Inlägg från: Elma |Visa alla inlägg
  • Elma

BF Januari 2016 :)

MeEmmA skrev 2016-01-10 18:53:37 följande:
    Haha, känner igen det där... Speciellt svärmor har av nån anledning stressat upp sig något fruktansvärt nu och hon som har varit helt ointresserad av denna graviditeten från start (tyckte att det var ett misstag av oss att skaffa barn så tätt). Men NU ska hon höra av sig hela tiden och berätta vilka dagar och tider som passar bra för henne att föda på!! Jon blev sur idag för att jag bad min sambo att säga till henne att det faktiskt finns andra barnvakter.... Hehe, undra vad hon säger när jag stannar kvar på BB för att slippa henne första dygnet iaf :)

Tur att du påminde mig om svärmor, har en beställning på att klämma ut bebis innan hon åker iväg på semester. Bäst att skynda mig då hon åker på onsdag ;) Sen är hon borta länge så blir lugn och ro därifrån, alltid något! 

Ibland undrar man verkligen om de själva fött barn då de säger såna saker som att just då passar det men inte den dagen/tiden för då är jag upptagen... Fast okej jag är ju likadan när jag tänker efter. Tycker helt klart bebis kan säga till på morgonen att det är dags, dessutom i lagom god tid en dag då min mamma inte jobbar så vi kan få barnvakt. Vet inte hur vi gör annars...

• Elma
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-10 19:29:51 följande:

Ni alla som fått era andra barn innan eller på BF har ni ställt in er på att det blir lika nu? Kan nästan tänka mig att det måste vara mer frustrerande nästan än för oss som gick över! Jag är ju som sagt heeeelt inställd på övertid å rejält då första var de. Men hur tänker ni andra?!

Tillhör kategorin som fått för mig att det blir ungefär som sist vilket var 3 dagar före bf, problemet är bara att jag inte vet vilket bf jag ska gå på ;)
    På kub sa de den 13:e men på rul den 18:e januari och här ändrar de tydligen efter rul numera. Har inget minne av att de ändrade så sist jag var gravid, vilket är lite mer än två år sen nu. Känner mig lite förvirrad ärligt talat. 
  • Elma
    minahjärtan0609 skrev 2016-01-10 19:47:41 följande:
    Det skulle kunna förklara varför jag gått över. Fick 6 på kub men på rul sa hon att 12 vore mer rimligt men att de inte ändrar för att kub ska vara det säkraste, fråga mig inte varför. Kanske är 12e det "riktiga" datumet. I så fall är det två dagar kvar :) känner mig genast mer positiv.
    Haha gillar hur du tänker! 
  • Elma
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-10 20:06:21 följande:

Tycker att alla bebisar kan vara "lydiga" å komma på BF. Vore så mkt enklare då :)

Låter bra det då jag dessutom har ett klockslag! Tänk så mycket enklare det vore med barnvakten då.
    Hon som gjorde ultraljudet vid kub sa att vid rul får ni exakt tid. Jag hade så kul åt den formuleringen så jag framförde detta vid rul och då hade hon ju inget val än att ge oss inte bara datum utan tid också ;)

• Elma

Kul med alla nya bebisar, stort grattis!

Hoppas ni kan njuta av att ha bebis utanför magen även om de nya hormonerna spökar och den egna kroppen inte alltid känns igen. Livet som nyförlöst är inte direkt glamoröst men när jag ser på min tvååring är det så värt det!

• Elma
    idape skrev 2016-01-11 10:08:57 följande:

Är det bara jag som är rädd för förlossningen?!

Rädd nej men det är läskigt att inte veta vad som väntar, även om jag fått barn en gång tidigare vet jag ju inte vad som händer denna gång. Det är så mycket som kan hända och det går inte förbereda sig på allt. Jag känner en trygghet i att jag fick bra hjälp och stöd vid förra förlossningen och hoppas på samma bemötande denna gång. Sen tror jag nog på att kvinnokroppen fixar mer än vad man själv är medveten om!

• Elma

Ojoj så dum jag kände mig igår när jag gått och lagt mig, trodde en stund att nu fick jag allt en ordentlig värk! Jag kved till, det gjorde rejält ont men insåg sen att det var bebisen som bökade runt riktigt riktigt mycket! Bara att börja skratta åt sig själv! Iaf tills bebisen gjorde om det för då gjorde det så ont att det inte gick att skratta... Så höll det på en bra stund, började misstänka att bebisen försökte hitta en annan väg ut. Så här kraftiga rörelser har jag inte haft innan och sista tiden har det mest varit lite diskreta rörelser.

Skrattar fortfarande åt att jag faktiskt trodde det var dags en liten stund :)

• Elma
    Hame skrev 2016-01-12 09:35:06 följande:

Haha, så där har jag också fått några gånger! Sitter och gnäller så maken frågar om jag fått värkar, men nej det är "bara" bebisen som knökar runt 

Får ta det som att våra bebisar mår bra där inne men gärna haft lite mer utrymme så de kommer bli nöjda bebisar när de kommer ut och kan sprattla på för fullt ;)

Får hoppas din hittar ut själv utan någon hjälp, jag har ju ändå några dagar kvar här (39+1 nu).
  • Elma
    MeEmmA skrev 2016-01-12 10:01:22 följande:

Min pojk höll på att böka runt som bara den, kunde inte sova för att han var fullständigt galen där inne i magen. På morgonen sen satte det igång :) har hört att barnets tryckande kan trigga igång hormonerna, vet inte om det stämmer dock.

Haha får väl vänta och se om något händer idag, lungt där inne just nu iaf :)

Nu ska jag och dottern leka med lera men först är det visst jakt efter kavel, lite dålig ordning i hennes kök tydligen.
  • Elma

Åh vill också gosa bebis! Men har bädddat ner mig i soffan med en tvååring i knät just nu och det är inte fel det heller. Får se hur länge hon står ut, får ju små sparkar i ryggen just nu ;)

Svar på tråden BF Januari 2016 :)