Inlägg från: FruGru |Visa alla inlägg
  • FruGru

BF Januari 2016 :)

Kixpix skrev 2015-05-14 21:24:58 följande:

Jag är i vecka 5 (4+3). Kan man verkligen få foglossning redan nu? Jag tycker det verkar konstigt, men jag har hela tiden en jobbig molande värk i ryggen, det sticker i benen och höfterna ömmar. :(

Det är inte jätte vanligt.

Jag har haft det alla mina graviditeter och nu sen förra som slutade i sent missfall nu i januari har nog inte mina fogar återhämtat sig. Men jag vet att det bara kommer bli värre. Förra graviditeten kunde jag knappt gå vissa dagar.
  • FruGru

Hallå allihop

Hur mår ni?

Jag mår bra. Har molvärk till o från. Lite stick i brösten o luktsinnet är exceptionellt bra. Fogarna bråkar lite. Tur man är van att leva med fogar ur balans.

Vem har ni berättat för? Vi kommer inte berätta denna gången utan när folk frågar då det börjar synas kommer vi väl börja berätta. Så det går nog att dölja iaf hakvvägs.

• FruGru
    Grus grus skrev 2015-05-16 08:37:01 följande:

Vi med!

De andra gångerna har jag berättat för min närmsta vänner. Men denna gången blir det vår lilla hemlighet. Hoppas och tror att min man kommer vara mer involverad. Igår pussade han mig och magen godnatt. Den kommer jag leva på länge <3
  • FruGru
    Lizzie09 skrev 2015-05-16 09:40:01 följande:

Hej!

Jag mår mår väldigt bra tycker jag, illamåendet har lättat ordentligt denna vecka så nu har jag bara ömma bröst, trötthet och humörsvängningar. Aptiten har börjat komma tillbaka lite smått också så det är jätteskönt!

Vi har berättat för mina föräldrar, min syster, svärmor och min bästa vän än så länge :) Varför vill ni vänta så länge med att berätta? :)

Har ett MA och ett sent missfall i vecka 19 sen juni förra året. Det har varit tungt och jobbigt. Oerhört tufft. Nu är det svårt att våga hoppas att det går vägen. Jag har en bra magkänsla. Men man vet aldrig. Jag vill att min man ska känna sig mer involverad så han inte stänger av helt. Han brukar låtsas som det regnar till efter rutinultraljud. Blir lätt att jag ventilerar med närmsta vännen och nu vill jag ventilera med min livskamrat ist.

Tycker det är mysigt att bara vi vet. Att vi har en underbar hemlighet. Orkar inte med att folk pratar o lägger sina egna värderingar i vår graviditet. Vill inte behöva bära deras oro eller höra kommentarer.

Tror det blir lättare såhär. Det känns iaf bra :) sen hur vi ska fixa med barnvakt när vi ska på ultraljud de får vi lösa då ;)
  • FruGru
    Lizzie09 skrev 2015-05-16 10:41:08 följande:

Förstår, beklagar ert mf :/

Vi har valt att berätta tidigt för vi står våra familjer väldigt nära och skulle inte kunna dölja det för dem en längre tid :) Berättade för syrran i v. 5, mamma & pappa i v. 7 och för svärmor och bästa vännen nu i v. 8. Vi känner också att om det skulle gå illa med graviditeten så kommer vi vilja ha deras stöd (Mamma har jobbat på BB och syrran är doula).

Alla får såklart berätta när dom vill, jag är bara nyfiken :)

Står oxå våra familjer nära. Men för vår del är det lite för att skona dem från oron. Iom attbebis dog i magen vecka 19.
  • FruGru
    WiMe06 skrev 2015-05-16 13:19:43 följande:

Ska hjärnan inse att jag faktiskt är gravid nu har liksom inte vågat tro på det riktigt men när det här resultatet kom efter mindre än 1 minut på icke morgonurin så är det svårt att missa det

Tog oxå ett test nyss bara för att. Positiv strecket är starkare än kontrollstecket ;)
  • FruGru
    Seven Costanza skrev 2015-05-16 11:54:16 följande:

Så hemskt, beklagar verkligen! Hoppas att det går hela vägen den här gången! Låter mysigt att ha det som er hemlighet.

Tack. Ja jag hoppas det är vår tur nu!
  • FruGru

Grattis till alla nya som hittat hit! När har ni bf och har ni barn sen innan?

Jag drömmer oerhört mkt just nu. Nån annan? Jag är rätt smal men ändå brukar det synas sent på mig. Vi får se när riktiga magen gör entré denna gången :)

• FruGru
    debbie85 skrev 2015-05-17 09:30:41 följande:

Jag är gravid!!! Så kul! Mannen och jag är så glada! Jag är alldeles fnissig och uppspelt!! ÄL+11/BIM-3 idag. Det blir BF den 26/1. Vår dotter (född i januari 2014) ska bli storasyster.

Så jag hänger gärna med här om jag får?

Är 30 år, bor i Bromölla (Skåne) med man, dotter och 2 katter i ett egenritat nybyggt hus.

Grattis !!!
Svar på tråden BF Januari 2016 :)