BF Januari 2016 :)
Old school ska det såklart stå:)
Old school ska det såklart stå:)
Här hemma ska jag vara hemma jan-16 till jan 17 sen byter sambon av och blir hemma till jan -18 och vi planerar att skola in en tvååring :)
Jag kommer pga sjukdom inte att amma då jag behöver börja medicinera så fort jag är ogravid igen! Har varit delade känslor men nu börjar sorgen av att inte få amma / vara otillräcklig att lägga sig och jag försöker istället fokusera på de bra bitarna att inte amma innebär ju att vi kan dela lite på nättern tex :)
För oss kommer det bli så att jag kommer vara föräldraledig då vi inte har de ekonomiska möjligheterna att dela lika. Min sambo tjänar mycket mer och då vi har hög hyra, fritidshus mm så får det bli så helt enkelt.
Men det passar oss bra, jag ser fram emot att vara föräldraledig hela tiden
VI tänker att jag är hemma ett år (till årsskiftet 16/17) och sedan får min man ta tiden fram till augusti... Jag hade egentligen inte tänkt vara hemma så länge, men nu får det nog bli så då vi tycker att det är lite tidigt att sätta en ettåring på dagis. Vi hade gärna delat lika, men att det får bli så här beror nog främst på att mitt jobb ger tillägg till föräldrapenningen under längre tid än hans (och utan tilläggen blir det för stort avbräck ekonomiskt). Jag är lite orolig över vad jag kommer att tycka om att vara hemma så länge som ett år. Har ett stimulerande och omväxlande jobb där det händer mycket och är lite rädd för att jag kommer tröttna på att vara hemma... Hoppas jag har fel
[quote=75543165][quote-nick]idape skrev 2015-07-19 21:49:16 följande:[/quote-nick]Förresten nån som kan hjälpa mig med min nojja så är ni jättesnälla?! idag var vi hos ett par vänner och dom grillade med briketter och tändvätska. Jag var inne men dom öppnade dörren och sprang ut och in så det luktade väldigt mycket så man andades ju in lite och sen måste dom lagt på maten för tidigt för det smakade tändvätska. Åt bara 2 små köttbitar men är nu supernojjig att detta kan vara farligt!! Nån som vet?[/quote
Men det kan väl inte vara nåt farligt?? Då skulle man ju inte kunna grilla gravid och det har jag gjort massa gånger i sommar?
Ser fram emot rul mest för att äntligen få ett datum... Gyn och kub bm var inte riktigt överens där, gyn sa 12+2 och kub bm 12+4 exakt en vecka senare så vi vet ju inte riktigt i dagsläget
Hur orkar ni vara uppe på nätterna? Känner mig skittråkig som somnar på soffan tidigt varje kväll. Har fått tillbaka en enorm trötthet igen, hoppas att det blir bättre med lite järn. Tittade på min killes ul-bild och hans panna var väldigt rund och det där med svansen stämmer inte heller på den.
Jag med! Vet inte alls vilken vecka jag är i egentligen. Enligt sista mens så är ja v. 18 (17+3) men enligt de snabba ultraljudet som gjorde vid inskrivningen (eftersom jag inte vet när ja blev gravid pga minipiller) så är ja i v16 (15+4).
Är ju stor skillnad på de olika så blir spännande att se vad som blir fastställt!
Sen bata att få se bebisen längtar jag galet mycket efter nu.
När har du tid för Rul?
Jag tycker jag blivit något piggare nu, något. Jag orkar vara uppe till 22 (istället för att somna kl 20.00 med barnen) mina barn vaknar 6 på morgonen trots sommarlov så det blir inga sena kvällar hos oss oavsett...
Jag har också världens huvudvärk som vägrar ge med sig och nej, alvedon funkar inte, jag dricker vatten som en häst, de senaste två dagarna har jag druckit så mycket vatten men inte hjälper det. Jag är 14+1 så jag gick precis in i vecka 15. Helt tokigt. Har börjat bli lite illamående på morgonen också, jag som har mått huuuur bra som helst fram tills nu, det är väl typiskt ;)
För övrigt tänkte jag fråga er alla om ni är med om det här och vad det kan vara. Varje gång jag nyser eller rör mig lite fort, typ vänder mig i sängen eller reser mig från stolen så är det nästan som om att det hugger till i magen på mig, ganska långt ner och på vänster sida för mig, ingen annanstans och det gör rätt ont i några sekunder och sen går det över. Någon mer än jag? :P