WiMe06 skrev 2015-11-13 23:45:13 följande:
Jag har aldrig behövt så mkt grejer till bebis från Apoteket när våra två killar var små. Kanske nån salva för röd rumpa, men det har man ju fått ett par provtuber i babyboxarna.
Olja till badet, men det går även lika bra med vanlig olivolja för bebis hud. Själv är jag inte den som köper en massa lotions och dylikt till bebis utan använder som sagt bara nån olja i badet och skulle det behövas nått annat med tiden köper jag det då.
Men värktabletter till dig själv, bindor modell större, amningsinlägg (men det finns ju oftast i större livsmedelsaffärer också), möjligtvis ngn salva för ömma bröstvårtor.
Ett tips är ett par "bröstvärmare". Då vi alla får bebisar under den kallare årstiden är ju risken för mjölkstockning större och att ha ett par varma inlägg att stoppa i bh-n är guld värt, tyckte jag iallafall med första barnet som föddes på hösten.
Ja det var ett bra tips!
Värktabletter har vi ju alltid hemma och det andra är ju enkelt att skaffa.
Sen är det detta med amning. Jag har bestämt mig för att pröva, men inte vara hysterisk om det inte funkar. Vet att man måste ge det tid. Det vore käckt om det funkade för det är ju det bästa och billigaste.
Ersättning är dyrt vet jag, har flera vänner som gett det och så måste man upp osv. Min väninna flyttade in micron i sovrummet och hade vatten på flaska och pulver i burk bredvid. Hon hade iof köket på en annan våning.
När bör man köpa amnings bh och har ni några tips på bra och prisvärd?
Vissa säger köp en och ha med till bb och köp sedan när mjölken runnit till. Men hur stor ska man ta till liksom, med den man köper med sig innan?