Inlägg från: Hame |Visa alla inlägg
  • Hame

BF Januari 2016 :)

salkert skrev 2015-06-22 11:49:30 följande:

Fick precis kallelse till KUB 9 juli.
    Och nästa torsdag ska jag till BM och lyssna efter hjärtljud. :)

Någon annan som har eller ska göra KUB?

Jag har tagit blodprovet och ska göra ultraljudet på 30/6. Kan de höra hjärtljud redn isf skulle jag görna göra det på måndag när vi är på inskrivning Glad
  • Hame
    Krocki1 skrev 2015-06-22 22:09:40 följande:

Jag behöver eran expertis tjejer, jag har från och med igår känt att jag har ont i vänster skinka(rumpan). Smärtan kom på kvällen och det gjorde ont även när jag sov i sängen och skulle vända mig.

Nyss när jag skulle gå på toa kom jag inte upp ur soffan. Det drog och smärtade nåt förskräckligt i rumpan, jag kom inte iväg utan hjälp av killen.

Vet någon vad det är? Gör inte ont i ryggen bara i vänstra skinkan. Rynkar på näsan

Precis som någon redan sagt, ischias! Jag fick det förra gången jag var gravid och hade det av och till hela graviditeten. Direkt efter förlossningen var det som bortblåst!

• Hame

I-landsproblemsvarning! Jag får så trassligt hår när jag är gravid, samma visa förra gången. Kan knappt reda ut det när jag duschat.. någon mer som har detta?

Var och badade med en kompis och såg ut som ett troll efteråt. Kunde verkligen inte reda ut det och hon satt och väntade Skrikandes

• Hame
    WiMe06 skrev 2015-06-23 08:31:13 följande:
    Mitt hår vill inte alls som jag vill, nu har jag kort hår så blir inte trassligt men det är torrt och livlöst och är bara helt oformligt.
    Det är säkert att det blir torrt som gör att det blir trassligt! Tappar dessutom en massa hår när jag duschat, det blir kanske kort frisyr för mig också i den här takten Flört
  • Hame
    annsansa skrev 2015-06-24 06:52:50 följande:

.Hej på er.

Jaha... hemkommen efter att blivit skrapad igår efter ett ytterligare ma/mf ???? blir nr 8 då... så ingen bebis denna gång heller och nu gick jag ända till v 10 denna gång. Mina tidigare mf har varit i v7 typ :-/ 

Hemsk upplevelse med katastrofal personal och andningsuppehåll och intensivvård. Blir nog en lex Maria av allt :-/ 

Så nytt försök för mig. Tänker inte.vänta på mens utan vill köra igång direkt men skippar är testerna denna gång. Hoppas att det kan gå fort nu och att nästa bebis vill stanna ???????? 

Kram på er alla och lycka till nu tackar jag för mig!

Styrkekramar till dig! Hoppas det går vägen nästa gång Hjärta
  • Hame
    Blgebo skrev 2015-06-25 09:33:29 följande:
    Tycker också tiden går otroligt fort för fort! 
    Är 100 på att jag kände liten röra sig tre ggr igår. Är ju inte mitt första barn, men varje gång man känner första rörelserna har iaf känts magiskt för mig  
    Jag är 12+2 och tyckte och att jag kände något igår, men det är väl alldeles för tidigt?! Det är mitt andra barn så jag minns ju ändå hur det känns.. 
  • Hame

Hej allihopa! Hoppas ni haft en bra helg :) 12+4 idag och inskrivning i em på mvc, imorgon är de UL för KUB. Föresatt att det går bra kan jag nog börja slappna av och berätta för familjen, ska bli så roligt. Håll tummarna för mig!

Så tråkigt att läsa om er som fått missfall.. håller tummar och tår för att det ska gå vägen för er nästa gång!

• Hame
    annahs1985 skrev 2015-06-29 12:24:13 följande:
    Åh du måste berätta på en gång hur det gått i morgon! Håller tummar och tår att ni får super resultat! :) vi har också inskrivning i dag.
    Det ska jag göra :) Jag har lite problem med urinprovet till inskrivningen, nu är jag på jobbet och kör direkt därifrån till MVC. Så jag har slagit in provet i en massa påsar och gömt det längst in i kylen i fikarummet Tungan ute Hoppas ingen bestämmer sig för en spontan kyl-röjning!

När hade du kub? Nästa vecka?
  • Hame
    Seven Costanza skrev 2015-06-29 12:54:52 följande:
    Blev du alltså tillsagd att kissa i förväg och ta med? Jag gick på toa på min MVC.
    Ja, det stod tydligt på lappen att det skulle vara morgonurin och vi har tid 15.00 så då blir det ju så Flört Stod att det skulle förvaras i kyl tills man lämnade över det.
  • Hame
    Kixpix skrev 2015-06-29 12:58:11 följande:
    Va? Brukar man inte lämna urinprovet på MVC? Jag har inte hört från min bm att jag ska ta morgonurin eller liknande.
    Det verkar vara olika beroende på var man bor,har din bm inte sagt något gör du det säkert där.Glad 
Svar på tråden BF Januari 2016 :)