Inlägg från: mitthemligajag |Visa alla inlägg
  • mitthemligajag

BF Januari 2016 :)

WiMe06 skrev 2015-08-13 06:40:15 följande:
    I dem allra flesta fall går ju allting bra på ul. Så försök att släppa din oro. Skulle det vara ngt finns det ingenting du kan göra åt det nu innan iallafall, men jag förstår såklart din oro, men tänk på dig och bebis och jäkta inte upp dig för mkt. Lycka till idag, håller tummarna att allting går bra!
    Har fått en förbaskad tanke om att "ska man verkligen ha den turen att få två helt friska barn".... Tack!
  • mitthemligajag

Efter dagens rul fick vi reda på att vi väntar en liten pojke på det exakta datumet vi trott, 15/1! En galet livlig krabat med moderkakan bak så de är inte konstigt att vi redan nu kan trycka på kroppsdelar från utsidan och känna knän och armbågar tydligt. Känns precis som på slutet i förra grav! Förklarar också varför jag har mindre mage denna grav, eftersom moderkakan ligger bakåt alltså! Hoppas de förblir en liten mage hihi ;)

• mitthemligajag
    Mattenörd skrev 2015-08-14 06:31:13 följande:

Åh! Ska snart på RUL. Idag klockan 8. Är så nervös!! Första barnet var jag inte alls så här nervös. Då tänkte jag nog inte så mycket på att det var en undersökning. Jag känner ju bebisen tydligt så jag vet i alla fall att den lever men det är ju så mycket annat...

Lycka till! Var inte heller sådär nervös som jag var inför det här rulet med första. Då hade jag typ inga tankar på att ngt skulle kunna gå fel! Men lycka till, hoppas allt ser fint ut :)
  • mitthemligajag
    Söndag skrev 2015-08-14 06:53:54 följande:

Känner ni alla bebisen? Jag är i vecka 16+5 och känner ingenting.... Blir lite nojjig...

Ja men som sagt, moderkakan i bakvägg, förra gången hade jag den fram när jag väntade första och kände då i vecka 17+ första gången. Men de var sååååå svagt att jag inte var säker. Första riktiga känningarna då kommer efter vecka 20 och sparkarna började kännas utanpå efter vecka 22 :) är nog mest normalt
  • mitthemligajag
    Seven Costanza skrev 2015-08-13 23:02:07 följande:
    Grattis till sonen! Vi väntar också en pojke, känns jättekul! Jag har också moderkakan i bakvägg men jag känner inte så mycket ändå. Har börjat känna lite grann senaste veckan bara smile1.gif .
    Kul :) fick världens chock eftersom att min man bestämt sig för att han aldrig kommer kunna få pojkar haha, så det satt inpräntat. Ska bli kul att få handla pojkkläder hihi ;)
  • mitthemligajag
    MeEmmA skrev 2015-08-14 08:51:46 följande:
    Grattis till ett lyckat ultraljud :) då har du bf en dag efter mig om jag inte blir flyttad på måndag, kanske föder på samma dag igen. Men vad häftigt att ni redan kan känna kroppsdelar, jag kan bara känna något väldigt hård ibland vilket jag tror är rumpan.
    Fin bild ni lyckades få också!
    Tack åh va kul hihi! Ja vi går väl se då! Jag hoppas så för hans egen skull han håller sig inne tills december är över ;) visst fick du en pojk sist? Har du några aningar om kön? :)
  • mitthemligajag
    Znö skrev 2015-08-16 14:48:39 följande:
    Ja, vilken mardröm. Man tror inte detta kan drabba en, jag var liksom inte beredd. Jag har alltid varit nojjig över autism och syrebristskadat barn, dvs sånt man inte kan förutse - detta har jag liksom aldrig tänkt mig. OM det är det vi tror just nu är överlevnaden med behandling (op) 60% och av de 60% som överlever så har 50% en kromosomavvikelse (22q11). Om det är så så kommer vi ansöka om ett avbrytande, det är dock bråttom. Fick BF 2/1 och är således i 20+0 (tror jag, har raderat alla gravidappar) idag. Hoppas på att socialstyrelsen beviljar och jag kan påbörja nästkommande måndag då jag är i 21+1 isf. Vilken mardrömsväntan, kanske socialstyrelsen kan behandla ärendet tidigare än fredag? De verkar ha beviljat för liknande förut, de beviljar ju för DS som är högst livsdugliga barn. Kristna värderingar eller moralkakor kommer inte bita på mig. Vi anser att barnet isf inte kommer ha ett värdigt liv.
    Så himla svår situation ni hamnat i fy. Hoppas att ingår göra precis som ni känner att ni vill göra eftersom det är ert liv sömnpiller förändras och ingen annans. Min bästa vän födde en flicka med ryggmärgsbråck för två månader sedan, en slarvig bm på rul kollade inte så dom hade inte den blekaste aning. Flickan är dock i stort sett frisk än så länge, enda är att dom hjälper henne att kissa var tredje timme men hon kissar själv också. Alla reflexer fungerar och hjärnan är normal. Hade dom vetat om efter rul att deras barn hade ett bråck hade dom avslutat graviditeten eftersom att man råds till de av läkarna. Men istället sitter dom nu med ett i stort sett friskt fint barn som verkar må super oavsett om de varit några otroligt jobbiga veckor och en stor op innan dom fick veta de dom vet idag! Så de är så himla svårt, i det läget kände jag mkt ifall vårt barn visst ngn sådan skada att jag aldrig skulle klarat en abort med tanke på hur frisk Lee är. Men de är ju verkligen individuellt och innan lilla Lee så hade jag absolut valt en abort på en gång. Lycka till med allt, lider verkligen med er och hoppas på de bästa
  • mitthemligajag
    mitthemligajag skrev 2015-08-16 20:10:38 följande:
    Så himla svår situation ni hamnat i fy. Hoppas att ingår göra precis som ni känner att ni vill göra eftersom det är ert liv sömnpiller förändras och ingen annans. Min bästa vän födde en flicka med ryggmärgsbråck för två månader sedan, en slarvig bm på rul kollade inte så dom hade inte den blekaste aning. Flickan är dock i stort sett frisk än så länge, enda är att dom hjälper henne att kissa var tredje timme men hon kissar själv också. Alla reflexer fungerar och hjärnan är normal. Hade dom vetat om efter rul att deras barn hade ett bråck hade dom avslutat graviditeten eftersom att man råds till de av läkarna. Men istället sitter dom nu med ett i stort sett friskt fint barn som verkar må super oavsett om de varit några otroligt jobbiga veckor och en stor op innan dom fick veta de dom vet idag! Så de är så himla svårt, i det läget kände jag mkt ifall vårt barn visst ngn sådan skada att jag aldrig skulle klarat en abort med tanke på hur frisk Lee är. Men de är ju verkligen individuellt och innan lilla Lee så hade jag absolut valt en abort på en gång. Lycka till med allt, lider verkligen med er och hoppas på de bästa
    Förlåt för alla stavfel, mobilen rättar av sig själv. hoppas du ser igenom dom!
  • mitthemligajag
    Znö skrev 2015-08-16 20:23:59 följande:
    Inga problem!

Kommer Lee vara helt frisk, inga CP-skador? Wow. Vilket mirakel!
    Inga fel vad hjärn röntgen kan visa! All hjärnaktivitet är normal, alla reflexer på kroppen fungerar förutom just kisset. Men det är ju en peace of cake att leva med att behöva stoppa in en sån där liten slang och kissa var tredje timme, som att byta tampong! Så just nu ser läget heeelt normalt ut, växer som hon ska, ingen vattenskalle eller så heller! En liten knöl finns kvar på ryggen men inte i jämförelse med hur den var när hon föddes! Så visst finns de mirakel och Lee är ett praktexemplar på det! Hoppas ni får uppleva detsamma!!!!!
  • mitthemligajag
    MeEmmA skrev 2015-08-17 11:51:36 följande:

Var på ett väldigt lyckat rul idag, bebis såg fin ut och sprattlade runt hur mycket som helst :) blev flyttad från 14:e till 15/1, en dag hit eller dit spelar inte så stor roll. Som jag har hört innan så berättar dom inte kön, men vi lyckades få se en väldigt tydlig bild mellan benen och är ganska så säkra båda två på att det blir en liten Stella :)

Ska på ett nytt ultraljud efter v 30 för att kontrollera moderkakan, den måste flytta på sig för att jag ska kunna föda normalt. Hon sa att den brukar dra sig uppåt mer när livmodern växer vilket jag hoppas att den gör eftersom att jag helst inte vill göra snitt.

Är så lycklig nu :)

Åh va kul, grattis!! Ombytta roller för oss denna gång då med könet hehe! Och samma bf hihi!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)