Inlägg från: FruGru |Visa alla inlägg
  • FruGru

BF Januari 2016 :)

Blgebo skrev 2015-05-25 09:00:51 följande:

Jag tränar inte just nu. Har tränat mycket tidigare, men nu hinner jag inte... Jobb, fyra barn, man, hus, stor trädgård... Dessutom har vi ingen bil, så att ex. åka och handla tar mycket längre tid än annars. 

Iofs. kan jag inte säga att jag upplever att jag skulle behöva någon bra kondition eller muskler för att föda, huvudsaken är att man kan jobba med kroppen, och det kan jag, + att jag inte brukar bli så stor, vilket också underlättar. 

Kan ni känna livmodern? När jag ligger på rygg, kan jag känna den 5cm under naveln...känns tidigt, men det är väl för att jag har så många sedan tidigare.

Vilken vecka är du i ?
  • FruGru
    Blgebo skrev 2015-05-25 09:15:07 följande:

7+3 kanske? Jag har rätt dålig koll  

Tidigt att kunna känna livmodern :) även för omföderska. Kanske är där två :-P
  • FruGru
    anna060813 skrev 2015-05-25 14:16:23 följande:

Var och lämnade nytt blodprov på fm för att jämföra hcgnivån från i torsdags. Börjar bli ett nervöst vrak... de skulle ringa mellan 14-17 alt imorgon fm om de inte hann gå svaret idag. Alldeles för brett tidsspann om man frågar mig.

Förresten sa BM idag att Otrivin Comp och alvedon är helt ok vid manlig förkylning;)

Va konstigt att de väljer att ta med så många dagars mellanrum. Jag fick lämna med 2 dagar mellanrum. Hoppas de ringer dig idag.
  • FruGru

Hej och grattis till alla nytillkomna blivande föräldrar. Hoppas ni mår bra

Jag har illamående. Dygnet runt. Kan inte åka bil eller sitta still. Ska åka o köpa såna akupunktur armband idag. Hittar inte mina nämligen.

Om en vecka ska vi på vul. Jag känner varken glädje eller rädsla. Är nollställd.

• FruGru
    hsh skrev 2015-05-26 08:07:55 följande:

Kände likadant igår! Fortfarande lite mer likgiltig än vad jag önskade att jag var, men lite bättre känns det. Ska på vul imorgon. Jag är i v.7 (6+1). Är lite lätt illamående men bara sådär i förnimmelse. Inte så att jag känner mig spyfärdig. Mera som att jag är så hungrig att jag mår illa.

Jag undrar när glädjen kommer. Jag tror inte denna graviditeten kommer vara lika mysig som jag tyckt att de andra var. Dock skönt att inte känna oro iheller.

Igår berättade jag iaf för min lillebror. Har ingen mamma och min pappa och jag har inte så jätte nära relation. Han sa att det var rätt väntat. Och ja den reaktionen kommer vi nog få av de flesta.

Ska bli roligt att se hur långt vi går innan det upptäcks av familj o vänner.
  • FruGru
    Grus grus skrev 2015-05-26 18:30:24 följande:

Hej allihop! De som funderar på att gå med i fb-gruppen, gör det snarast för till helgen stängs den för nya medlemmar. Vet att några här sa att de ville vänta, men till helgen kommer den inte att synas mer på fl, så ingen risk att någon vän på fb ser den.

Observera att alla nya medlemmar skriver in sig i bf-listan som finns som fil, och skriver om sig själv i presentationstråden som ligger fäst överst på sidan. Detta för att vi inte är hemliga för varandra, för då faller liksom syftet med hela grejen. Så välkomna allihop!

Mvh admins Grus grus, Caisas och Lanylena

Vad tråkigt att ni väljer att göra så. Iom att vi inte berättar för någon förens efter rul Och vi absolut inte vill att det ska komma ut..Då kommer jag inte kunna vara med där då?
  • FruGru
    Grus grus skrev 2015-05-26 20:02:28 följande:

Förstår ditt dilemma! Men kanske de håller tyst? Annars avslöjar de ju sig själva också?

Grus grus skrev 2015-05-26 19:05:38 följande:

Det är just det du kan då gruppen blir hemlig! Inga av dina vänner på fb kan se att du är med i en grupp som heter Janu. Medlemmar i gruppen har önskat att vi ska stänga och tanken var från början att stänga när en februari-tråd kommit upp på fl.

Ja men hur vet jag att inte någon jag känner är med i gruppen. Eller en bekant? Har tyvärr erfarenhet från två graviditeter att det skvallrat.

Varför stänger ni den nu?
  • FruGru
    Tamses skrev 2015-05-27 20:01:49 följande:

Är det någon här som haft MA, tror det heter så, när fostret dör men kroppen har inte riktigt fattat det.. ? Hade ni massor med symptom då efter fostret ska ha slutat växa?

Jag hade ett MA I juni förra året. Skulle varit i vecka 10 men de hade stannat i vecka 5-6. Jag mådde illa och var jätte trött. Så mina symtom avtog inte.
  • FruGru

Jag har fruktansvärt illamående. Så allt står på paus. Jag försöker fixa med lite saker hela tiden men det går inte. Så redan nu får jag omprioritera. Precis som vi alla kommer få göra om några månader.

Är mindre svullen. Har gått upp ett halvt kilo. Brösten är större.

Har försökt och försöker tänka positivt. För jag vill känna glädjen o pirret. 3 veckor sen plussat nu och den tiden har gått fort. Dessutom bara 6 dagar till VUL.

Ska försöka baka pizzabullar idag och göra storkok på köttfärssås.

Vad gör ni idag?

• FruGru

Jag längtar tills läggdags. Så jag kan få sova o slippa må illa. Måtte de gå vägen denna gången. Pallar inte må illa fler gånger. Det är värt det i slut ändan. Så jag hoppas det verkligen kommer vara värt det oxå.

Svar på tråden BF Januari 2016 :)