Inlägg från: amalie79 |Visa alla inlägg
  • amalie79

BF Januari 2016 :)

WiMe06 skrev 2015-07-11 09:46:53 följande:

Jag har väldigt dålig aptit emmellanåt, känner inte alls för nån mat.

Jag också, men tycker inte det är någon nackdel. Jag äter det jag ska varken mer eller mindre. Mår inte illa men däremot säger kroppen som sagt nej till allt som är sött, konstgjort eller flottigt, vilket jag tycker är toppen då jag vill ha koll på vikten i den mån det går. Är inte tjock, men på övre normalskalan sedan innan typ:)
  • amalie79
    Seven Costanza skrev 2015-07-11 10:46:03 följande:

Haha önskar jag hade det så! Jag är också normalviktig annars, kan pendla ca 10 kg från jättesmal till lite rund, men nu som gravid har jag till och med bättre aptit än annars, inte varit illamående alls. Är sugen på allt som är gott precis som vanligt och även mer hungrig på vanlig mat. Ska börja röra lite mer på mig .

Jag har heller inte mått illa men aptiten är sämre som sagt. Åt som sagt ca 10 chips häromkvällen och mådde skit, blev lös i magen osv.

Ja röra på mig är ett semestermål :) eller, vi ska vara ute mycket och kuska runt, gå mycket och så. Har anmält oss till ett lopp om tre veckor, tänker mig inte springa hela vägen, men en bit iaf:)
  • amalie79
    Kixpix skrev 2015-07-12 12:19:14 följande:

Jag blev också erbjuden att göra klamydiatest när jag var på inskrivning men tackade nej, då jag redan gjort det 2-3 ggr i dansband med andra undersökningar.

Min bm sa att de fått till sig att de aldrig testade klamydia, så nu erbjuder de alla att göra det. Detta är region Skåne.

Jag menar inte att skratta åt din felskrivning, jag förstår att det ska stå "i samband med". Men om man hört hur det går till inom dansbandskretsar så är inte klamydiatest helt ovanliga:D

Brukar de fråga om klamydiatest osv vid inskrivningen? Trodde det men min bm nämnde ingenting om detta:)
  • amalie79
    Kixpix skrev 2015-07-12 15:23:48 följande:

HAHAHAHA men herregud! Jag ser ju det nu :)

Jag fick ett prov i min hand när man var inne i labbet, men jag tackade nej som sagt. Min bm sa att de MÅSTE erbjuda alla dessa då de har varit dåliga på detta. Konstigt de inte erbjöd dig det.

:)

Ja märkligt, inte för att jag tror jag har det, men hade gärna testat mig då jag aldrig testat mig för könssjukdomar överhuvudtaget.

Tänkte inte på det just då för fokus den dagen var på att vi upptäckte att jag redan var i v 12, kom på det efteråt.

Träffar henne igen om 6 veckor, kan ju fråga:)
  • amalie79
    Kixpix skrev 2015-07-12 17:39:56 följande:

Nej, precis. Men kan alltid vara bra att kolla sig så vet man säkert att man inte har det. Klamydia syns och märks ju inte :/

Helt sant :)
  • amalie79
    hsh skrev 2015-07-13 07:44:58 följande:

Går nu snart in i v.14, jag undrar om nån fler inte har känt livmodern än? Jag har försökt känna men känner ingenting som känns vidare annorlunda när jag trycker på magen. :/

Jag känner ju att magen är hårdare nerifrån musen och upp till navel. Sen om det är det jag känner , vem vet, är ju första (och sista) barnet. Kan inte sitta med benen uppdragna mot bröstet längre utan att det känns lite obehagligt
  • amalie79

Ja visst börjar magen synas lite. Nu var inte gyn som skulle fastställa gravlängd och bm på kub riktigt överens ang vilken vecka, så jag är antingen 14 eller 15. Men magen börjar helt klart puta nerifrån liksom, särskilt på kvällen:) men nu bryr jag mig inte om ifall det syns längre, har semester och är tillbaks på jobbet efter rul

• amalie79
    Söndag skrev 2015-07-14 10:54:34 följande:

Har ngn fått tid för rul redan? :)

Ja visst, fick mitt redan vid inskrivningen, 4/8. Har redan gjort ett ul på mvc, ett hos gyn och så kub så är inte så spänd, mest kul att se hur den vuxit.
  • amalie79
    MeEmmA skrev 2015-07-14 13:58:45 följande:

Jag har nästan inte haft något illamående denna grav, men tappat matlusten har jag börjat göra. Finns nästan ingenting som smakar gott längre.

Samma här, men ser inte det som en nackdel:) äter det jag ska och inte mer.

Har inte mått illa alls
  • amalie79
    Kixpix skrev 2015-07-14 19:19:16 följande:

Det var sent. Här får man lyssna på hjärtljuden på varje besök man har hos BM.

På den MVC jag går på är det standard att få lyssna vid inskrivningen.

Har aldrig hört det däremot visade både bm på mvc och bm på kub hjärtat och man såg det slå
Svar på tråden BF Januari 2016 :)