• Caisas

BF Januari 2016 :)

Har inte sett någon tråd för Januari 2016 ännu, inte så konstigt kanske då det är väldigt tidigt. Jag plussade igår, är i vecka 4 (3+3 idag) och har BF 6 januari 2016 om allt går bra. Hoppas ni blir fler som droppar in snart! Solig

Jag är 26 år, maken 33, och det är första barnet för oss båda. {#emotions_dlg.flower}

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-28 16:55
    Uppdatering 28/4 första BF-listan!
    www.familjeliv.se/forum/thread/75214834-bf-januari-2016/5

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-04-30 08:48
    BF-listan: www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-04 12:04
    FACEBOOKGRUPP: www.facebook.com/groups/1592591414363909/

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-06 08:42
    UPPDATERA ERA BF-DATUM INNE I TRÅDEN FÖR BF-LISTAN! www.familjeliv.se/forum/thread/75225363-bf-januari-2016-bf-lista/1

Vi börjar bli så många nu att det är svårt för mig att hålla listan rätt uppdaterad! :)

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-05-27 08:50
    FACEBOOKGRUPPEN KOMMER ATT LÅSAS! Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen (sista maj) stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Om någon verkligen vill gå med i gruppen efter att den blivit låst, skicka PM till Caisas, Grus grus eller Lanylena, så ska vi se om vi kan lösa det. Om någon skapar en andra grupp, skicka PM till mig (Caisas) med länk så kan jag lägga till den här i trådstarten.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-06-30 20:21
    Vill ni gå med i Facebookgruppen, skicka förfrågan i PM till Caisas eller Lanylena!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-07-09 21:55
    FACEBOOKGRUPPEN TAR INTE LÄNGRE EMOT NYA MEDLEMMAR! SKAPAS EN NY GRUPP SOM NI VILL SKA LÄNKAS HÄR, SKICKA PM TILL MIG SÅ ORDNAR VI DET!

• Svar på tråden BF Januari 2016 :)
  • Grus grus

Hej! Här hänger jag gärna! Plussade idag. Bf 11 januari. Kan knappt tro det och lyckan är total! Både jag och min man är 34 år.

Har vi någon sluten fb-grupp man kan gå med i?

online you can be anything you want. Strange why so many choose to be stupid.
  • isali

Plussade för en timme sen, så jag måste hoppa in här. Haha, känns dock konstigt. Tror inte på det dock än Tyst

• Linnea1986
    isali skrev 2015-05-01 23:10:20 följande:

Plussade för en timme sen, så jag måste hoppa in här. Haha, känns dock konstigt. Tror inte på det dock än Tyst

Grattis :) när har du bf?
  • Niiia

Jag är orolig.

Fick MS förra året i v.5. Idag gick jag in på v.6 har inte brättat för någon om det än, vågar inte berätta för min man. Är rädd för att få MS igen.

Har dock ömma bröst ( känns som att dem ska ploppa ur bh-n) hade inget illa mående förutom igår och idag. Har dock "mensvärk" i äggstocken och ibland i ryggen.

Jag oroar Mig så mycket att jag löser om MS/utomhavandeskap/dött foster etc.

Gör jag fel? Ska jag besöka mvc? Elr bör jag berätta för min man? Vill vänta tills v.8 och sendan berätta..

• Seven Costanza
    Niiia skrev 2015-05-01 23:43:18 följande:

Jag är orolig.

Fick MS förra året i v.5. Idag gick jag in på v.6 har inte brättat för någon om det än, vågar inte berätta för min man. Är rädd för att få MS igen.

Har dock ömma bröst ( känns som att dem ska ploppa ur bh-n) hade inget illa mående förutom igår och idag. Har dock "mensvärk" i äggstocken och ibland i ryggen.

Gör jag fel? Ska jag besöka mvc? Elr bör jag berätta för min man? Vill vänta tills v.8 och sendan berätta..

Grattis till graviditeten! Beklagar ditt MF men förstår inte varför du undanhåller för din man att du är gravid? Han lär ju inte skylla på dig om du får missfall igen. Ring MVC och boka tid och säg att du är orolig pga tidigare MF och vill ha ett tidigt VUL.
  • isali
    Linnea1986 skrev 2015-05-01 23:21:17 följande:

Grattis :) när har du bf?

Tack! Känns helt jäkla konstigt! Första barnet för oss båda! 26 är jag, han är 27! :)

Enligt familjeliv så är det 10 januari, och enligt gravidkalendern så blir det 8 januari :) själv då?
  • tjugofjärde
    Niiia skrev 2015-05-01 23:43:18 följande:

Jag är orolig.

Förstår din oro. Man kommer nästan aldrig undan den. Speciellt då man tidigare haft ms.

Allt man kan göra är att försöka lugna sig. Vi kan inte påverka vad som händer i vår kropp mer än.att ta hand om sig och i dem allra flesta fall går det bra.

Om jag var du skulle jag åtminstone berätta för min man. Men även om min oro..det måste vara jobbigt att gå i det själv. <3

Jag tror han uppskattar att veta.

Jag är själv i vecka 6. Jätte oorolig mellan varven. Men försöker lugna mig. Ta allt som det kommer utan att stressa min kropp i onödan.jag har fortfarande svårt att ta till mig grsviditeten, få jag är rädd att något ska gå fel. Men jag kan inget mer än att hoppas. Min man vet och jag tycker det är jätte skönt, hur det än går.
  • Niiia
    Seven Costanza skrev 2015-05-01 23:52:04 följande:
    Grattis till graviditeten! Beklagar ditt MF men förstår inte varför du undanhåller för din man att du är gravid? Han lär ju inte skylla på dig om du får missfall igen. Ring MVC och boka tid och säg att du är orolig pga tidigare MF och vill ha ett tidigt VUL.
    Jag vill inte göra honom besviken, vet att han verkligen vill ha en liten plutt ( även jag, jag väntat så länge på det här)

Men det skrämmer mig? Tänk om jag får ett MS IGEN?

Vill bara berätta för honom nu på en gång men är rädd att ett MS ska såra honom
  • Seven Costanza
    Niiia skrev 2015-05-01 23:53:54 följande:

Jag vill inte göra honom besviken, vet att han verkligen vill ha en liten plutt ( även jag, jag väntat så länge på det här)

Men det skrämmer mig? Tänk om jag får ett MS IGEN?

Vill bara berätta för honom nu på en gång men är rädd att ett MS ska såra honom

Jag har inte själv haft missfall så jag kan ju inte riktigt föreställa mig, men jag känner i alla fall att det inte är mitt fel om det skulle bli så och jag ser inte det som min uppgift att skydda honom så att inte han ska bli ledsen. OM du mot förmodan skulle få missfall igen, skulle du inte då bli jätteledsen och vilja ha hans stöd? Då blir det ju konstigt om du inte sagt något tidigare.
  • Niiia
    Seven Costanza skrev 2015-05-02 00:01:11 följande:
    Jag har inte själv haft missfall så jag kan ju inte riktigt föreställa mig, men jag känner i alla fall att det inte är mitt fel om det skulle bli så och jag ser inte det som min uppgift att skydda honom så att inte han ska bli ledsen. OM du mot förmodan skulle få missfall igen, skulle du inte då bli jätteledsen och vilja ha hans stöd? Då blir det ju konstigt om du inte sagt något tidigare.
    Jo självklart, jag förstår vad du menar ska nog berätta för honom :D!

Kan man göra ett ul så pass tidigt i v.6? Och är det normalt att ha " mensvärk"
Svar på tråden BF Januari 2016 :)