Inlägg från: Kixpix |Visa alla inlägg
  • Kixpix

BF Januari 2016 :)

Hallå!

Hoppar in här. Plussade VÄLDIGT svagt idag på ÄL+13, BIM -7 om jag räknat rätt. Kommer dock göra fler tester i veckan, jag måste bli mer övertygad.

Sambon såg direkt plusset dock att det var väldigt väldigt svagt.

Har känt symtom sedan ägget fäste i livmodern, min läkare avfärdade det, men HAH, jag hade rätt ;)

• Kixpix
    maddegg skrev 2015-05-04 18:51:19 följande:

Hoppar in här :)

Gravid i v.6 med första barnet, fick missfall i mars och är väldigt nojjig :(

BF 2/1 :)

Någon som har erfarenhet av enormt illamående??

Jag får det ibland FAST det är så här tidigt. Det var igår jag fattade att jag var gravid. Kommer från ingenstans och sen är det bara poff borta. Jag tänkte be om tabletter mot illamående.
  • Kixpix
    maddegg skrev 2015-05-04 18:58:45 följande:
    Mina gravsymptom är mycket stackare nu än sist så hoppas de går vägen.

Pratar man med sin läkare på VC ?
    Ja jag har ju som sagt känt något i över en veckas tid. Jag var hos läkaren i ett annat ärende och hon avfärdade detta. Jag tror att man antingen kan ringa till sin läkare på VC eller ringa barnmorskemottagningen?! jag är helt grön på detta så jag har INGEN koll. haha
  • Kixpix
    tjugofjärde skrev 2015-05-04 22:12:04 följande:
    Jag går in i vecka 7 imorgon.

Slutet av veckan 5 slog iillamåeendet från helvetet till. Har kräkts varje dag sedAn dess. Men nu börjar jag lära mig min kropp mer.

Mår fortfarande lika illa och hållet på att bli tokig. Men Börjar lära mig vad som lindrar för mig m.m.

Tur man vet att man är gravid och att det förhoppningsvis kommer något gott ut av detta annars hade jag nog gått under....

Är inte fri från mitt illamående äns en sekund om dagarna. Haha.
    Be att då lergigan. Man ska ju inte behöva "plågas" igenom en graviditet om du förstår vad jag menar :)
  • Kixpix

På de vanliga cb tester med ett plus kvittar det hur starka strecken är. Ett plus är ett plus. Man ska inte gå efter hur blått det blir.

• Kixpix
    Serendipitet skrev 2015-05-05 13:27:36 följande:

Är du säker? Borde ju bli starkare när hcg nivån ökar? Var kan jag läsa mer om detta?

Alla lägger ju upp starkare och starkare (att det stegras) blir blåare ju mer tid som går.  

*** Ellinor 2005/09/22 *** Evelina 2012/01/15 ***
    Om man läser pappret som följer med testet, så visar de bilder & där står det att det spelar ingen roll hus svagt plusset är, man är ändå gravid. Jag fick ju ett MYCKET svagt plus igår, men det tror jag är för att det är väldigt tidigt. Ska ta ett nytt på torsdag så då kan jag ju jämföra med det gamla :)
  • Kixpix
    Serendipitet skrev 2015-05-05 13:45:56 följande:

Jo absolut. 

Det kvittar hur starkt testet är när du testar första gången. Ett plus är ett plus. 

Men nu är det så att jag gjort två cb (vanliga) med 3 dagar emellan och det är i samma styrka. Alltså det var inte starkare 3 dagar senare. Vilket kan tyda på för lite ökning av hcg eller ingen ökning så som jag förstått det. 

Därav har jag en misstanke om att denna graviditeten kanske inte går vägen. 

Aha okej. Ja, jag får se vad det blir på torsdag. Då har det ändå gått 3 dagar. Jag tror ju att jag är gravid, men jag behöver lite mer övertygelse :)
  • Kixpix
    Serendipitet skrev 2015-05-05 19:56:28 följande:

Troligtvis har du då ett starkare plus! Klart att du är gravid men förstår också osäkerheten. 

Vilken vecka är du i?

*** Ellinor 2005/09/22 *** Evelina 2012/01/15 ***
    Det får vi hoppas! :)

Jag är i vecka 4 (3+1) så det är ju jäkligt tidigt!
  • Kixpix

Inatt vaknade jag med världens illamående, världens mensvärk i ryggen och jätteont i livmodern. Magen körde runder så jag trodde jag skulle sitta fast på toa.. Fick värma min värmedyna och det hjälpte. Någon som haft liknande?

Svar på tråden BF Januari 2016 :)