• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Tamses

Någon mer som har ganska molvärk? Känns som det är tidigt? Minns inte hur det var med sonen.. 

fick ju dock starkare plus imorse så är nog ingen fara, men jag kan inte låta bli att checka så att mensen inte kommit hela tiden.. 

• Miniimy
    Tamses skrev 2015-05-02 20:54:37 följande:

Någon mer som har ganska molvärk? Känns som det är tidigt? Minns inte hur det var med sonen.. 

fick ju dock starkare plus imorse så är nog ingen fara, men jag kan inte låta bli att checka så att mensen inte kommit hela tiden.. 

Ja då som mensvärk så man tror hela tiden den ska komma haha men man är nog lite så att man inte riktigt fattat att man är grav än.

Helt normalt jag har lite som sveda i livmoderväggen också så får jag som hugg om jag reser mig för fort eller gör nåt hastigt.

Hade samma med min son

Helt normalt livmodern växer så de kallas växtvärk den förbereder plats för bebben och mjukar upp sig för att kunna töja sig :)
  • isali

Hungrig som en varg hela tiden, aptiten är det verkligen inget fel på, haha. Sluppit illamående och symptom idag, skönt, haha. Eller ja, man blir ju lite orolig.

På något sätt så känns det inte som man är gravid, känner mig för lugnt och jag vill ändå ta ett till gravtest hela tiden. Har inte kunnat låta det sjunka in! Måste ringa BM så att hon kan få bekräfta det ;)

• Tamses
    Miniimy skrev 2015-05-02 21:03:20 följande:
    Ja då som mensvärk så man tror hela tiden den ska komma haha men man är nog lite så att man inte riktigt fattat att man är grav än.

Helt normalt jag har lite som sveda i livmoderväggen också så får jag som hugg om jag reser mig för fort eller gör nåt hastigt.

Hade samma med min son

Helt normalt livmodern växer så de kallas växtvärk den förbereder plats för bebben och mjukar upp sig för att kunna töja sig :)

Jag får också hugg, och det minns jag att jag hade med sonen! 

Och sen mår jag faktiskt illa från och till, vilket jag även gjorde med sonen och kräkte till v. 20 eller något sådant så då känns det lite bättre ;)

Men vad det känns som dessa veckorna kommer vara långa, vill bara att tiden ska gå så man kan känna sig lite säkrare ;)

• Tamses

Vår läkare på gyn sa att om vi plussar skulle vi ringa in och få en tid till VUL, men när ska jag göra det? Redan i veckan eller avvakta? Kan man se något på vul redan eller jag får kanske en tid längre fram.. 

• lanylena
    Caisas skrev 2015-05-02 18:05:53 följande:

Åh dig minns jag minsann från BIM April-tråden! Välkommen och grattis! 

Tack! Härligt att äntligen få ett plus, om än svagt än så länge.
  • lanylena
    Tamses skrev 2015-05-02 17:56:08 följande:

Å Grattis! Tänk på att dom digitala inte är lika känsliga som visa andra

. Fick ett svagt plus i torsdags men negativt på digitalt i fredags morse men ett ännu starkare plus idag på vanligt! :)

Jaså? En tjej i en privat mammagrupp sa att de är känsliga? Jag har Testlagrets nu som mäter på 25.
  • lanylena
    isali skrev 2015-05-02 21:07:30 följande:

Hungrig som en varg hela tiden, aptiten är det verkligen inget fel på, haha. Sluppit illamående och symptom idag, skönt, haha. Eller ja, man blir ju lite orolig.

På något sätt så känns det inte som man är gravid, känner mig för lugnt och jag vill ändå ta ett till gravtest hela tiden. Har inte kunnat låta det sjunka in! Måste ringa BM så att hon kan få bekräfta det ;)

Hur var det med ditt fall egentligen? När hade du ÄL? Vet att du väntade in mens som aldrig kom, och blanka test. Berätta
  • Lizzie09
    lanylena skrev 2015-05-02 21:14:41 följande:
    Jaså? En tjej i en privat mammagrupp sa att de är känsliga? Jag har Testlagrets nu som mäter på 25.
    När jag fick svagt på testlagrets sticka så fick jag negativt på det digitala, så tog inte ett nytt digitalt förrän BIM och då visade det 1-2 :)
  • Caisas
    lanylena skrev 2015-05-02 21:14:41 följande:
    Jag testade med CB digitalt samtidigt som jag plussade på Testlagrets sticka, fick "ej gravid". Blev skitsur så jag vägrar köpa ett nytt digitalt i protest, haha. 
Svar på tråden BF Januari 2016 :)