Mallis87 skrev 2015-07-03 17:02:54 följande:
Ni som har fler än ett barn - var ni mer nervösa för förlossning nr 2 än nr 1? Jag födde nästan 4 veckor tidigt sist och hade inte bestämt mig angående smärtlindring, inte gått igenom förlossningen med min bm, hade noll koll på hur täta värkarna skulle vara när man åkte in mm. Har alltid varit lite förlossningsrädd och tänkte att jag skulle ta tag i detta när det började närma sig mer, men det hann jag ju aldrig och det kändes skönt, jag slapp bli nervös och oroa mig. Men nu kan jag redan känna lite oro, just för att man vet hur det går till/hur ont de gör/vad som komma skall ;)
Jag har två barn sedan tidigare, den första förlossningen fick dem sätta igång 3 veckor tidigare, och allt gick väldigt fort så efter den förlossningen var jag ganska chockad och helt kraftlös, dem tog ju sonen direkt, fick bara se honom en jättekort stund. Och sen dröjde det närmare 9 timmar innan jag fick se honom. nr 2 hade jag inte riktigt hunnit förbereda mig för, för vattnet gick 5 veckor för tidigt och efter första värken så dröjde det 2 timmar innan han var ute, ingen bm trodde på mig heller när jag sa att värkarna kommit igång, dem var övertygade att jag skulle ligga där med dropp minst 1 vecka. 22.20 kom en ny bm som just gått på ditt pass "herregud du har ju värkar, vi får köra in på en förlossningssal" 22.50 var han ute
Men jag kan säga att jag är livrädd nu inför nr 3, inte för själva smärtan utan mest om det kommer gå ännu snabbare än dem andra två, första gick på 4 timmar, och om den kommer starta tidigt också.