Inlägg från: Elma |Visa alla inlägg
  • Elma

BF Januari 2016 :)

Har idag nästan lyckats glömma att jag är gravid då jag känner mig så pigg! Har fått sova helt okej i två nätter nu då hostan äntligen verkar vara på väg bort. Det kommer lite buffar då och då från magen så känner att det verkar vara bra där inne (vildare kvällar dock). Magen är visserligen fortfarande lika mycket i vägen men har fått en massa energi så här har städats och fixats. Har gladeligen slängt mig på olika projekt bara för att mitt i inse att ojdå nu blir det knepigt då magen visst är lite stor, men är envis och fixar det ändå ;)

Hade jag bara kunnat hade jag delat med mig av energin till er andra! Får ju erkänna att jag dessutom har det så lyxigt numera att sambon jobbar halvtid så han kan busa lite med tvååringen också. Hade vi bara haft en bra lösning på barnvakt hade allt varit perfekt och jag hade verkligen kunnat njuta av den här tiden fullt ut. När bf är passerat (39+2 idag) lär jag nog bli mer otålig dock ;)

• Elma

Förstaförsökaren26 & qatteriin - även om det inte startar någon förlossning så är det ju härligt att det finns energi till de barn som är utanför magen! Min dotter har varit mycket gladare sista dagarna när jag fått tillbaka energin igen. Men det är inte alltid lätt att leka när magen är i vägen ;)

• Elma
    qatteriin skrev 2016-01-13 19:16:52 följande:

Haha det fanns det verkligen inte egentligen, jag höll på att dö, hahaha!

Haha ajdå! Men då är det bra kämpat av dig!! O skönt att du får lite avlösning imorgon då
  • Elma
    Förstaförsökaren26 skrev 2016-01-13 19:23:06 följande:

Ja, jag försöker ta tillvara på tiden som är kvar. Hon är verkligen mammas tjej så det kommer å bli tufft när bebisen kommer.

Här har det varit pappa till allt (när han är hemma) så har blivit riktigt paff men så glad när hon satt sig och gosat med mig! Tycker det känns skrämmande att inte ha samma tid för henne sen, vi får väl se hur det går. Jobbigt när det är mammigt redan, får hoppas det går bra sen.
  • Elma
    qatteriin skrev 2016-01-13 19:54:48 följande:

Ja men ungen var nöjd iaf och det var skönt, hehe. När vi gick hem från förskolan sa han längtansfullt "du vill nog leka med mig när vi kommer hem" och då kan man ju inte annat än att hålla med. <3 Min stora lilla kille. Som konstaterade att "hoppas bebisen kommer ut snart, så du slipper ha ont". Så mycket tankar fast han inte ens är fyra år.

Låter som en härlig kille du har! O är de på bra humör tycker då jag det ger mig lite extra energi också (är de på dåligt humör drar det dessvärre massa energi ju)

Själv vågar jag inte ha dottern på förskola då jag inte är sugen på mer baciller här hemma. Hörde att magsjuka går där nu, usch och fy för det! Har räckt med den förkylning och hosta vi haft här sista tiden.
  • Elma
    qatteriin skrev 2016-01-13 19:59:40 följande:

Nu smsade mina föräldrar och frågade om de kunde ta ett glas vin... Mamma frågade detsamma i lördags kväll... Jag vill bara svara "ja om ni har vin hemma så borde ni kunna det, jag vet att ni har den nödvändiga utrustningen för att lyckas!" men det gjorde jag ju inte. Men vafaan. De ska vara barnvakt, tror de inte att jag skulle säga till om det hade satt igång?! Jag kan ju inte förutspå framtiden, går vattnet om en timme så går vattnet om en timme! Ett futtigt glas vin är ju inga problem rent tekniskt, det kommer inte gå så fort ändå så de skulle hinna få ut det ur systemet innan det blir kris. Men det är frustrerande att få frågan... Jag får väl vara tacksam att det bara är de som frågar om det är nåt på g.

Ja vad svarar man på sånt? Hur det är just nu är en sak, vad som händer om en kvart en helt annan... Samtidigt går det ju inte kräva av andra att de ska ta "paus" från sina rutiner hur mycket som helst :(
  • Elma
    amalie79 skrev 2016-01-13 18:44:22 följande:

Idag är känslorna verkligen all over the place. Amningshormonerna rusar nu när mjölken runnit till och jag gråter värre än Arvid, för han gråter knappt alls än, bara äter och sover.

....

Snälla säg att lite av detta lättar snart. Vet knappt var jag ska göra av allt jag känner stundtals :)

Och så gråter man för att man gråter. Och det känns bara för tragiskt så då kommer det ännu mer tårar! O ont gör det här och där. Underlivet ser ut som en babianrumpa och vem gråter inte då? Mjölken sprutar hit och dit eller kommer inte alls. Precis när man äntligen håller på att somna ja då bara måste man kolla att bebisen verkligen andas, inte fryser eller är för varm. Men ja det blir bättre! Efter ett tag är man nästan som en normal människa igen som stolt kör barnvagnen framför sig (men kollar lite extra då och då att allt är bra med liten).
  • Elma
    qatteriin skrev 2016-01-13 20:35:37 följande:

Nej precis. Och de dricker aldrig mycket så jag är inte orolig för hur de skulle kunna vara barnvakter (eller som sagt ens köra hit i tid) men det blir ju bra frustrerande... Och nu ligger jag här med världens mensvärk och känner att det nästan hade varit roligt att ringa till dem och säga att eeeeeh jo det är nog på g! Fast det tror jag inte det är så jag ska nog inte ropa varg, haha.

Usch för att vara sjukskriven. Jag är så glad över att må bra även om jag blev lite gnällig av hostan och sömnbristen då...

Ja just den där biten att veta när barnvakt verkligen behövs oroar jag mig för. Vill ju inte de ska behöva slänga sig iväg om det är falsklarm. Samtidigt vill jag in i god tid och få behandling för att minska infektionsrisk (GBS), knepigt!

Om det är på gång för dig nu så hoppas jag det max blev ett litet litet glas vin för barnvakten ;)
  • Elma
    qatteriin skrev 2016-01-13 20:55:55 följande:

Haha pappa skickade en printscreen av "alkometern" i telefonen som räknade med att alkoholen skulle vara ur blodet kl 22, hahaha! Ja fan vet. Den där slemproppen som jag tjatat om att jag aldrig sett visade delar av sitt fula tryne när jag var på toa förut iaf.

Ja det är knepigt att veta. Vi har max 10 minuter till sjukhuset så när de väl kommit hit är det helt lugnt, de har 25 minuter att köra hit men det hänger ju också på hur redo de är att åka. Sånt här behövde man minsann aldrig tänka på med första barnet!! Läskigt med GBS, jag önskar de tog prover på det på rutin så man visste... sist fick jag antibiotika pga långvarig vattenavgång så det löste sig ju ändå för oss men den här gången har jag oroat mig lite för det.

Haha låter som en pappa med humor iaf! 22 ska du nog klara dig till trots slempropp (nästan så jag blev avis att du sett den nu, inget sånt här ännu)

Jag kan i värsta fall gå till sjukhuset på en kvart men barnvakten är över en timme bort, eller ännu mer beroende på vem som kan (om någon). Ja med första barnet var det mest spännande när och hur det skulle sätta igång. Nu ser jag mest mammas arbetsschema framför mig...

Hade inte hört talas om GBS innan men 11 dagar på neo uppmärksammade mig om det. Det gick bra iaf! Men är självklart orolig att det ska bli så igen.
  • Elma
    qatteriin skrev 2016-01-13 21:12:11 följande:

Ja det förstår jag, skönt att det gick bra men så läskigt det är! En kompis fick sin bebis för tidigt sannolikt pga gbs, när jag väntade sonen, så innan dess hade jag ingen aning. Men det är bra att man kan få behandling när man känner till det!

Haha ja han har humor, min far. Det är så vansinnigt skönt att ha mina föräldrar så nära känner jag nu. När vi bodde i Gbg hade vi lika kort till makens föräldrar men dem hade jag inte kunnat vara lika säker på, så det här är en klar fördel.

Ja den där jäkla slemproppen betyder ju antagligen inte så mycket, mer än kanske att jag byggde tågbana lite för intensivt, haha! Vi får väl se. Haha ja när pappa skickat den där printscreenen så svarade jag att det borde vara lugnt eftersom de flesta förlossningar startar på natten eller tidig morgon. Fick till svar "då ses vi kl 6", hahhaha!

Låter som om ni har en plan där, kl 6 imorgon blir en bra tid! ;)

Får bygga duplo imorgon och se om det lockar fram slempropp för mig! Känns lite dumt att börja skramla med det nu när dottern somnat ;)

Eller vänta nu, barnvakten jobbar då. Blir duplo först på lördag tror jag.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)