Inlägg från: mirakelspektakel |Visa alla inlägg
  • mirakelspektakel

BF Januari 2016 :)

WiMe06 skrev 2015-12-07 08:16:29 följande:
    Vad trist att svärmor ska säga så, förstår att ni blir sårade.

------------

Troligtvis kommer vi nog låta barnen välja andra eller tredjenamn och så kommer vi nog välja ett utav min svärmors namn, som för övrigt heter Ingrid, som jag ser flera utav er gillar. Skoj med namn
    Nova är jätte fint!
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2015-12-07 10:32:29 följande:

Varit hos bm nu, vuxit 1 cm sedan sist, så nu mäter magen 29 cm. Den lille ligger långt ner i bäckenet och är ruckbar. Smärtan jag känt neråt och dem hårda sparkarna trodde bm mkt väl kunde bero på att den lille försökt trycka sig neråt.
    Som vanligt var den lille inte helt samarbetsvillig när det gällde att lyssna på hjärtat, men bm var nöjd med det hon fick fram, hjärtljuden var uppe på 160 och vände när den lille stretade ifrån, sen gick dem ner och pendlade mellan 140-150.
    Bm sa att det var ett gott tecken att hjärtljuden gick upp när bebisen blev stressad och sedan ner igen, det tyder på en frisk bebis sa hon. Mår bebisen dåligt av att bli stressad brukar hjärtljuden gå ner istället. Alla värden såg bra ut också. V 34+0 idag så fr.o.m denna veckan kommer jag mäta blodtryck och urin varje vecka.

Den bästa nyheten att magen växt och att allt se bra ut! Hoppas att lillan får samma utlåtande på TUL, var den imorgon?
  • mirakelspektakel
    CarolinaH skrev 2015-12-06 20:43:49 följande:
    Så kul med någon mer från Sthlm och till och med ön!

Kanske kan ta en fika någon gång när vi känner att man orkar med. När har du bf?

Har listat mig på BB Sophia. Har varit in dit på kontroll och ska dit på infoträff på onsdag. Urmysig personal som jag träffat när jag varit där.

Har ni bestämt BB?
    Missade att svara på detta bland alla inlägg.

Absolut, tar gärna en fika! Hur är det med orken nuförtiden?
    Jag är också listad på BB Sophia, har tvekat om jag ska byta till BB sthlm Danderyd efter att jag såg kalla fakta, men efter en del ångest så har jag bestämt att hålla kvar vi BB sophia. Vad är det för infoträff på onsdag?
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2015-12-07 11:06:09 följande:
    Precis!! Men får jag göra saker i min takt så klarar jag jävligt mycket nu med. Sa till sambon i morse, när han var stressad och jag inte klar att gå utan mig, eller stressa ner, för jag fick en sammandragning när han stod klar med skorna på och stampade. Klarar ingen stress men får jag göra saker i min fart så går det hur bra som helst.

Antingen så tror folk att jag inte klarar något, som min manlige kollega, eller så tror de att eftersom jag är så frisk så är allt precis som innan, som när mina andra kolleger tyckte det var en bra idé att springa till bussen i förra veckan:)
    jag tål inte stress alls. Jag är helt oförstående över min kropps egna reaktion. Men jag klarar typ inte av att ha en tid att passa. Det slutar med att jag ligger på toaletten och kräks eller håller på att svimma av, eller får tunnelseende. När jag ska till BM så börjar jag flera timmar innan och så att jag kan vara där typ en timme innan, brukar sätta mig på ett café eller gå i lite affärer innan för att slå ihjäl tiden.
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2015-12-07 11:25:10 följande:
    Usch och fy för att ha det sådär, tur det inte är långt kvar av eländet nu då. Men vad tuff du är som ändå hittar sätt att hantera det
    Tack, har ju liksom inget val känns det som. Jag får mkt kraft av att tänka på att jag är sjukskriven för att vi ska få ett litet barn och att detta är bara är ett par månader med ett slutdatum. Jag är gravid och har inte cancer liksom. Är så sjukt tacksam över det och att vi bor i ett land där man kan vara sjukskirven.
  • mirakelspektakel
    Eleonor01 skrev 2015-12-07 13:54:45 följande:

Vi som är kvar i tråden... Kan vi inte göra en ny uppdaterad bf lista för nu börjar det verkligen närma sig? Bara att fylla på efterhand tänker jag

Eleonor01: bf 22 jan, andra barnet, flicka

Mirakelspektakel: bf 29 jan, 1 barnet, flicka
  • mirakelspektakel
    Nettiis skrev 2015-12-07 14:07:02 följande:

Vår lilla flicka i magen rör sig otroligt mycket och ibland kan det göra väldigt ont.

Jag är i vecka 33 och vi väntar vårt första barn och har precis börjat tvätta hennes kläder, det är mysigt att se dom hänga där så fint på tork!

Vi har funderat mycket på namn Och har nu kommit fram till att Cornelia är det vi gillar bäst, hoppas bara hon ser ut som en liten Cornelia också!

På onsdag ska vi till BB Sophia där vi är listade för infoträff och veckan efter har vi föräldrautbildning. Det händer mycket nu i december, tur är väl set annars kan dagarna hemma på graviditetspenning bli långdragna i väntan på bebis!

Kan du inte berätta hur infoträffen var efter onsdag? Är också listad på bb sophia. såg att den var full nu, kanske går dit och försöker smita in ändå. Har anmält oss till den i jan, men det känns lite sent kanske.
  • mirakelspektakel
    minahjärtan0609 skrev 2015-12-07 14:20:10 följande:

Bf lista:

Minahjärtan0609: bf 6 jan, tredje barnet, flicka

Bf lista:
    Minahjärtan0609: bf 6 jan, tredje barnet, flicka 
    Mirakelspektakel: bf 29 jan, 1 barnet, flicka
  • mirakelspektakel

Vad roligt att så många väljer namn med inspiration av släkten. Jag är inne på samma spår. På min pappas sida har alla kvinnor hettat nåt på M i generationer. Så det har jag helt snöat in på. Men där tar det typ stopp. Vi har kommit fram till att vi gillar korta namn och gärna lite mer originellt än Maria. Malva finns uppe på listan, tillsammans med Merida och Mina. Men så svårt det är!!! Jag har en känsla av att hon kommer få heta Lillutt (det hon gått under sedan hon bara var någa veckor) tills skatteverket skickar påminnelse, haha... 

• mirakelspektakel
    CarolinaH skrev 2015-12-07 16:32:34 följande:
    Å en till från Stockholm. Ska oxå på den infoträffen.
    Bokade in den väldigt tidigt och skrev in i kalendern. Allt för att maken skulle kunna följa med. Men så kom han hem i fredags och berättade att nej oj jag kan ju inte då. Så får gå själv som vanligt.
    Han har inte varit med på ett endaste besök hos BM. Däremot på alla ultraljud. Men där har han nog en baktanke. Han vill inte att vi ska kolla innan om det är kille eller tjej.
    Han har en kusin som fick sitt första barn i oktober. De kollade vid två UL och det var en flicka. Så rummet nålades rosa och massa med kläder med blommor, spetts och bas rosa köptes in. Även vagnen och bilstol vart helrosa. Namnet var klart sen länge. Det skulle bli en liten Hanna.
    Så Johannes åkte hem i sin fina rosa overall till sitt rosa rum.
    Har inte vetat om de tidigare barnen heller. Och de blev tjejer alla tre. Men denna gång är jag inte alls lika säker.
    Namn som jag önskar är Nova eller Theo. Maken är inte helt övertygad ännu.
    Känner igen det där. vi kanske kan gå tillsammans? JAg kan ju gå som din plus 1 ;)
Svar på tråden BF Januari 2016 :)