Inlägg från: WiMe06 |Visa alla inlägg
  • WiMe06

BF Januari 2016 :)

Lanylena - det verkar som vi har samma bf

• WiMe06

Morgonens test och nu kan jag nog börja tro på det. Imorgon vill jag helst bara sova bort då det var den dan jag börja blöda sist 1 vecka innan mf.

• WiMe06
    Hame skrev 2015-05-07 07:37:40 följande:

Hej allihopa! Mitt första inlägg här :) Plussade i helgen och är i v.5 nu, bf 08.01.2016. Bor i Falkenberg, någon annan här som gör det? Det är mitt andra barn, storebror kommer att vara knappt 3år när liten föds. 

Allt gick bra förra gången så jag känner mig ganska lugn just nu, peppar peppar ;) Tror inte att jag kommer ringa mvc än på några veckor, känner inte att jag behöver åka dit förens på inskrivningen i v.12. Än har vi inte berättat för någon även om det är svårt :) Förra gången berättade vi det för vänner och familj i v.12 och på jobbet i v.20. Hade liten mage så det gick att dölja, känner på mig att det blir svårare nu.

Oj i v.20. Stongt att kunna hålla sig så länge

Jag misstänker att jag kommer få berätta tidigare på mitt jobb då jag har ett väldigt tungt och väldigt utsatt jobb med slag och dylikt, därför känner jag att jag vill berätta tidigare för att arbetskamraterna ska ha en större förståelse om man är extra försiktig.

Grattis till plusset förresten

Kom nog ringa mvc i v 6-7 nånting tror jag för här får man vara ute i god tid om man ska få en tid till inskrivningen.

När berättar ni andra för jobbet?
  • WiMe06
    tvåsmåunderverk skrev 2015-05-07 09:03:56 följande:
    Har också tunga lyft och risk för slag. Just lyften är det jobbigaste här. Berättade i v 8 senast, lär nog bli samma den här gången! För övriga väntar jag tills efter v 12 smile1.gif
    Vi kommer nog också vänta ett tag med att berätta för övriga. Berättade du för alla på jobbet eller bara för chefen? Jag har just nu ett ganska stressigt ansvarsområde med schemaläggning som jag funderar på att lämna vidare till andra, vill inte utsätta kroppen både för stress och tunga lyft.
  • WiMe06
    Kixpix skrev 2015-05-07 09:15:34 följande:

Jag arbetar som undersköterska i hemtjänsten. När är lämpligt att berätta? Vi har också en del tunga lyft och det är ju inte direkt bra om man är gravid.

För mina föräldrar ska vi berätta tidigt typ denna veckan, eftersom jag helt plötsligt slutat röka! Så det går inte att dölja ;)

Jag kommer nog berätta om några veckor. Kanske runt vecka 7-8. Chefen vet om missfallet jag fick i april så hon anar väl ändå planerna.
  • WiMe06
    HCS skrev 2015-05-07 10:01:11 följande:

Fick detta idag på bim, känns så bra smile1.gif

Skön känsla när man får det bekräftat kände likadant i morse med när jag testade med cbs digitala och fick gravid 2-3. Kändes jätteskönt. Men kommande vecka hade jag helst sovit bort känner jag för det bar denna vecka jag först började blöda innan mitt MF. Men försöker att inte tänka så mkt på det.
  • WiMe06
    Blgebo skrev 2015-05-07 16:35:38 följande:
    Jag har berättat på jobbet, iom att lustgasen inte är nyttig att dra i sig (fosterskadande bla.), så jag blir omplacerad från förlossningen till BB. Sedan får vi väl se om jag går hem tidigare (heter det gravidpenning?), för det blir förmodligen för tungt att jobba tiden ut. 
    Vilket spännande jobb vad bra att du blir omplacerad.

Jag kommer också att söka havandeskapspenning, 2 månader innan bf kan man ansöka om det. Så det kommer jag att göra.
  • WiMe06
    Riolina skrev 2015-05-07 16:30:34 följande:

Hej alla

Jag har följt er tråd sen den startades. Idag tog jag första gravtestet denna månad och det blev ett svagt sträck smile1.gif

Tänkte testa igen på söndag för att få ett tydligare sträck. Vet inte när jag hade äl men tror bim är idag eller fram till söndag, troligtvis söndag eftersom sträcket var svagt idag. BF runt 14 januari kanske?

Ska bli så spännande att få vara gravid igen och få en bäbis i familjen! Våra barn idag är 8 och 10 år.

Grattis till plusset

Man kan väl nästan säga att vi också väntar en liten sladdis. Dock är våra lite yngre än era. Två pojkar som fyller 8 och 6 i år. Kan ju inte sticka under stol med att det hade varit roligt med en flicka. Har lite svårt att hålla mig med att berätta för dem, men vi kommer nog vänta några veckor till innan vi säger ngt.

vår äldsta har tjatat länge om ett småsyskon, den yngsta är väl lite mer tveksam, tror han känner att hans plats som minst blir hotad och att han kommer behöva dela med sig och ta mer ansvar, hahaha, för han är världens mest bekväma och lataste unge
  • WiMe06
    tvåsmåunderverk skrev 2015-05-07 20:30:27 följande:
    Känner som dig! Bara trött och lite ömma bröst, annars inget!

Var hos gyn och kikade idag och det såg ut precis som det skulle i den här veckan! smile1.gif nytt vul om tre veckor!
    Vilken vecka är du i? Har du sökt vul privat eller har du fått det genom din bm?

Hade gärna velat göra ett vul så snabbt man kan, men vilken vecka är tidigast man kan göra ett vul i? Många frågor nu vad skönt att allting såg bra ut
  • WiMe06
    tvåsmåunderverk skrev 2015-05-07 21:20:14 följande:
    Glömde svara på vad som är tidigast! Beror ju på vad du vill se! Som sagt, nu ser man inget foster, bara hinnsäcken! Vill du se tickande hjärta så runt v 7-8! Hjärtat börjar slå i v 6+, men kan vara svårt att missa så tidigt så för att slippa oro vill dom att man väntar till v 8 ungefär! smile1.gif
    Tack för svar! När jag fick mitt mf fick jag tag på en privat gyn. som hjälpte mig att kontrollera så allt kommit ut och så, han var den enda gyn. som tog emot mig trots att han inte egentligen hade tid. Men dem gav mig en tid en timme efter samtalet så det kändes så skönt. Funderade därför på att kontakta dem för att höra om man kunde få ett vul, men vill nog vänta till man kan se hjärtat. Vad skönt att du hittat ngn som är så bra, det underlättar ju verkligen att ha ngn som man har förtroende för.

Men än en gång, skönt att det såg bra ut för tiden iallafall så inte din smärta berodde på att det hamnat fel. Hade dem ngn gissning på varför du haft ont?
Svar på tråden BF Januari 2016 :)