Inlägg från: mirakelspektakel |Visa alla inlägg
  • mirakelspektakel

BF Januari 2016 :)

CarolinaH skrev 2015-11-27 23:30:24 följande:

Tror tyvärr att bebisen definitivt vänt på sig igen. Får näst intill panik. Får ju ingen luft. Om ni tänker er att ni har en bh på er som krymper, krymper och krymper i själva omfånget. Typ snörper ihop hela bröstkorgen. Ungefär så är det. Det är oftast okej på morgonen men lagom till lunch börjar det igen. Och håller i sig till typ 2-3 på natten.

men fy! Ska du åka in till förlossningen igen? Lider med dig!
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2015-11-28 06:31:46 följande:
    Ongen vaknade kvart i sex, och fastän maken klev upp för att hålla honom sällskap (aka slumra i soffan medans ongen tittar på Barnkanalen) så kunde jag inte somna om... :-P Alldeles för hungrig. Så typiskt! Och Axel ska sova hos mormor och morfar ikväll och vi ska ut på restaurang och sen bio, över ett halvår sen sist men jag kommer ju typ somna på bion!! Jäkla unge, haha, det händer ju att han sover till sju!! Jag lovar att han kommer sova till halv åtta-åtta i morgon när han är hos mina föräldrar!
    hahaa. Din stackare. Vi är barnfria i helgen men jag har vart vaken sen kl 5. kan inte somna om, testat att äta, men det funkar inte nu. Tack och lov så kan jag ju sova på dagen. Kanske du oxå ska försöka med innan bion? Vad mysigt att få komma iväg bara ni och rå om varandra.
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2015-11-28 20:26:20 följande:
    Vad roligt med lite shopping men jobbigt med smärtan. Jag klarar inte heller av längre shoppingstunder nu, jag är glad jag hann med ullared innan det kom

Jag har köpt en begagnad spjälsäng på blocket för 150:- med spjälskydd, ny madrass, oanvänt lakan och madrasskydd. Har målat om den vit för den var inte den snyggaste, haha. Tänkte ha den bredvid min säng utan ena sängsidan så det blir som en såndär Bedside crib.
    Så tänkte vi oxå göra. Ta bort ena sidan av spjälsängen och sen se till så den står dikt mot våran säng. Min sambo älskar nämligen att kramas om nätterna (inte riktigt till min stora förtjusning, jag vill helst sova själv) så det finns inte på kartan att lillan skulle ligga emellan oss i ett babynest.
  • mirakelspektakel
    FrökenBlå skrev 2015-11-28 23:04:06 följande:

Vi har ett litet dilemma med hur vi ska lösa nätterna. Dottern som tidigare i princip bara sovit i sin säng, förutom lite då och då i olika utvecklingsperioder och då hon varit sjuk, har nu börjat med att vakna nästan varje natt och då velat sova hos oss. Problemet är att vi har en 160 säng, vi tre får plats men det går inte med ett barn till. Funderar oxå på att sätta spjälsängen mot vår säng, men det är inte rätt höjd isåfall. Men kanske kan sambon fixa det ändå på nått sätt..
    Köpte en jättefin bebisoverall igår, tycker trots att jag har ett barn innan att det är svårt att veta hur man ska klä de minsta!! Så nu har vi både åkpåse, vindfleeceoverall och en tjock overall beroende på väder och aktivitet osv! ;)
    Fasar för hur jag ska orka med morgondagen, julbord hos sambons "ljudliga och aktiva" släkt.,men det lär väl gå det med..!

Om spjälsängen är lägre än er säng så kanske dessa kan funka? 

www.apotekhjartat.se/produkter/baby--amning/till-hemmet/baby-bed-blocks-sovpuckar-1/

Jag har inte testat dem själv men tänkt att dessa borde kunde lösa ev höjdskillnad.
  • mirakelspektakel
    Defeateris skrev 2015-11-28 23:25:25 följande:
    Såg att det var fler som virkade här inne.. Den här lilla krabaten gjorde jag idag..

I övrigt går vi mest och väntar på lilltjejen här hemma, två månader kvar idag. Ytterst livlig liten tjej är det vi väntar i alla fall, här är det nog knappt 10 gånger per dag det är stilla snarare..=)

För mig är dock det värsta just nu min RLS som blir så otroligt mycket värre när jag är gravid. Hopplöst att sova. I kombination med en son som just nu är i någon fas där han vaknar jätteledsen på nätterna blir det inte så många timmars sömn direkt. Men ja, har troligen bara en vecka kvar att jobba, sen blir det graviditetspenning för min del. Mentalt jobbigt men fysiskt skönt. Har dessutom fått till stånd att sonen ska få vara på dagis fem timmar per dag fram till BF, det tror jag är nyttigt för oss båda..
    Fanstastiskt fin!

Vad är RLS för något? Låter iaf som du snart kommer få lite välbehövd vila!
  • mirakelspektakel
    Seven Costanza skrev 2015-11-28 22:42:53 följande:
    Okej ja vi skulle ju kunna flytta hela sängen så att spjälsängen hamnar ända in vid väggen men är lite rädd att spjälsängen gör märke på väggen (vi bor ju i hyresrätt och de verkar rätt hårda med sådant).
    ni kan använda tvinnar för att sätta ihop sängen och spjälsängen.
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2015-11-29 08:23:35 följande:
    Men så söt! Har tänkt så länge att lära mig virka ordentligt. Stickar en hel del som sagt men virka har jag lite svårt med, är vänsterhänt så det funkar sämre när man ska visa eller se på bilder. Stickar gör jag som en högerhänt men virkning är ju lite trixigare med fel hand! Såg att det finns en bok som heter virkning för vänsterhänta får kolla om den går att beställa hrm :)
    WiMe06 skrev 2015-11-29 10:25:33 följande:

Är också vänsterhänt och har aldrig någonsin virkat innan, testade lite häromdagen och youtubade mig fram men testade ju med höger och det var lite krångligt. Kanske ska testa att youtuba virkning för vänsterhänta, kanske är lättare att lära sig.

WiMe06 skrev 2015-11-29 10:25:33 följande:

Är också vänsterhänt och har aldrig någonsin virkat innan, testade lite häromdagen och youtubade mig fram men testade ju med höger och det var lite krångligt. Kanske ska testa att youtuba virkning för vänsterhänta, kanske är lättare att lära sig.

Men så roligt med så många vänsterhänta här! Jag är oxå vänsterhänt, självklart ska ni virka med vänster hand. Man får göra det spegelvänt från filmerna om man inte hittar nåt för just vänsterhänta. Det svåraste i början tycker jag är att ha rätt spänning på tråden, minns att det var så med stickningen med. Blir det för löst är det svårt att hålla allt på plats, för hårt går det inte att få in stickan eller virknålen där den ska. Kämpa på.
  • mirakelspektakel
    Defeateris skrev 2015-11-29 08:52:27 följande:
    Jag har ju inte letar efter det aktivt men jag vågar nästan garantera att det finns filmer på youtube om virkning för vänsterhänta... :D

Gick hem jättetidigt med sonen (vecka 13) och mådde inte ALLS bra av det. Fick sen också en rejäl förlossningsdepression så nu har jag verkligen velat jobba på.. Men kroppen börjar ju säga ifrån nu, värkar, foglossning och en korsrygg som håller på att ta död på mig. Så - fysiskt hade det varit skönt att sluta för ett tag sen men mentalt vill jag hellre fortsätta. Framför allt nu när det är så struligt med försäkringskassan.......

Min semester ska jag ta ut från BF och framåt, på så sätt kan vi vara hemma tillsammans i två månader utan att vare sig bränna för många föräldradagar eller leva allt för fattigt...
    usch. jag har ju typ vart hemma från v 13, vill verkligen inte ha en förlossningsdepression uppe på det här. Har vart tillräckligt jobbigt mentalt att inte kunna jobba. Har du några tips?

Tycker att det ska bli supermysigt med jul nu så att det blir lite ljus och glitter i allt det gråa. 
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2015-11-29 10:21:27 följande:
    Oj, ja det förstår jag känns lite ovant, har inte varit i stan här men i ett större köpcentrum utanför och där var det inga poliser. Men du bor ju i en mkt större stad än vi.
    Vi var ju på ullared samma dag dem höjde graden på terrorskalan och dagen efter var det poliser utanför och civila poliser inne på hela ullared. Det är klart lite otäckt tycker jag.
    Jag var i ett köpcentrum igår och handlade lite kläder till bebis (inga poliser). Är väldigt förvånad över hur lite roligt det finns i stl 50 om man ska omlottbodys. Blev två set från hm med body och byxa och sen fick jag en gratis body från kapahal, men de hade inte ens stl 50 i omlott så det fick bli en stl 56 (brun och vitrandig). Sen har jag köpt två väldigt neutrala bodys som jag tänkt skriva "Lillut" på med en lila glitterfärg (är vårt arbetsnamn för lillan).
  • mirakelspektakel
    Defeateris skrev 2015-11-29 08:43:34 följande:
    Restless legs syndrome.. Det sticker och kryper i benen (och i mitt fall numera även i armarna) vilket enbart avhjälps/lindras av att röra på dem.. Vilket ju såklart gör det ganska svårt att sova..

Ska söka för det så fort graviditeten ör slut, finns medicin att få men det kommer jag inte få så länge jag är gravid för då är det heeeeelt normaaaaalt.. :)
    oj vad obehagligt det låter! Vet du vad det beror på? Det kan inte avhjälpas med att äta mer mineraler eller nåt? Typ som vissa typer av kramp kan göra?

Apropå gravidkrämpor, jag hade värsta halsbrännan igår, någon som har tips på vad man ska ta mot det?
Svar på tråden BF Januari 2016 :)