Inlägg från: mirakelspektakel |Visa alla inlägg
  • mirakelspektakel

BF Januari 2016 :)

CarolinaH skrev 2015-12-06 09:17:31 följande:
    Jag har själv inte varit nojig över vikten men blir så jobbigt när hon är. Har fått ta typ alla tester hon kommer på varje gång jag är där. Och alltid vikt och urinprov. Är visserligen bra att de håller koll. Men vill ju inte bli nervös.
    Får på BB family Stockholm och där har de som regel att alltid göra tul om man har ett BMI över 30. Hon tycker dessutom att hon har haft svårt att mäta SF-måttet. Hon påpekar alltid att det är "för mycket fett för att mäta". Hon har jobbat som BM i nästan 30 år, men är ändå väldigt osäker varje gång. Hon måste alltid rådfråga en kollega eller läkare. Har däremot fått så bra kontakt, hjälp och svar av dem på BB istället så har inte orkat bemöda mig med att byta. Är så kort tid kvar nu.

Har dålig koll på vart i landet alla bor. Är det någon annan som bor i Stockholm?
    Jag bor i sthlm, samma kommun som du (nej jag är ingen stalker men jag har sett din bild på en fb grupp...) Jag går hos mama mia karlaplan, är verkligen super nöjd med dem. Vilket BB planera du att föda på? 
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2015-12-06 10:17:17 följande:
    Mer sannolikt isf att de exploderar efter förlossningen, tänker jag. Jag köpte några mjuka amningsbehåar några veckor innan förlossning men dem kunde jag glömma när mjölken runnit till, så jag fick köpa nya rejälare. Men då ökade jag till G-kupa iofs. Men första dagarna funkade det helt ok med amningslinnen från HM, de har ju lite stöd och är väldigt elastiska. Sen under amningsperioden hade jag två behåar jag varierade mellan, hade gärna haft fler men de kostade 5-600 styck (eftersom jag inte kan köpa i vanliga butiker) så jag begränsade mig där. 
    Jag har köpt en amningsline från Lindex, de var lite dyrare än HM:s men gav mkt mer stöd. Har H i kupa nu, så jag tänker försöker vänta  tills mjölken (förhoppningsvis) runnit till och stabiliserat sig innan jag köper amningsbehår iom att de blir så dyra när man måste köpa specialmärken. Tror ni det är en vettig plan?
  • mirakelspektakel
    kindofnothing skrev 2015-12-06 11:57:29 följande:
    Usch ja, förstår att ryggen bråkade. Men jag vill också komma hem till ett rent hem. Uff kolik vore en redig mardröm känner jag. Så beroende av sömn!

Mirakelspektakel: Min TENS är godkänd för graviditet, fått den från sjukgymnasten.
    `Vad är det för märke på den?
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2015-12-06 16:02:12 följande:
    Åh vad skönt att ha allt fixat! Jag har fortfarande den där babywrapen att sy... Och så vill jag måla en babyfilt för sonen fick två. När ska jag orka?! Annars har vi bara blöjor kvar att köpa tror jag och så ska jag väl packa bb-väskan så småningom men jag ids inte riktigt. Jag har ju både trikåsjal och ergonomisk bärsele, tänk om jag får en unge som inte alls gillar att bli buren, jag skulle bli så besviken haha!
    hur målar man babyfiltar? 
  • mirakelspektakel
    qatteriin skrev 2015-12-06 21:02:47 följande:
    Man kan nog köra som man vill. Men det funkar utan bh under, lite beroende på hur tunga tuttar man har.
    jag har denna på mig just nu:

www.lindex.com/se/7338588/

sjukt skön och ger till min förvåning väldigt bra stöd trots att jag har H, och jag använder endast den.
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2015-12-06 18:18:59 följande:
    Nej men det spelar ingen roll. Är inte rädd att det ska sätta igång eller så, och jag har varit nära Varberg hela dagen så sett:) men vill vara där han är så då är det liksom alltid för långt borta!

Det blev en rolig dag men när jag kom hem så fick jag ett spel. Sambon hade trott jag skulle köpa lussebullar till fika men jag hade ingen tanke på det. Så jag fick ett bryt och började storgråta och kände mig som världens sämsta sambo. Och mitt i allt ihop så kom sakerna som vår bekant hävde ur dig idag: att det är otroligt att så många förlossningar går bra med tanke på allt som kan hända och hade jag hört talas om att bebisar kan fastna så att man får bryta deras nyckelben för att få ut dem? Så jag snyftar och hackar ur mig att jag vill inte att de ska bryta sönder våran bebis så att vi får ut en trasig bebis. Sambon undrade vad i helvete det kom ifrån.

Det enda bra med det var att jag insåg att det var första gången jag kände mig som en lejonmamma: det är fan ingen som ska knäcka sönder något på min bebis!

Nu ska vi äta pepparkakor istället för lussebullar...
    Jävla okänsliga typ som häver ut sig sånt, kanske ska bända sönder nåt på hen? (mohahah!) Det behövs inte mkt för mig heller för att jag ska få värsta spelet, om det är till någon tröst. Just nu har jag värsta nojan för att yngsta bonus ligger i hög feber och äldsta håller på att bli sjuk han med... Och har jag vaccinerat mig mot influensan? nej....

Du kommer bli en underbar lejonmamma, det är jag rätt säker på, du har bara förmåga att förbereda dig för de värsta scenarier i förväg. 
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2015-12-06 22:21:12 följande:

Hörrni jag måste fråga er, gör det ont när era bebisar rör på sig? Bara senaste dagarna har det börjat göra ordentligt ont när den lilla rör på sig och i samband med det kan jag få sammandragningar som känns också. Har just tagit en runda med hunden och nu när jag la mig i sängen så började hon böka runt som en tok där inne och det känns som hon liksom ska bryta sig ut ur magen, sen gör det ont bak i ryggen och ner mot underlivet. Kan det vara att hon försöker tränga sig ännu längre ner eller är hon bara extremt hårdhänt just nu.

Det gör ont ibland, inte jämt när hon rör sig men de senaste dagarna har hon sparkat mig i renbenet och utåt magen så att det hugger till. Känns precis som om hon har en kofot med sig i magen!
  • mirakelspektakel
    FrökenBlå skrev 2015-12-06 22:37:03 följande:

Usch, haft världens sämsta dag. Halsbränna från morgon till kväll, alla i familjen har varit på dåligt humör, lyckades bränna 1/3 av "alla" pepparkakorna och dagen avslutades på det mest underbara sättet; dottern på snart 2 ställer sig plötsligt upp i badbaljan och tittar på mig med stora ögon och säger BAJSA!! Innan jag hinner slänga över henne till pottan har olyckan redan varit framme och det slutar med att jag får fiska upp bajskorvar ur badbaljan. Underbart.
    Hoppas att ni andra har haft en bättre dag än jag! ;) Får ta nya tag imorgon helt enkelt!!

Ang namn så har vi två favoriter, Nils och Ingrid. Gillade inte alls de namnen tidigare men nu har de satt sig och jag kan inte riktigt släppa dom trots att iallafall Ingrid är lite annorlunda..

Fy! Din stackare! Vissa dagar vill man bara gå och lägga sig så att de tar slut! Hoppas att du kan se det komiska i att fiska bajskorvar imorgon!
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2015-12-07 08:21:12 följande:

Jag gillar rejäla namn, särskilt flicknamn, som ändå inte låter alltför hårda och tunga. Min systers äldsta heter Hedvig- något som en del i släkten tyckte lät lite sådär, men hon ÄR verkligen en Hedvig nu vid fem års ålder- en lång tjej, med stora händer och fötter, rejält och snusförnuftig och lillgammal:)

Lillasyster heter Iris och är liten och ljus och busig så hon funkar också till sitt namn på något sätt- även om hon inte har det där ljuva man förknippar med blomnamn på något sätt.,

Apropå blomnamn så år jag lite förtjust i sådana eftersom jag jobbar med trädgård och har gjort hela mitt liv. Men sambon tycker Flora är ett namn på en kossa. :)

Är också förtjust i Mathilda. Men en av mina nära vänner har redan en Mathilda :(

Mathilda är ett fantastiskt namn att heta kan jag intyga :) 
    Jag tycker faktiskt inte man ska bryr sig allt för mkt om att ens kompisars barn ha samma namn. En av min sambos bästa kompis döpte sin son till samma namn som sambons äldsta och hur ofta träffas de? Inte speciellt många gånger per år och när de gör det så är det inga problem alls.
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2015-12-07 08:28:52 följande:
    Tack kära du:)

Jo men precis. Detta är en gammal bondmora som fött tre barn, badat dem i mjölkrummet och lagt dem att sova i halmen medan hon mjölkade liksom. Jag tror inte det finns på kartan för henne att någon skulle kunna tycka detta är läskigt. Egentligen är hon en underbar människa men det där var mindre smidigt sagt :)
    haha. det förklarar ett och annat, du kanske ska ta med henne på studiebesök på förlossningen så hon förstår att tiderna har ändrats :)

Det behövs så lite just nu, känner mig skör som ett kristallglas. Inte jätte lätt att hantera att jag behöver både trygghet och hjälp av sambon. Jag har alltid vart en "jag kan själv".
Svar på tråden BF Januari 2016 :)