Inlägg från: mirakelspektakel |Visa alla inlägg
  • mirakelspektakel

BF Januari 2016 :)

qatteriin skrev 2015-12-12 02:53:58 följande:
    Nej de kan sjukskriva en hur länge de vill egentligen. Mig frågade läkaren hur länge jag tänkte jobba, "ingen aning, jag hade tänkt jobba så länge jag kan" sa jag och gav mig inte, så min sjukskrivning löper fram till dagen innan bf. Jag blir ju inte magiskt frisk två veckor innan bf liksom när det enda som eventuellt hjälper är en förlossning. Jag vet folk som jobbat på, gått hem för dagen, och sen åkt in på kvällen och fött barn... Jag hade ju aldrig fixat att ha sonen hemma de sista veckorna som jag måste om jag är föräldraledig så de kan tycka vad de vill, är jag sjuk så ska jag vara sjukskriven. Men jag jobbar ju med många sjukskrivna och har mkt kontakt med fk så det är lätt för mig att stå på mig.
    bra att veta, då vet jag att jag ska bråka om det. jag har ju inte själv prata med läkarn utan det har gått via bm. kommer du vara sjukskriven även om du går över tiden,
  • mirakelspektakel
    Eleonor01 skrev 2015-12-12 11:07:48 följande:

Högst saffranskonto i stan har nog jag.... Värsta bullmsmma. Min son sa när han fick en men det är ju sommarbullar :))
    Nä inga kanelbullar utan saffransbullar m vaniljsmör å mandelmassefyllning.

Snart ska vi åka till min mormor å putsa hennes fönster igen.... Jävla storm.... Men solen skiner iaf :))

Stans supermamma kan du även börja kalla dig! Vart får du all energi från människa? :D
  • mirakelspektakel
    Blgebo skrev 2015-12-12 04:30:56 följande:

Haft och har två hemska veckor. Förra v hemsk hosta m tjockt, grönt slem, och var utslagen av det.

Barnen fick vara hemma från dagis för jag orkade inte dit med dem. I söndags bröt femåringen stortån, så hon har varit hemma den här v. I tisdags orkade jag åka till dagis m tvååringen. Kände mig riktigt bra och på banan igen.

Tisdag kväll ser jag mail om magsjuka på dagis...så dottern är hemma på onsdagen. Tror vi klarat oss...men nej, strax före midnatt kaskadkräks hon..totalt insmetad, och hela dubbelsängen med...duschar henne och upptäcker...LÖSS! En som satt i luggen. Har nu kammat igenom familjen, och hittar inga fler. Måste ha varit en bra tisdag på dagis...

Nåja, nu mår hon bra. Men... I morse drog min man igång m magsjuka, har servat honom hela dagen. Sonen kommer hem från skolan, kaskadkräks och skiter ner sig - jag får sanera, min man är ju däckad... Sedan femåringen...blev sjuk på kvällen igår, kräkts ner sängen två ggr....jag bäddar, tvättar o tömmer hinkar. Och nyss....happ, min tur. Tack, tack... Blir en trevlig helg...

Känner dessutom mindre rörelser sedan ett dygn, fast jag är ju så fokuserad på alla andra så kanske har missat att känna. Magsjuka på jobbet är inte populärt, så vill inte åka in heller. Känner honom, han sparkar o rör sig, men mindre än vanligt.

Blä. Tyck synd om mig...

Era stackare! Hoppas att din man har kvicknat till så att han kan ta hand om dig! Krya på er! 
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2015-12-12 11:45:00 följande:
    Gud vad gott med saffransbullar, mycket godare än lussekatter tycker jag! Önskar jag orkade baka, jag älskar saffran, men jag tror jag ska försöka göra lite saffransskorpor med vit choklad och tranbär som jag tycker så mycket om. Enklare än bullar.
    JAG KOMMER över på fika!!! 
    du kanske inte är den mest sociala typen, men det är jag... mohaha :D
  • mirakelspektakel
    Eleonor01 skrev 2015-12-12 11:53:56 följande:
    Har alltid tusen järn i elden men tycker ändå inte att jsg gör så mycket. Ligger dock sällan på soffan eller sitter å glor :) hittar alltid på nåt. Blir bara rastlös av att inte ha en sysselsättning. Kan väl kalla det falsk adhd ha ha ha ha
    Låter helt underbart. jag har ett svagt minne av att även jag var så innan jag blev gravid... Det känns fruktansvärt avlägset nu, hoppas att jag kommer tillbaks på banan så småningom igen efter förlossningen. 
  • mirakelspektakel

Gravidhormonerna är verkligen roliga:

Tittat på denna 2 gånger och börjat storgråta varje gång.

alltså... jag vet inte om det är för att vi väntar en tjej som det blir extra blött i ögonen... 

• mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2015-12-12 12:00:23 följande:
    Coolt med egna tranbär! Ja det är jättesmarrigt, tror det är ett recept från ica, går att hitta om man googlar på "saffransskorpor med tranbär och vit choklad".
    de ser helt underbara ut! ska testa nån dag i veckan!!
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2015-12-13 00:33:52 följande:

Så var det min tur att göra en tur till förlossningen- tyckte det varit väl lugnt där inne idag. Jobbade på dagen så inte konstigt men även när jag la mig i soffan på kvällen.

Så ringde in, inte superorolig för hade ju känt den, bara mindre.

Första kurvan de tog fick aldrig den där lilla gröna bocken trots 60 min så då fick vi vänta på läkaren. I väntrummet satt en utländsk trevlig familj- 7 personer :O

Visade sig dock att de varit inblandade i en trafikolycka och dottern i familjen var höggravid, när vi började prata med den trevlige pappan.

Sedan blev det ultraljud med viktskattning och flödesmätning. Sedan en ny kurva, blev grön på en kvart.

Allting ser jättebra ut och bebis ligger med huvudet väldigt långt ner och på +24%

Vad skönt att det bara var ytterligare en liten busbebis som vill skrämmas!
    Förhoppningsvis så fick du superbemötande av dem på förlossningen så att du känner dig lite tryggare inför förlossningen?

Vilken mardröm att krocka höggravid...
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2015-12-12 22:28:59 följande:

Ligger här i sängen vaken själv med en föräldratidning och kan inte låta bli att bli lite bitter. Varför ska varenda jäkla barnpryl vara så dyr? Är det för att vi blivande och nyblivna föräldrar anses som ngt lättlurat byte av ngt slag?? Bara detta med skötväska!! Varför måste en skötväska egentligen vara så förbenat dyr, dem är ju oftast bara gjorda i ngt vanligt tygmaterial men det är lite extra fack här och där och kanske lite roligare tyger och den råkar kallas för just skötväska! Men ändå, varför måste allt vara så dyrt? En liten leksak att hänga över sängen 500 spänn! Näe, nu får jag nog sluta fundera på det. Är nog bara lite hormonstörd ikväll. Och sur över att jag inte kan och tänker lägga 1000 spänn på en jäkla blöj och kräkhandduksbärare fast att jag egentligen skulle vilja.

Jag tror absolut att det är så. Vi har vart på lekmers outlet idag, väldigt mkt trevligare priser, 50% på alla leksaker, 70 % på alla ytterkläder, 100 kr för skor, köpte en mini fårskinsåkpåse för 300 kr. Såg inga skötväskor idag men när jag var där förra gången var de på 50%. Det ger lite bild över hur mkt marginal de egentligen har på sakerna. Jag har fortfarande inte köpt någon skötväska, jag tycker typ inga är tillräckligt snygga, prisvärda och praktiska.
  • mirakelspektakel
    himw skrev 2015-12-12 23:45:49 följande:

Ikväll har vi haft minijul men jag har suttit ner hela tiden och inte gjort något ansträngande men ändå haft rejäla sammandragningar/förvärkar från kl 18 till nu när jag ligger i ett varmt bad. Känner de fortfarande men inte lika "hårda". Men en del ikväll var så jag var tvungen att sluta prata och andas- har ju 2 1/2 vecka kvar till BF- är det något på gång eller är det bara mer rejäla förberedelser? Vad säger ni? Är såååå nyfiken!

så spännande! hoppas att allt går bra!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)