Inlägg från: mitthemligajag |Visa alla inlägg
  • mitthemligajag

BF Januari 2016 :)

dinin skrev 2015-07-20 17:19:28 följande:
    Åh!! Kan du se på min bild..? Har sån stark känsla av att det är en tjej. phpkMfkN294919.jpg
    Både enligt skallform och körteln borde det vara en flicka :)
  • mitthemligajag
    mitthemligajag skrev 2015-07-20 19:32:35 följande:
    Både enligt skallform och körteln borde det vara en flicka :)
    Kan för den delen vara lite svårt att se skallen, ser att det är något vitt bak i nacken så kan inte riktigt avgöra vart bakhuvudet är... Men kolla in alla trådar om det! Det är super spännande!!
  • mitthemligajag
    Znö skrev 2015-07-20 19:13:46 följande:
    Enligt huvudformen borde detta vara en pojke? Enligt denna högst ovetenskapliga metod att fastställa kön på smile5.gif körteln vet jag inte riktigt hur man ser.
    Tyckte de var svårt att se formen, men vad har du läst? Jag har löst att pojkar har plattare bakhuvud och mer spetsig uppepå bakhuvudet. Flickor har mer runt huvud :D enligt körteln så är det den där vita saken mellan benen, går änden som pekar mot benen neråt eller rakt så är det en flicka och uppåt så är det en pojke hehe :)
  • mitthemligajag
    MeEmmA skrev 2015-07-23 07:38:39 följande:

Ååh, har varit lite osäker på om det är den lilla jag har känt, men när jag satt och åt frukost nu på morgonen kändes det jättetydligt :)

Åh spännande! Har också känt två gånger! Sååå mysigt
  • mitthemligajag
    Seven Costanza skrev 2015-07-23 14:06:16 följande:

Ni som fött barn tidigare: efter att man skickat in moderskapsintyget till försäkringskassan, ungefär hur lång tid tar det innan de skickar ut blanketterna där arbetsgivaren ska fylla i ens inkomst? Tar det några dagar eller flera veckor?

Jag vet ännu inte hur FL kommer bedöma min rätt till föräldrapenning men jag skulle ju gärna vilja att min chef hinner fylla i pappren så att jag kan skicka in dem innan jag flyttar.

Har för mig att dom sa upp till 2 månaders väntan men de gick fort för mig. Tog Max 2 veckor!
  • mitthemligajag
    MeEmmA skrev 2015-07-23 09:05:57 följande:
    Visst är det, speciellt första gångerna man känner av skrutten är så häftiga! Blir mer verkligt.
    Du som också får barn tätt, känner du att du är lika glad och förväntansfull denna gången? Jag är glad såklart, men när jag redan har en bebis så blir det inte på samma sätt. Svårt att förklara.
    Ja de är så mysigt, får ju flashback från tidigare grav. nu har jag börjat längta mer efter allt som komma skall! Men man har ju inte tid att "vänta" på bebis på samma sätt när man redan har en så liten här hemma. Det är typ så jag kommer på mig själv ibland att "just ja, jag är ju gravid" haha. Man glömmer liksom helt bort det så nä de är inte alls på samma sätt ;)
  • mitthemligajag
    Seven Costanza skrev 2015-07-23 10:06:26 följande:
    Kul, hur kändes det? Jag har inte känt något ännu där jag har kunnat säga säkert att det är bebisen, men hoppas att det kommer snart. V 16+2 idag, tiden går fort smile1.gif
    Förra gången så kommer jag ihåg att jag första gångerna trodde att jag skulle bli akut dålig i magen haha. Det liksom kittlade till när jag satt ner med något åtklämt typ bilbälte eller byxor. De kittlar liksom, pirrar och som fjärilsvingar som fladdrar till. Det är magiskt men väldigt väldigt svårt att veta i början, tog flera veckor första gången för mig att fatta att de där ynkliga lilla rörelserna var min lille busa. Typ runt vecka 23 började de bli riktigt påtagligt. Nu vet jag ju hur de känns så nu var de inga tvivel :)
  • mitthemligajag
    Seven Costanza skrev 2015-07-23 18:44:42 följande:
    Va, två _månader_ för att bara skicka ut blanketterna? Jag menar alltså inte hur lång tid det tar för att fastställa SGI eller så utan just bara för att skicka ut inkomstblanketterna. Det är ju helt sjukt om det skulle ta så lång tid att bara skicka ut en blankett. Men det låter ju bra om det bara tar typ två veckor.

Jag skickade in de intyg jag fått hittills idag och jag kommer vara kvar i Sverige ca tre veckor så jag hoppas de hinner komma innan dess så min chef hinner skriva på. Jag skrev specifikt att jag hoppades att de kunde skynda på lite så hoppas det funkar smile1.gif .
    Oj nej, nu missförstod jag! Gravpenning pratade jag om haha. Kommer inte ihåg, gjorde allt typ i vecka 34 så jag var jätte sen.
  • mitthemligajag
    MeEmmA skrev 2015-07-24 08:37:05 följande:

Hittade en rolig sida med ultraljudsbilder för att veta om det är pojke eller flicka. Var samma sak som MittHemligaJag, men efter bilderna och quizet på den sidan så fattar jag :) www.ingender.com
    Går in i v16 idag(15+0), tiden rusar ju iväg!

Åh bra att du länkade! Vågar inte sitta och svara på rul bilderna ifall jag har fel och någon blir besviken haha. Nu kan ni kika själva
Svar på tråden BF Januari 2016 :)