Inlägg från: Eleonor01 |Visa alla inlägg
  • Eleonor01

BF Januari 2016 :)

qatteriin skrev 2015-11-27 17:00:05 följande:
    Ja jag håller med! Jag gick och frågade på föreläsningen vi var på på förlossningen, annars har jag inte hört ett ord om det från mödravården. Dock gick neo ut i lokaltidningen här i höstas så då tog jag kontakt och frågade om Levaxinet. Oj, 540 g var verkligen inte mycket! Jag har flera vänner som fött för tidigt men den minsta bland dem vägde 947 g som nyfödd iaf.
    Hon va super liten. Min kompis fick havandeskapsförgiftning så det fanns liksom inget val till slut. Helt frisk idag men mycket mindre dock :) verkligen super häftigt att hon klarade sig!!!
  • Eleonor01
    MeEmmA skrev 2015-11-27 18:59:08 följande:
    Jag har velat donera men det har varit jättekonstigt. Har ammat långa perioder utan problem, men att pumpa har bara inte gått. Det har runnit massor när jag ammar, men det är som att det blir någon mental spärr med pumpen (har både testat olika pumpar och handmjölkning). Därför har jag tyvärr inte kunnat donera, hade det gått så hade det varit en självklarhet att göra.
    Jag funderar lite på det med kortisonet, har själv kortison som jag har valt att inte använda under graviditeten, men vad säger läkaren om att använda det vid amning? Är det bara för tidigt födda som det inte är bra för (eftersom att du inte får donera) eller gäller det amning till alla?
    Kortison gör att kroppen inte producerat kortisol som den ska. Inget bra för någon. Det sägs att mitt barn inte påverkas men att donera får man ej om man står på medicinering. Märkligt!
  • Eleonor01

Jag har så svårt att göra saker i normalt tempo!!! Jag ska helst göra allt samtidigt.... Dagen började m styck satte upp julgranen, en sväng m dammsugaren, åkte å handlade, åkte sedan till min mormor å putsade hennes fönster, hem å lagade lunch till familjen. Gjorde lussekatter å saffrans biscotti m sonen, dammsög igen.... Plockade in tvätt, startade ny maskin, bäddade rent i våra sängar å snart dax att göra kvällsmaten..... Landade i fem minuter på soffan m en nybakad lussekatt... Nu försöker lillan i magen klättra ut genom bukväggen.... Ja ja du ska få sova snart, jag ska lugna mig snart....

Glömde.... Vi har ju även pyntat m tomtar å ljus i huset....

En helt vanlig dag för mig....

• Eleonor01

Sitter å dricker mitt morgon kaffe å det smakar fan. Min första tanke va tänk om jag är gravid :))))) sååååå trööööög!!!! Skrattar nästan så jag gråter. Vi försökte m syskon så länge att det sitter kvar fortfarande ha ha ha ha

Ja så gravid känner jag mig att Jah glömmer av det helt nästan hela dagarna :))))) förutom när hon bökar givetvis.

Staketet mellan oss å grannen har missat vår bil m centimeter så vi klarade oss bra för det är det enda i hår trädgård efter stormen trots att vi bor utanför Helsingborg :)

Har sovit som en gris. Vaknade av att mannen satt en ficklampa på mitt nattduksbord. Vi hade tydligen strömavbrott. Jaha!!!! JAG SOVER!!! :))) ha ha ha ha

Hur har det gått för er andra???

• Eleonor01
    qatteriin skrev 2015-11-30 07:31:16 följande:
    Åh gud vad avis jag blir, inte på stormen men på hur du kan glömma att du är gravid! Här har det varit sömnlös natt, trotsig unge som tar tusen år på sig för allt, ishalka på vägen till förskolan, lite mer trotsig unge, ishalka på vägen till bussen (och senare buss pga det), sammanlagt så jag började grina och jag lär få huvudvärk innan jag ens är framme på jobbet. Och ska sitta i arbetsgrupp för ett nytt projekt hela förmiddagen och vara produktiv, yeah right. Skjut mig.

Men stormen har vi klarat oss ifrån. Ljuvligt snöfall inatt bara. En fördel med att ha flyttat från Gbg, där vi dessutom bodde i en stadsdel alldeles vid havet, så det blåste alltid. Här tycker folk också att det blåser eftersom det ligger på slätten, men seriöst, då har de aldrig upplevt Göteborg om hösten.
    Åh!!!! Snö :)) om bara min son visste att det finns snö på andra ställen så hade jag fått köra till den ;)) då hade det blivit mer pulka åkning än förra helgen ;))
  • Eleonor01
    qatteriin skrev 2015-11-30 07:32:31 följande:
    Hehe för bebisen i magen är ljudnivån normalt som att stå mitt i rusningstrafik på en högt trafikerad väg, så det behöver du nog inte ora dig för... Om det inte är en vansinnigt ljudlig vibrator, hehe.
    Ha ha ha ha ha ha förlåt men mitt morgon kaffe som smakade as for nästan ur min mun på min pojke ha ha ha ha

Absolut inget att oroa sig för :)) sötaste kommentaren Ever <3
  • Eleonor01
    mirakelspektakel skrev 2015-11-30 01:42:14 följande:
    Vi har sex typ som vanligt, men det blir rätt anpassat då magen är i vägen. Det enda jag nojar över är att ljudet från vibratorn ska störa lillan...
    Citerade ju fel inlägg.... reptil hjärna!!! =)

Ha ha ha ha ha ha förlåt men mitt morgon kaffe som smakade as for nästan ur min mun på min pojke ha ha ha ha

Absolut inget att oroa sig för :)) sötaste kommentaren Ever <3
  • Eleonor01
    mirakelspektakel skrev 2015-11-30 10:47:54 följande:
    Vad underbart att det äntligen gick!

Jag har fått höra sen jag var typ 15 år och fick diagnosen PCOS, att jag kommer ha svårt att få barn. Fatta ångesten när man började närma sig 30 och fortfarande var singel. Sen när vi väl försökte så blev vi gravida på knappt en månad. Känner mig så otroligt lyckligt lottad och tacksam över att det gick så enkel.
    Visst blir man glad :) nästan 3,5 år tog det... Utebliven äl efter första sonen utan förklaring. Sen när vi la det på hyllan å jag slutade på jobbet å började plugga BAM!!

Sitter å skulle plugga till min examination i en kurs på fredag. FÖRSÖKTE titta ut genom fönstret. Nä det håller inte. Sååååå skitiga efter stormen så fram m stegen å alla rengöringsmedlena IGEN!!! Jävla skit! Nu är de rena igen.... För den här gången.... Åter till studierna!!!! :)
  • Eleonor01
    mirakelspektakel skrev 2015-11-30 12:57:26 följande:
    hahaha. känner igen det där, det är aldrig så rent hemma som inför en tenta!

Det är konstigt hur allt bara kan funkar om man inte försöker så mycket. Kanske till en viss del berodde på att du stressade med jobbet ?
    Mitt problem ligger i att jag är mega pedant tyvärr....
  • Eleonor01

Vår första blev till väldigt fort.
    Ville ha syskon fort men kroppen ville inte funka för äl uteblev. Fick tom pergo för att få set att funka. Bytade jobb å två månader efter blev vi gravida. Nu idag förstår jag hur dåligt jag mådde på den arbetsplatsen. Var alltid öppen m allt å berättade gärna för många vågar inte säga något å då är Man väldigt lite å ensam. Fann många nya bekanta genom att vara öppen å ärlig!! Inte alla som vågat det å det är väldigt tråkigt. För vad gör det liksom?!?!? Att inte få barn är jätte jobbigt å att inte prata m någon gör det ännu värre

Svar på tråden BF Januari 2016 :)