Inlägg från: Hame |Visa alla inlägg
  • Hame

BF Januari 2016 :)

Seven Costanza skrev 2015-08-05 16:28:58 följande:
    Ni som har större barn, är det ens praktiskt med klänning på en bebis eller är det mer när hon ska vara finklädd? Omlottbodies med knäppning fram och i grenen har jag hört ska vara praktiskt, eller? Vilka kläder ska man undvika?
    Omlottbodies är jättebra, och sockar ifrån POP som många skriver. Fortfarande de enda jag använder till vår pojke på 2,5 år Glad Jag tyckte byxor med hel fot var jättebra, men det negativa är att de växer ur dem snabbare. Byxor med lång mudd går ju att vika upp och ner så passar de lite olika längder. 

Över lag tror jag att jag köpte lite för varma kläder till vår kille sist. Han ville ligga nära, nära hela tiden och då blev vi väldigt varma båda två!
  • Hame
    Bubblor skrev 2015-08-05 21:33:36 följande:

Alla verkar ha RUL nu i veckorna här.. jag har inte RUL förrän den 24/8 och då ska jag tydligen vara 18+6 då jag är beräknad till 18/1... Är det inte lite märkligt att det är så pass sent ändå? Nu vill inte vi göra abort, men abort kan man ju få göra fram till vecka 18, och om något stort skulle dyka upp på RUL så vore det väl bra med valmöjligheten tänker jag. Det kanske inte alls är märkligt, man kanske får RUL tidigare om man inte gör KUB som vi gjort för att se till att allt ser bra ut? RUL ska ju ske mellan vecka 16-20 så det är väl kanske inte så konstigt egentligen.. bara en tanke hur det blir..

Jag har RUL på måndag och då kommer jag vara i v.20, så jag har senare än du. Det var likdant sist och beror nog på att de är underbemannade här under semestern. Vi har gjort KUB så det gör inte så mycket tycker jag, förutom att det är segt att väntaGlad
  • Hame
    anaconda skrev 2015-08-05 17:25:23 följande:

Alice tittar ut 11/1-16 <3

Ååå så fin bebbe! Vi är också inne på Alice om det är en flicka Skrattande Det enda kruxet är att svärföräldrarnas hund heter det haha.. 
  • Hame
    anaconda skrev 2015-08-06 09:02:20 följande:
    Va inte helt säker på namnet, vi har pratat om de ett tag men nu när de är en tjej i magen så känns de bara mer o mer rätt :)

Skit i om hunden heter de, erat barn kommer leva längre än hunden och ni ska välja de namn ni tycker är finast i hela världen :)
    Haha, jag tänker nog lite så om hunden också. Det eda som gör att jag tvekar (om det nu blir en tjej) är att vår son (2,5 år) kanske blir förvirrad. Han tycker väldigt mycket om hunden och pratat om Alice jämt och ständigt Obestämd
  • Hame
    Seven Costanza skrev 2015-08-06 09:42:35 följande:
    Men tittade de även på hjärta, hjärna, lungor etc på ditt KUB? Min BM sa bara att allt hon kunde se såg normalt ut, men som jag förstått det kan de inte se så tidigt om alla organ verkligen utvecklas som de ska eftersom det inte kommit så långt i utvecklingen när man gör KUB. Jag känner mig inte helt lugn bara för att jag gjort KUB men jag kanske har missförstått.
    Nja, hon tittade och sa att allt såg fint ut så långt. Precis som du säger är det ju för tidigt för att göra det lika noggrant som på RUL. "Helt lugn" kan man ju aldrig vara om man resonerar så, det kan finns saker som inte syns på något UL och det kan hända saker senare i graviditeten eller vid förlossningen.

Dock känner jag mig lugnare efter att ha gjort KUB jämfört med förra gången när vi inte gjorde det. Det är ju iaf en indikation, so far so good, som vi inte fick förra gången.  
  • Hame

Vi var ganska eniga om att vår första pojke skulle heta Vilgot, tror vi hade tre namn kvar och sedan bestämde vi oss någon vecka innan han kom. Dock sade vi inte det till någon om vi skulle känna annorlunda efter att vi fått träffa honom. men så blev det inte Glad 

Våra kriterier är att det inte skall vara för långt, inte för poppigt samt passa med vårt efternamn. Nu skall det ju dessutom passa med storebrors namn. Roligt att så många är inne på samma! Våra förslag nu är:
    Flicka: Alice, Elsa, Alva, Noomi
    Pojke: Alvar, Hjalmar, Vidar

• Hame

Som många redan påpekat, de allra flesta affärer har förlossningsgranti på vagnar så det är nog inget problem. 

Tycker det är bättre att glädjas åt graviditeten, man är ju (troligtvis) inte gravid så många gånger i livet. Skulle något hända (peppar,peppar) får man tackla det då. Visst är jag lite nervös inför KUB och RUL men jag försöker att mest av allt glädjas Hjärta

• Hame
    Pyret 85 skrev 2015-08-07 09:32:26 följande:

sen tror jag det beror lite på vad man har i bagaget som gör att man är mer/mindre orolig. Jag har varit gravid 4 gånger det senaste året och har därför haft/har svårt att släppa min oro att något ska gå galet.

Det förstår jag absolut! Om man tror att man kommer kunna njuta mer av att köpa saker såsom vagn senare i graviditeten är det ju så klart bättre att vänta. Håller tummarna för dig denna gången {#emotions_dlg.flower}
  • Hame
    Seven Costanza skrev 2015-08-09 10:09:16 följande:

Imorgon är det dags för RUL! Är i v 18+6 då enligt senaste ultraljud. Hoppas på tre saker: att barnet är friskt, att få samma eller helst ett senare förlossningsdatum och att de kan se kön .

Någon mer som har RUL imorgon?

RUL idag för mig också Glad 19+0 enligt ultraljudet för KUB. Hoppas på precis samma saker som du. Min nuvarande bf är 3/1 och jag skulle göra lägga några fler dagar mellan bf och jul/nyår haha!
  • Hame
    Seven Costanza skrev 2015-08-10 08:14:11 följande:
    Spännande! Då är du hittills en dag före mig. Vi hade räknat lite fel så vi trodde inte när vi började försöka att BF skulle bli riktigt så tidigt i januari och vi trodde inte att vi skulle lyckas på första försöket heller. Det är första barnet för mig och de flesta förstföderskor går ju över tiden så jag hoppas också på det .

Hur dags är ditt RUL? Mitt är kl 11.
    Samma sak för oss Tungan ute Jag blev jättepaff när när jag blev gravid på första försöket, för andra gången! Jag gick över nio dagar med första så jag hoppas och tror att det blir januari. 

Mitt är 12.45. Är väldigt nervös fast jag inte vet knappt varför.. ska luncha med mannen innan men kommer mest att vilja att tiden ska gå. 

Om några timmar får vi svar på våra frågor  Glad
Svar på tråden BF Januari 2016 :)