Inlägg från: Kixpix |Visa alla inlägg
  • Kixpix

BF Januari 2016 :)

Herregud. En kompis tipsade om saker från kids concept. Gud vad mycket man vill ha! Hittade i alla fall fin snuttefilt som kommer inhandlas från det :)

• Kixpix
    Seven Costanza skrev 2015-08-07 08:36:00 följande:
    Nej jag vet ju att det kan gå fel senare också så det finns ju tyvärr inga garantier - jag blir bara lite förvånad att alla verkar ta förgivet att det kommer gå bra och redan har beställt vagn osv. Själv känner jag mig orolig igen nu när RUL närmar sig (måndag) eftersom jag fortfarande inte känner bebisen i v 18+3... Ibland känner jag något men det är inte behagligt utan känns mer som ilningar eller magknip, så jag är ändå lite orolig att barnet har dött eller att något annat är fel. Känns som evigheter sedan vi fick se barnet på KUB. Om RUL går bra känns det i alla fall lite lugnare.
    Får bara inflika: OM det skulle hända något, tror jag inte det är hela världen om man har beställt/köpt grejer innan RUL.. Tror det är en piss i havet.

Jag har inte beställt vagn än, men vi har bestämt oss för vilken vi ska ha. Den ska beställas efter RUL och då är det banne mig i sista sekunden. Tyvärr..

Men, min sambo blir lite smått galen när jag sitter och tittar på olika saker till bebis. Han tycker det är lååååååångt tid kvar. Men jag resonerar som så, att då slipper allt kosta så himla mycket på en gång.

Jag är inte ett dugg orolig inför RUL. Även om vi gjort kub. Jag orkar inte oroa mig i onödan.
  • Kixpix
    dinin skrev 2015-08-07 11:05:02 följande:
    Aha, det förklarar ju en del! Tack :)
    I min gravidkalender står det "bebisen är nu 11-12 cm från huvud till stjärt" :) så 1177 har räknat med benen också! :)
  • Kixpix

Någon som känner igen det här:
    Fick tokont i magen och ryggen, så pass ont att jag fick panik, böla och skrek. Kändes som att jag skulle skita på mig. Gick på toa, men inget hände. Så här höll det på i 45 minuter med jämna mellanrum men det minskar nu hela tiden. Så fort jag rör mig kommer det igen.. Försökte ta ett bad men det gick icke.
    Jag är i v17 ( 16+4 ) idag. Jag antar att detta är sammandragningar, men de ska väl ändå inte göra ont? :(

• Kixpix

Ska tilläggas att jag äter penicillin för UVI så det bör inte vara det som spökar.

• Kixpix
    mitthemligajag skrev 2015-08-07 18:58:38 följande:
    Oj det låter ju inte bra alls. Men är du säker på att de inte är magen? Förra grav hade jag en hel natt där jag spydde av smärtor och fattade inte ens att de var min förstoppning som gjorde så fruktansvärt jävla ont. Var jätte tidigt i graviditeten dock så jag skulle nog ringt och frågat faktiskt
    Ja, förstoppad är jag inte då jag varit på toa två gånger tidigare idag. Förstoppad har jag varit många gånger i mitt liv (tyvärr) så det vet jag hur det känns.
    Det har gått över nu, men vem ska man ringa och fråga? Kommer det igen åker jag in. Eller ringer jag min bm på måndag.
  • Kixpix

Har också hållt på och städat som en tok idag. Kanske kan ha med det att göra...

• Kixpix
    mitthemligajag skrev 2015-08-07 22:55:35 följande:
    Jag hade nog åkt in akut, eller ringt 1177 men dom kommer säkert svara dig ngt i stil med " de är nog växtvärk" eller ngt annat dåligt svar. Åk in akut så dom får göra ultraljud eller iaf lyssna på hjärtat nästa gång, klart du blir orolig så med all rätt, åk in då!
    Ja, det lär de göra. Jag har haft väldiga problem med mage/tarmar i mitt liv och detta var något HELT annat.. Känslan av att skita på mig kände jag igen, men inte smärtan.

1177 hurrar jag inte mycket för tyvärr, är som du säger, man får väl något klyschigt svar.
    Jag blir orolig om det är för att jag gjort "för mycket". Hur f*n ska det gå i jobbet :( tur jag har semester en vecka till, men känner på mig att det kommer icke gå :(
  • Kixpix
    WiMe06 skrev 2015-08-07 23:37:30 följande:
    Aldrig varit med om ngt liknande själv men förstår att du blir väldigt orolig, med all rätt. Jag hade som mitthemligajag skriver också åkt in akut. Dem vill ju att man ska ringa 1177 innan men tyvärr tror jag inte du får ngt vettigt svar, jag fick stora blödningar en gång och ringde 1177 men tyvärr fick jag bara en dum kärring (ursäkta uttrycket) som satt helt tyst i andra änden och hade inget vettigt att säga alls.
    Nu har det som tur lagt sig.. Låg ner i flera timmar för deg blev värre när jag var uppe och gick.

Kommer det i helgen får man ju åka in akut, men händer inget mer ska jag prata med min bm på måndag. Hon måste ju ha något vettigt svar på vad det är..
  • Kixpix
    WiMe06 skrev 2015-08-08 02:12:26 följande:
    Det låter ju som att det skulle kunna ha varit sammandragningar, men det känns ju så väldigt tidigt. Men just att det lugnat ner sig när du tog det lugnt. Hoppas det inte kommer tillbaka och att bm kan hjälpa dig.
    Lite det jag tänkte också, om det kanske var sammandragningar? Eftersom det lugna sig så fort jag lade mig ner och tog det lugnt, men reste jag på mig, så kom det tillbaka. :(
Svar på tråden BF Januari 2016 :)