BF Januari 2016 :)
Det låter som att vi tänker ta lugnt de flesta av oss :)
Så du fick ditt första barn på nyårsafton?! Får man fråga vilken tid? Har det varit opraktiskt eller inte märkts?
Det låter som att vi tänker ta lugnt de flesta av oss :)
Jaha då har jag varit på sjukhuset å haft förlossningsplanering som i sin tur ledde till röntgen av mitt bäcken då läkaren misstänker att jag har trångt bäcken då lillan inte trängde ner ordentligt så imorgon får jag veta om snitt är aktuellt för mig. Känns lite sådär faktiskt!
Alltså fyyyyyy jäkla unge till att skrämmas! Uppe vid 3:20 på toa. Får alltid en liten protest av bebis, men den här gången ingenting, så jag skakade på magen... och skakade... och skakade... Inte en buff! Gick upp och drack iskall juice, skakade lite mer, la mig på soffan - ingenting! Ringde förlossningen och diskuterade, jag fick komma in om jag ville men annars kunde jag försöka lite till med mer dricka och ligga obekvämt osv eftersom det (vid det laget) bara var en knapp halvtimme jag försökt... Gick och väckte maken, drack två glas till iskallt vatten, maken kom och pratade med magen - och plötsligt blev det full fart! Herregud! Det har ALDRIG hänt sen jag började känna rörelser regelbundet att jag inte fått svar när jag puttat eller skakar på magen. Aldrig! Och nu är hon igång precis som vanligt så nu är jag inte det minsta orolig. Men nu får det gärna bli 2016 och sen får ungen gärna komma ut, det ska bli så jäkla skönt att ha henne på utsidan så jag kan SE hur hon har det...
Hej alla, här har varit aktivitet ser jag, hinner inte läsa ikapp allt nu men ville bara uppdatera lite efter chocken igår.
Var på tul på morgonen igår som visade vääldigt dålig tillväxt sedan sist, läkaren trodde inte riktigt på siffrorna hon fick fram då hon fick använda en gammal maskin så fick komma tillbaka vid lunch och göra nytt tul, en bm var med och gjorde den mätningen på en ny maskin men det visade samma. Tösen har knappt växt sedan sist. Gjorde en vaginal undersökning som visade att jag var öppen drygt 3 cm. Läkaren rådgjorde med en annan läkare och dem kom fram till att det inte var ngt att hålla på så dem beslutade om igångsättning direkt. Så det var bara hem och ordna barnvakt och hämta väskan sen tillbaka igen. Fick första dosen medicin vid 13.30, det hände ingenting kändes det som, hade bara lite småvärkar som gick bra att prata sig igenom ungefär, fick totalt 5 doser medicin tror jag. Vid 22.30 ungefär hade jag öppnat mig 8 cm men bm kunde töja ut det helt för det var så mjukt. 22.52 tar bm hål på hinnorna och jag får direkt världens hemskaste värk, den kom som en ren chock och jag minns att jag skrek "fan, jag hade glömt hur det känns, påminn mig om att aldrig göra det här igen". Andades lustgas och kläckte ur mig några fler lustgaskommentarer. 23.03 får jag krystvärkar och vid 23.08 föds en liten tjej på 2148 gr och 43 cm lång.
Vi mår bra och ligger just nu på neo och kämpar med att få igång amningen, tösen tillmatas med sond för att inte tappa en massa vikt.
Vi klarade inte nyår men hon slapp iallafall julafton och nyårsafton
Spännande att se om ni alla lyckas klara nyår
Åh så mycket känslor, för exakt 2 år sen vid denna tid kom min sambo till uppvaket på sjukhuset å i sin famn bar han vår knappt 3 timmar gamla dotter! Kan inte förstå att hon redan fyller 2 år!! Å snart är det dags för lillebror/syster å födas. <3 jag hoppas att ni alla får en underbar nyårsafton å att alla bebisar nu håller sig i magen till iallafall 00:01 den 1/1-16 :) Gott Nytt år på er. Å ni som redan har fått, mys extra mkt med era juveler!
Hej hörni!
Det var vattnet som hade gått i förrgår kväll. Vattnet gick runt 18. Runt halv 9 var svärmor på plats för att passa storebror. Vi skrevs in på förlossningen 21.15 och 21.24 kom vår lilla Astrid ut. Vi hängde knappt med i vad som hände men alla mår bra. Vi hade nog kunnat åka hem redan igår men ville stanna en natt till för att vila och landa lite. Nu är vi på väg hen för att fira nyår med våra två älskade barn.
Folk borde lära sig vad man kan å INTE kan säga till några som ska få barn. Spec den som bär på barnet kan jag tycka! Jag fick kommentaren på nyårsafton " är du säker på att det inte är trillingar denna gång?" Kokade inombords kan jag ju säga! Borde vara enkelt å säga till par som ska ha barn "grattis" å hålla tyst om onödiga saker!!