Inlägg från: mitthemligajag |Visa alla inlägg
  • mitthemligajag

BF Januari 2016 :)

amalie79 skrev 2015-07-25 09:10:56 följande:
    Drar mig lite för det för min nuvarande chef är en 70-årig man av typen " kära vän" och är rädd att han kommer envisas med att " det där ska du inte göra nu kära du" och ha en känsla av att han kommer ta ifrån mig rätten att själv avgöra vad jag klarar av. Och det enda jag inte vill göra efter semestern är egentligen bära vitvaror och gå in i kemsanerade lokaler ( vägglöss) för det får man inte enligt Anticimex.

Sen känner jag honom inte så väl och han kommer inte vara min chef efter september, då kommer min vanliga chef tillbaks och hon har känt mig i tio år och vet hur jag funkar.
    Men vilket jävla arsel, ursäkta språket! Han ska inte ha en sådan roll inom ett företag
  • mitthemligajag
    amalie79 skrev 2015-07-25 09:49:43 följande:
    Nej det där kanske blev fel, han är bara en old school chef som kommit in i ett läge där han ska försöka vicka för en älskad chef som varit allvarligt sjuk och som får 94% i nöjd medarbetar index:)

Han är absolut ingen elak person, tvärtom försöker han, men han är tja, en 70-årig old school chef.:)
    Åh skönt de då! Tog de som att han tyckte att du inte skulle skaffa barn och ta bort det för de inte var lägligt i jobbet. Värre chef än så kan man ju inte ha haha
  • mitthemligajag
    MeEmmA skrev 2015-07-26 10:45:47 följande:

Var inne och tittade på barnvagnar en snabbis igår för att börja planera lite. Enligt försäljaren kan det ibland vara upp till fyra månaders leveranstid.
    Var helt inställd på vilken vagn vi ska ha, men när jag såg den ihopfälld blev jag enormt besviken. Verkar som att bugaboo donkey är den enda vagnen som är nått att ha för syskon just, men den kostar och jag är inte egentligen sån person som tycker att det är värt att lägga så mycket pengar på en vagn... Men det känns som att vi får bita i det sura äpplet om man ska ha en vagn som fungerar.

Vi har tidigare haft en bugaboo buffalo och nu en donkey duo och... Dom gör inte att jämföra med andra vagnar. Nör andra dra släpar och sliter i sina så kör våra vagnar fram som ingenting både i snö, skog och grus. Däcken ser ut som nya efter ett år av användning på buffalon så dom är dyra men vääääl värda! Betalade 8500 för buffalon i Holland, får 8500 för den och adaptrar nu när vi säljer den! Absolut värt det :)
  • mitthemligajag
    MeEmmA skrev 2015-07-26 15:12:07 följande:
    Jo, jag har förstått att alla som har dom är nöjda och jag har provkört en grannes vagn. Det jag tyckte var lite tråkigt är att ALLA har donkey eller Buffalo där jag bor, finns inga andra vagnar här.... Men å andra sidan så kanske det finns en anledning till det.

Förresten... kan fråga vart du beställde din ifrån också?
    Buffalon beställdes från babyhuys.nl men tror att som slutat sälja bugaboo och den sista från babycare tror jag det hette! Maila dom och fråga om rabatt! Men vagnarna även i Holland har blivit dyrare tyvärr. Kanske beror på att valutan har gått upp
  • mitthemligajag
    MeEmmA skrev 2015-07-27 09:02:52 följande:
    Tack, kollade upp dom. Kanske har med euron att göra som du säger, men babyproffsen gav oss ett komplett pris på 15000 så det ligger på samma.
    Ska hålla koll lite på blocket tänkte jag, har fått gör mig att det är endel som säljer för att det större syskonet inte vill sitta i vagn längre. Kanske kan hitta något fynd, om inte så beställer jag från babyproffsen om 2-3 månader. Har bestämt mig för att det blir den vagnen iaf :) är nästa fråga bil...
    Ja! Har du Facebook så bli medlem i "köp och sälj bugaboo" där kommer de ut massor innan dom dyker upp på blocket! :)
  • mitthemligajag
    MeEmmA skrev 2015-07-28 11:46:23 följande:
    Tack för tipset, de syskonvagnar jag får fram i det märket påminner om babytravel och carena, blir alldeles förstora om vi ska få in dem i ett litet bagage (som de flesta 7-sitsiga bilar har). Länka gärna om det är fel vagn jag tittat på, allt är värt att kolla upp såklart om man kommer billigare undan :) men prio ett är absolut att den ska vara så liten som möjligt ihopfälld!
    Våra grannar har en beemo och nej, den håller inte måttet alls, fastnar i grus gripar och snö så dom fick köpa en till. Små hårda däck som vobblar. Nej fy, men såklart de beroende på hur mkt man använder vagnen! Vi reser mkt, är ute och går väldigt mycket och så är de enda stället dottern sover på i vagnen så för oss är de bara de bästa för både oss som ska släpa på den men också ergonomiskt för henne som duger. Men som sagt, VÄL VÄRD! Beemo går att jämföra med bugaboos första cameleon!
  • mitthemligajag
    Mallis87 skrev 2015-07-29 21:48:35 följande:

Jag bor i skåne, och som ni skrivit står det ju att de inte utför könsbestämning. Jag frågade vid min förra grav på rul om de kunde se kön, hon svarade flicka. Gjorde nytt ul 2 veckor efter med en annan bm, frågade även där och hon sa också flicka. Av alla mina kompisar som velat få reda på kön har alla fått det, har inte hört en ända som de nekat. Kan tänka mig att det står så på hemsidan för att man inte ska bli besviken OM det skulle vara så att de inte kan se för att bebisen inte vill visa typ. Att dom då inte "kämpar" för att se könet eftersom undersökningen inte går ut på det egentligen :)

En fråga till er med två eller fler barn... Dottern kommer vara ca 2år och ett par månader när bebisen föds. Tror ni man är i behov av syskonvagn? Vi har ju en jättefin emmaljunga edge duo som jag älskar, med jättemysig liggkorg. Tänkte kanske bara investera i en ståbräda dottern kan stå på, hon är inte jätteglad i att åka vagn utan vill gärna gå själv. Tänkte att om jag åker på någon större utflyk där dottern behöver vagn för att sova i, åker jag förmodligen inte ensam utan har även en emmaljunga scooter, som då den som är med mig kan köra. Och ska man typ ner på stan kan ju dottern åka vagn och bebisen hänga i bärsele, iallafall de första månaderna innan bebisen blir allt för tung.

Men å andra sidan är det ju skönt att ha en vagn där man kan ha båda barnen om man åker iväg själv. Kanske inte så kul att jaga dottern om hon vägrar ståbrädan.

Men isåfall säljer vi edgen, och då är ju dilemmat att man måste dra runt på en dubbelvagn om jag och bebisen åker någonstans själva. Vet att bugaboo har en man kan göra om till singelvagn, men är inte så förtjust i de vagnarna. Tänkt att vi kunde köra lite budget, har sett en vagn på nätet som heter basson duo och har de funktionerna jag är ute efter. Men... Sen vet man ju inte hur kvalitén är. Hade varit såå sugen på en emmaljunga double Viking, någon som har koll på vilket pris de ligger på?

Min ul bm vid förra barnet frågade om vi ville veta könet! Hon sa flicka och flicka blev de!
    De där med vagn beror väl lite på hur ni är och vad ni gör om dagarna. Men kan tänka mig att de kanske blir jobbigt om du har en smitande två åring som springer ut i vägen om ni ska hå en bit tex :) mina vänners vars barn är i den åldern har alla dubbel vagn trotts att de sätter barnet inte gärna vill sitta, men ibland så måste dom. :)
  • mitthemligajag
    kindofnothing skrev 2015-07-30 09:41:29 följande:

Har funderat på det här med olja på magen. Är det något att satsa på? Vilken vecka bör man börja i? Har ni något märke att tipsa om?

Har hört att bristningar troligen är hormonellt men jag tänker ändå att det kan vara värt ett försök. Något annat man kan göra för att undvika bristningar?

Smörjde mig 2 gånger om dagen hela förra graviditeten! Gick up normalt mycket men runt vecka 30 kommer små bristningar ändå... Som min barnmorska sa... De går inte att höra något åt det. Har smörjt med mandelolja och gravidolja samt bio olja efteråt. Ingrt har fingerat tyvärr. Men har vänner som inte smörjt ett skit som klarat sig ändå och andra som fått. Går nonintervention att påverka
  • mitthemligajag
    mitthemligajag skrev 2015-07-30 19:31:19 följande:
    Smörjde mig 2 gånger om dagen hela förra graviditeten! Gick up normalt mycket men runt vecka 30 kommer små bristningar ändå... Som min barnmorska sa... De går inte att höra något åt det. Har smörjt med mandelolja och gravidolja samt bio olja efteråt. Ingrt har fingerat tyvärr. Men har vänner som inte smörjt ett skit som klarat sig ändå och andra som fått. Går nonintervention att påverka
    Förlåt, t9 ordlista är inte att leka med haha, hoppas ni ser vad det står ändå!
  • mitthemligajag
    MeEmmA skrev 2015-07-30 08:19:59 följande:
    Det beror kanske på vart och vilken bm man får, där jag ska göra rul vet jag jättemånga som betalat privat för att kolla då dom inte säger något. Var likadant med min dotter på ett annat ställe, den bm jag hade då ville inget säga medan den andra som jobbade där berättade för alla som ville veta, tror att det är bättre att jag är inställd på att jag inte får reda på det och får jag det ändå så blir det en överraskning :)
    Det är ju lite små dåligt, de är ju vara föräldrarnas val om man vill veta könet inte barnmorskans... Vår bm sa, jag är ju inte 100 men till 95% kan jag säga att det är en flicka, de är ju bra sagt ifall dom är rädda att säga fel liksom.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)