Inlägg från: mirakelspektakel |Visa alla inlägg
  • mirakelspektakel

BF Januari 2016 :)

qatteriin skrev 2015-12-13 06:56:54 följande:

Fy tusan. Har åkt på en monsterförkylning med jätteont i halsen och bihålorna, och snor som bara rinner... Hoppas jag inte får feber bara. Jag MÅSTE jobba de här dagarna fram till läkarbesöket!!

Nej! fy! Drick en massa, gör gärna te på färsk ingefära och citron och lättare sagt än gjort (jag har sovit 4,5 h i natt) SOV!!! Skicka iväg Axel och manen på adventsmys på stan eller nåt.
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2015-12-13 07:03:12 följande:
    Tack, ja det är det jag misstänker också. För både min bm, gynekologen på Mvc, och bm på kub satte det första datumet. Rul sa annorlunda dock fem veckor senare... Så vi får se! :)

Mm sant ang huvudet ja... :)
    Kanske var en bra sak att du fick komma in och faktiskt ställa om lite mentalt ang ev när bebis kan komma. Hur har det gått med babyskyddet?

Det är så spännande att några av oss närmar sig BF med stormsteg! Jag gick ju precis in i v 34 igår, så det känns fortfarande avlägset.
  • mirakelspektakel
    Eleonor01 skrev 2015-12-13 03:44:29 följande:
    Jag har aldrig handlat en pryl på ordinarie pros å kommer aldrig att göra! Gäller att planera sina inköp å inte köps onödigt krimskrams. Jag är en sån som kan sitta å jämföra priser å leta rabattkuponger. Det sparar man massor på :) sen som Skötväska. Varför köps en väska endast för ett ändamål?!?! :)
    Både jollyroom.se och lekmer.se har ju reor igång. Kanske finns en skötväska och en mobil som passar?
  • mirakelspektakel
    Eleonor01 skrev 2015-12-13 08:02:45 följande:
    Jah behöver inget tack ändå :)
    citerade ju fel inlägg var ju tänkt till Wime :)
  • mirakelspektakel
    Eleonor01 skrev 2015-12-13 10:46:20 följande:

Vid min förra graviditet blev katt galet mammig! Rasen är iofs väldigt mammig. Han låg på min mage å skulle inte lämna mig. Han är precis likadan denna gången. Jag ljuger inte om jag säger att han befinner sig Max två meter ifrån mig hela tiden. Sover på mig i säng å soffa. Sitter vid min stol i köket.... Djur har något sjätte sinne! Förra gången låg min pojke m ryggen på höger sida i magen så katten fick massa sparkar när hab låg på mig i soffan. Denna gången ligger lillan på vänster så han slipper iaf hennes fotsparkar. Såg för roligt ut när han hoppade en halv meter första gången sonen fick i. En klockren spark :))

Men vilken fin kisse. Jag kan verkligen sakna djur ibland. Äldsta bonusen är dock allergisk mot både hund, katt och häst. Men redan innan han blev det så var vi för bekväma för att skaffa hund vilket är det djur jag skulle kunna tänka mig att ha. Sambon hade en katt när jag träffade honom som vi gjorde oss av med för hon gillade inte barnen och för att vi var borta så mkt på de helgerna han var barnfri och det fanns ingen som tog hand om henne då... 
  • mirakelspektakel
    Eleonor01 skrev 2015-12-13 12:32:35 följande:
    Vi bor lite utanför hrlsingborg på landet så de har kattlucka så de lunkar runt här i godan ro. Det hör liksom till när man bor på landet! Djur är en god kombination m barn tycker jag :)
    Det tycker jag med, om bara djuret tycker om barn. Just denna lilla katt sprang typ och gömde sig så fort barnen kom hem. Jag älskar djur, har en djurskötarutbildning i ryggen och jobbat en hel del med apor. Men jag tror att just pga det så ställer jag höga krav på att man inte skaffar djur som man inte tar hand om på ett bra sätt. 
  • mirakelspektakel
    amalie79 skrev 2015-12-13 13:24:21 följande:

Apropå katter så har jag två. Min sambo är egentligen kattallergiker men han valde mig, han känner egentligen inte av dem annat än under pollensäsong.

Jag gjorde klart för honom att det var han som fick gå om det var så stt det inte funkade- jag hade haft min katt i tio år då, medan sambon var ny:)

haha. inga visor på dig inte.Skrattande

Jag kan tipsa om att testa att vaccinera sig mot pollen och katt. Min kompis gjorde det och har blivit av med kattallergin (trots att hon bor med en katt)och nästan pollenallergin helt. Katt
  • mirakelspektakel
    CarolinaH skrev 2015-12-13 15:37:47 följande:

Fick ett riktigt psykbryt i morse.
    Skjutsade iväg barnen till kyrkan så de kunde förbereda sig till dagens julspel. Åkte hem dör att göra mig klar och väcka maken innan det var dags att åka tillbaka till kyrkan för att kolla på barnen. Maken gick inte att få upp. Fick bara till svar att "jag är för trött"
    Det slutade med att jag smällde i garderobsdörrarna och ytterdörren. Satt arg dom ett bi med tårarna sprutande hela vägen in till stan. Avskyr att leta efter parkering inne i stan och att då försöka hitta en i Vasastan där det knappt finns platser en vanlig dag var helt omöjligt. Fick åka runt i nästan 30 min. Till slut tog ilskan över. Parkerade kanske lite för nära ett övergångsställe och hittade inte info om det var gratis eller inte. Det sket jag i. Jag tänkte inte missa barnens julspel bara för att maken inte orkade kliva upp.
    Jobbet han skulle göra blev inställt så han fick en extra natt hemma och hade livat tjejerna att komma.

Ilskan har tyvärr inte riktigt runnit av mig ännu. Men snart kanske. Om han någonsin kliver upp ur sängen och gör något!!!

fy farao, tur att för din man att han inte är gift med mig för då hade jag nog inte nöjt mig med att smälla i dörrar, han hade nog fått sig en hink vatten över sig....
    Förstår att du är skitförbannad! Jag hoppas att han i vart fall har hjälpt dig lite i helgen och städat upp i garderoben, nu när han inte behövde jobba.

styrkekramar!
  • mirakelspektakel
    WiMe06 skrev 2015-12-13 17:06:17 följande:

Usch, nu blir jag lite nojjig! Det verkar som min man kommer bli ivägskickad på jobb nästan 3 timmar bort efter jul vilket innebär att han inte kommer vara hemma i veckorna, vilket ytterligare innebär att sätter förlossningen igång när han är borta så finns risken att han inte hinner hem, woho!! Jätteroligt!!!

Du är helt fantastisk som bara blir lite nojig. Massa kraft till dig! Det är ju inte direkt en drömsituation, även fast jag förstår att ni inte har något annat val. Har du någon som du skulle kunna tänka dig ha med dig på förlossningen tills din man kommer dit? 

Hur lång period ska han jobba borta, håller med Seven att det låter otroligt tufft att vara hemma med 3 barn själv hela veckorna. Kan svärföräldrarna hjälpa till? 
  • mirakelspektakel
    Seven Costanza skrev 2015-12-13 17:16:40 följande:
    Nej Gud så intressant! Kan du fråga vad det vaccinet heter? Jag har alltid haft katt och tycker det är så ledsamt att min man är allergisk! Berättade om detta och han sa att han kunde tänka sig att prova vaccinera sig
    Detta hittade jag när jag googlade:

www.1177.se/Stockholm/Fakta-och-rad/Behandlingar/Allergivaccination/

jag kan fråga min kompis vad det var hon fick, men jag har för mig att det var mot pollen, jag minns att läkaren var helt galen på henne för att hon mer eller mindre bodde med en kille som hade katt. Men som sagt, båda allergierna blev betydligt bättre efter behandlingen och nu bor hon tillsammans med katten på heltid.
Svar på tråden BF Januari 2016 :)