qatteriin skrev 2015-11-25 09:36:31 följande:
Jag tror vi använde babyskyddet i ett halvår, hade en unge som låg mitt på normalkurvan i vikt och längd. Man ska ju byta typ när de kan sitta själva, det kunde inte han när vi bytte men vi bytte till en bilstol som var från 0 kg så det gick ändå. Man ska ju ändå byta så snart man kan egentligen eftersom bilstol 2 är säkrare än babyskydd.
Nu lånade vi syrrans babyskydd och det fick de ju tillbaka, som allt annat haha, eftersom de fick nästa unge när Axel var 10 månader. Men vi har köpt ett begagnat av en arbetskamrat till mig, ett med bas för 400:- så det känns som ett kap! Jag är lite mesig så jag hade nog inte vågat köpa av nån som jag inte känner, även om jag generellt litar på folk. Tror vi hade försökt hyra babyskydd om vi inte hittat nåt nu. Bilstolen därefter har man ju i så många år så det känns lätt värt det att köpa, tror vi betalade 2000 för den vi har nu (en Britax hi-way) och den har vi ju haft i tre år. Nu är ju sonen fortfarande så liten så han kommer fortsätta åka bakåtvänd även efter att bebis behövt byta stol, annars hade det ju vart smidigt att låta bebis ärva den stolen men han ska sitta bakåt så länge det bara går.
När Axel var liten kunde jag tycka att det verkade så smidigt att ha ett babyskydd man kunde sätta på vagnen, dels för att vi ibland tog bilen till köpcentrum där man inte skulle gå så länge och då kunde det ha vart smidigt, men även för att jag inte kunde bära sonen i babyskyddet pga foglossningen och att jag fick "amningsreumatism" (nåt som inte finns enligt vården men jag hade det allt!), och då kunde det ha varit skönt att kunna köra upp ungen till lägenheten från garaget, det var en bit. Nu blev det ett Akta Graco den här gången och det är hopplöst att hitta adapter till för våra vagnar så vi får klara oss utan den funktionen, men det ska nog gå bra ändå.
Får man plats med babyskyddet i liggdelen? Tänker om man har liggdelen på vagnen kanske man kan ställa babyskyddet däri om bebisen sover?