andra två kände jag direkt att det var pojkar, det fanns liksom aldrig ens en tanke på att det kunde vara flickor. Med första tog vi inte reda på det men jag var så stensäker att det var en pojke så när han föddes frågade jag inte ens vad det var
Svar på tråden BF Januari 2016 :)